حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر در شهریور ماه امسال ایستگاه اتوبوسی در انتهای خیابان گلزار شهدا آماده ی بهره برداری شد. با احداث این ایستگاه ، اتوبوس های خط حبیب آباد - اصفهان در خیابان گلزار شهدا نیز تردد می کنند . رانندگان این خط از کمبود مسافر در این مسیر گلایه مندند ، اما با این حال این مسیر را سرویس دهی می نمایند.
رانندگان اتوبوس با توجه به کمبود مسافر و به صرفه نبودن تردد در این خط ، ماهیانه مبلغ 2,150,000 تومان برای تردد در مسیر خیابان گلزار شهدا از شهرداری حبیب آباد (1,650,000تومان) و سازمان حمل و نقل عمومی شهرستان برخوار (500,000 تومان) دریافت می کنند ، که آن را یارانه حمل و نقل می نامند ، البته پرداخت این یارانه مشروط بر تردد اتوبوس ها در مسیر خیابان گلزار شهدا است !!
حال با توجه به گفته رانندگان که خیابان گلزار شهدا فاقد زیر ساخت های لازم برای تردد اتوبوس است و مسافر بسیار کمی نیز دارد ، چرا باید این چنین هزینه ای در این بخش صورت گیرد ؟
پیشنهاد می نماییم شهرداری حبیب آباد به جای پرداخت چنین هزینه ای برای یارانه حمل و نقل ، این هزینه را برای اجاره مکان استقرار مراکزی همچون اداره گاز ، هلال احمر ، بانک ، فنی و حرفه ای ، دانشگاه و .. انجام دهد تا همشهریان از اینگونه هزینه ها بهترین استفاده را ببرند .
با توجه به مطلب فوق شهرداری حبیب آباد سالیانه حدود 20 میلیون تومان برای یارانه حمل و نقل پرداخت می کند.
با توجه به اینکه اجاره هر واحد مسکونی در حبیب آباد سالیانه در حدود 3 میلیون تومان می باشد ، شهرداری می تواند تقریبا هزینه اجاره 6 واحد مسکونی برای استقرار ادارات دولتی پرداخت نماید که به مراتب منفعت بیشتری را به همه همشهریان می رساند .
  • ۹۳/۱۱/۲۵
  • حبادنما

نظرات (۲۲)

سلام
درجواب اقای خانی:بله ممکن است شورای شهر اشتباه کند.اشتباه بدتر آن است که بر اشتباه خود پافشاری کند.
آقایان وقتی می بینید اقدامی فاقد توجیه منطقی انجام شده و مردم هم با آن به حق مخالفند شهامت داشته و آنرا لغو کنید.
عجیب است که برای انجام برخی کارهای مهم فرهنگی و دینی شهر، آقایان دم از نبود بودجه می زنند ولی متاسفانه جاهائی دیگر که به آن اندازه اهمیت ندارد هزینه های قابل توجه می شود.
بدانید که در برابر هر ریال از بیت المال باید در پیشگاه خداوند پاسخ گو باشید.
با سلام .احمد اقا من در دوران تبلیغات هیچ قولی نداده ام  اگر موردی مبنی بر فول من  دارید خدمتتان هسبم ./توجیه افدام نیست شما بزرگوار نیز اگر شورا شدید قطعا می خواهید با افدامات تان مردم را خوشحال کنید  که ممکنه تعدادی با افدام شما مخالف باشند ممکنه کارتون اشتباه هم باشد یا درست مانیز هم/ شهرداری در کلان شهرها به تاکسی ها کمک نمی کنه اگر میکرد وتوجیه داشت مانیز افدام می کردیم/هر اقدامی از طرف ما می توانیدذهنیتی برای انتخابات بعدداشته باشه وما نمی تونیم به خاطر این افکار دست به هیچ کاری نزنیم
درست است که در همه شهرها حتی کلان شهرهای تهران و اصفهان بخاطر خوب نبودن تراز مالی و دخل و خرج اتوبوس ها به رانندگان هزینه ای از طرف شهرداری پرداخت میشود اما خوب است آقای خانی به این نکته هم  توجه داشته باشند که در آن کلان شهرها برای رانندگان شرط گذاشته نمیشود که مسیر غیر معقولی را سرویس دهی کنند.
شورای محترم و شهرداری برای این به اصطلاح کمک شرط گذاشته است که خیابان گلزار را سرویس دهی کنند در حالی که واقعا این خیابان روزانه کمتر از ده مسافر را دارد....
آقای خانی صحبت سر این موضوع است که چرا شورای شهر روی این سرویس دهی تاکید دارد؟چقدر این سرویس دهی معقول است؟ هزینه ای که شهرداری پرداخت میکند چه سودی به همشهریان در نقاط دیگر شهر می رساند؟شما یا میخواهید کار بدون کارشناسی خود را توجیه کنید یا اینکه به وعده ی تبلیغاتی موقع انتخابات خود و بعضی دیگر از اعضای شورا عمل کنید.وعده ای که بدور از عدالت است...
آقا منم دخل و خرجم به هم نمیخوره
شهرداری چرا به من کمک مالی نمیکنه؟
شغلم راننده تاکسی تلفنی هست.
من هم مثل رانندگان اتوبوس به همشهریانم سرویس دهی میکنم.سهم من چی میشه؟
آقای خانی توجیه بهتری برا کارهایتون پیدا کنید لطفا
بیت المال را حیف و میل نکنید...
"مرکز شلوغ شهر"
کدوم شهر ؟!
مرکز شهر واقعا شلوغه ؟!

الان بلاتکلیفیم
دو تا اتوبوس در ایستکاه جدید ، بقیه در ایستگاه قدیم 
نظارت کجاست ؟

  • مرتضی خانی
  • سلام بر بزرگوارانی که نظر گذاشتند.1- پروژه ها را چرا به پیمانکاران حبیب ابادی نمی دید:نحوی واگذاری پروژه ها بر اساس مناقصه است ومی بایست مانند تالار در آن شرکت وبرنده شوند.2- ایستگاه اتوبوس وخ گلزار +کمک شهرداری:انشاء الله قرار است در آیند ایستگاه اتوبوس از مرکز شلوغ شهر به کنار امامزاده انتقال تا از ترافیک موجود در مرکز شهر جلوگیری شود .3- کمک شهرداری به اتوبوس ها در همه شهر ها حتی کلان شهر های تهران واصفهان صورت میگیرد وبخاطر حمایت از مالکان ومسافران غزیز می باشد چرا که دخل وخرج این شغل تراز مالی خوبی را نشان نمی دهد.

    سایر عزیزان نیز در روزهای هفته (به جز 2شنبه ها و پنج شنبه ها )از ساعت 16 لغایت 18در دفتر شورا حضور تا نسبت به ابهام موجود در عملکرد شهراری و شورا مذاکرات حضوری و دوستانه داشته باشیم و پیشنهادات شمار را نیز دریافت نماییم.

    پاسخ:
    سلام
    از حضور و پاسخ جنابعالی متشکریم.
  • اصل پیشه و قصدت از ورود به محله پایین
  • با سلام خدمت همه ی دوستان که نظر میدن و برنامه ریزان سایت حباد نما 
    من یکی از اهالی محله پایین هستم و مثل شما هیچ گونه موافقتی با این گونه سرویس دهی اتوبوس های حبیب اباد  و اومدنشون به محله پایین ندارم چون یه سرویس دهی کاملا بیهوده دارن میدن من جوان نمیام بیست دقیقه زود تر سوار اتوبوس بشم برم سر فلکه داخل اتوبوس بشینم  چون وقتم برام ارزش داره من پنج دقیقه زود تر راه بیافتم از خونه به اتوبوس میرسم 
    ۲- این هزینه ی شهرداری کاملا نا هوشمندانه و اصلا به نظر من هیچی طرح ریزی مهندسی نداشت چون اتوبوس ها نمیتونن به راحتی تغییر مسیر بدن وخیابان گلزار رو دور بزنن
    ۳-از طرف دیگه ی قضیه نابساما نی روز های پنجشنبه و جمعه هست که با توجه به فرهنگ بد شهر وندی  ونبود پارکینگ مناسب برای امام زاده مردم ماشین هارا دوبل وسوبل و چوبل پارک میکنن وه به زیارت میرن و اتوبوس ها نمیتونن تغییر مسیر به سمت ایستگاه فلکه بدن وبعضی وقت ها مجبورند دنده عقب تا سه راه در مغازه حاج مصطفی فقیه برن تا بتونن دور بزنن

    ۴- حدودا ده تا دوازده ماه طول کشید تا این پروژه به اتمام کامل رسید و خیلی برای شورای شهر و شهر داری متاسفم که با وجود پیمانکاران ومهندسان و کارگران بیکار داخل شهر نیروی لازم برای این کار را از خارج از شهر تامین شد
    ۵-ونقص هایی دیگر که اهل فن قادر به درک ان هستند و مسولین توجهی ندارن

    چرا شهرداری نظارت کامل بر طرح های عمرانی شهر نداره؟
    پیمانکاران طرح های عمرانی شهر براساس چه ضوابطی انتخاب میشند؟
    چرا ازپیمانکاران ساکن شهر استفاده نمیشه؟(آنها دلسوزانه تر کار میکنند)
    باغچه های حریم بلوار شهید بهشتی جدول گذاری شد من که حرفه دیگری دارم متوجه کم کاری پیمانکار شدم .1.زیر بتن مکر زیر سازی نشد وبتون مکر را روی خاک دستی ریختند.
    2.حداقل بتن مکر زیر جدول ها باید 10 سانت باشه.3.بعد از نصب جدول باید جدول ها بند کشی بشه.4.قالب گیری بغل جدول ها بسیار ناشیانه بودچون پیمانکار برای کم کردن هزینه ازکارگر معمولی استفاده
    میکرد .5.کارگران شهرداری موقع خاک ریزی از بیل مکانیکی استفاده میکردند وخیلی از جدول ها راخراب ودوباره احتیاج به تعمیرات پیدا کرد.
    لطفا برای نظارت بر پیمانکاران از معماران ساکن شهر(البته بصورت رایگان) استفاده کنید.هستند کسانی که حاظر به همکاریند.

    در پاسخ عزیزان "دوست" و "حسین"
    اگر شما با رانندگان صحبت کرده باشید متوجه این موضوع میشید که اصلا خود راننده ها نمیخواند این مبلغ رو بگیرند.
    شهرداری این هزینه رو پرداخت کرده ولی راننده ها هنوز از حساب برداشت نکردند چون میگن ما نه می خواهیم شهرداری این هزینه رو به ما بده نه اجبار کنه که این مسیر رو سرویس دهی کنیم!!
    در مورد کمبود مسافر در خط هم تحقیقات کاملی باید انجام بشه تا اگه نیازه به رانندگان محترم کمک بشه...
    سلام. با نظر دوست موافقم این بهانه ای برای کمک به رانندگان ونگه داشتن ان ها برای خدمت رسانی است.
    دلیل خیلی از توجیه ها نبود منابع مالی!
    خب اینم یه منبع مالی مناسب برای آوردن چند تا اداره
    دست بر و بچه های حبادنما درد نکنه
    ناشناس
    اشکال تراشی به نظر نمیاد این مطلب ، راه حلی هست برای کمک به اجرایی شدن اولویت های پیشنهادی ، که شما فرمودید ..
    در ضمن شما هم شکل منتخبین هستید !
    شهروندان عزیزبجای اشکال تراشی اگه واقعا میخایندکمکی به پیشرفت شهربکنیدبیاندطرح ارائه کنید.بعضی ازاین افرادکه بی رحمانه ازشورا شهر ایراد میگیرند یاکاندیداهای منتخب نشدی شهرند یاوابستگانشوند.
    به نظر من بعضی ازاولویت های شهر عبارتند از
    1.تاسیس شعبه تامین اجتماعی بخش حبیب آباد
    2.پیگیری برای تاسیس دادسرای عمومی بخش حبیب آباد
    3.پیگیری تبدیل باجه بانک ملی به شعبه(باتوجه به منابع مالی زیاد)
    4.اجرای فاز دوم خیابان شهید مطهری
    5.واگذاری دکه مطبوعات برای دسترسی شهروندان به روزنامه ومجلات
    6.استفاده ازمشارکت شهروندان برای طرحهای عمرانی(مثل کامیونداران)
    برای کم کردن هزینه های شهرداری.
    7.استفاده ازبخش خصوصی برای ایجاد یاتوسعه تالارشهرداری
    حیف این پول ک اونجا برا آماده سازی خرج شد و حیف این پول ک الان داره هزینه میشه،،بخدا مسئولید نسبت ب اقدامات نسنجیده
    سلام اقای بی سواد (بهره) را  اشتباه نوشتی بهره اینطوری نوشته میشه (بحره)
    باسلام

    با دقت بخوانید

    باید در خصوص پیشنهاد حبادنما بگویم اجرای این طرح از سوی شهرداری در کوتاه مدت به نفع شهروندان است زیرا دیگر همه می دانیم مسافران اتوبوس ها به غیر از نوبت صبح و بعد ازظهر بسیار کم هستند لذا شهرداری و شورای شهر با بهانه ی انتقال ایستگاه اتوبوس به جایی دیگر چنین کمک مالی ( دقت کنید : کمک مالی )را به رانندگان میکند تا همچنان به فعالیت خود ادامه دهند ، اگر چنین کمکی نبود چه بسا رانندگان این اتوبوس ها حاضر به فعالیت در مسیر حبیب آباد-اصفهان نبودند

    با شما موافقم : البته با همه شما در خصوص "توسعه مشارکت عمومی " از سوی شورای شهر موافقم . همه شما به "مشارکت عمومی " تاکید داشته اید اما سوال این جاست : "چگونه باید مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیت مردمی برای مشورت ، نهادینه شود؟" پیشنهاد بنده همواره بر تاسیس انجمن ها و گروه های مردمی با همکاری شورای شهر و شهرداری بوده است که البته چگونگی تاسیس این انجمن ها و فواید آن را قبلاٌ بیان کرده ام. شما هم اگر پیشنهادی برای استفاده از مشورت های مردمی دارید بیان کنید تا همه شهروندان از جمله خودم بهره ببریم.با تشکر
    با سلام خدمت دوصطان و عرز خصطه نباشی به مصولیعن شهر خودمون
    به نضر من باید مصولعن مهطرم شحر  لیست کاملی از کار های امرانی  که غراره در یکی دو صال آینده انجام شود،تحیه کنند و طبق اولویت بندی  که کدام کار بیشتر به نفع مردم شحر و تعداد بیشتر از آن بهره می برند، پروژح ها را انجام دحند .
    اینتوری از سرف بودجه شحر (که بصیار مهدوده)  در جاحایی که کم تر مورد اصطفاده قرار می گیرد جلوگیری می شود.
    سلام
    این هم دلیلی بر ناآشنا بودن مدیریت شهر به مسائل و اولویت های مهم شهر است.
    اگر در تصمیم گیری ها اول تحقیقات لازم صورت گیرد و بعد با کارشناسان مشورت شود از تصمیمات نابجا جلو گیری می شود. شورای محترم اصل مشورت را فراموش نکنند!
    در ضمن 105 میلیون تومان برای قسمت کمی از دیوار کشی سیلاب شده است که به نظر این مبلغ در جای دیگر هزینه می شد بهتر بود.(شاید هزینه ی  بهسازی جاده مجتمع مسکونی طلاب)
    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت جوانان زحمت کش حباد نما
    ما در حبیب اباد هنوز یک زمین فوتبال استاندارد و قابل بازی کردن نداریم(چمن)
    همچنین سالن دارای کف پوش خوب
    اونوقت در شهر کارای بیهوده ی زیادی انجام میدن که شما به یکیش اشاره کردید
    به امید روزی که حبادی اباد تر داشته باشیم
    بهتره که شورای شهر و شهرداری مدیریت بهتری بر روی هزینه ها داشته باشند
    با هزینه ایستگاه اتوبوس هم میشد ، رختکن ورزشگاه رو کامل کرد که روزانه صدها نفر ازش استفاده می کنند ، خودتون میزان سودش رو مقایسه کنید ..

    هه
    این که خوبه. مردم خوابید؟ حریم شهر هم یه بخشی رو دادن به شاپور آباد یه بخششم دادن به علی آباد یه بخششم داده بودند به کمشچه...
    هیچی دیگه.حبیب آباده و مشکل فضای سبز
    خخخ
    شهرداری میخوایم چیکار؟
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    هردم ازاین باغ بری میرسد اینهم از اثرات وتلاشهای شورای شهرمان است اینقدر کارهای مهم واساسی شهربرطرف شده به لطف اقایون که این کار کوچک هم انجام شد دیگرمشکلی نیست وشورا حاضراست برای جند نفر دراین مسیراینقدر هزینه کند از جیب چه کسی ؟/؟اکر از جیب خودشان است که خوش بحالشون واما از بیت المال است به چه حقی ؟/ایا نباید این خلاف های اقایون را به مسولین استانی وکشوری اطلاع داد؟//؟؟ چرا این شورا وشهردار ** *** ***** ****** *** کارهای مهم واساسی شهر را رها کرده ودنبال کارهای جزیی هستند وبودجه شهر را اینطور به هدر می دهند؟؟//

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    مشترک روزانه حبادنما شوید
    پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

    برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

    کانال حبادنما در تلگرام

    از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
    درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

    فرصتی برای خدمت

    شورای اسلامی شهر حبیب آباد

    آخرین نظرات
    پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند