حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۲۶ ب.ظ
پرونده ویژه اوقات فراغت :: کانون آل یاسین حبیب آباد

من سفارش میکنم کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید . (امام خامنه ای مدظله العلی)

شاید برای بسیاری از مجموعه های فرهنگی کشور این اتفاق بیفتد که پس از سال ها تلاش و فعالیت مستمر و مجدانه در یک تشکل فرهنگی به این نتیجه برسند که اصلا هدف از تاسیس این تشکل چه بوده است؟چرا باید بهترین سال های عمرشان را صرف فعالیت در مجموعه کنند ؟ تا چه زمان باید در مجموعه وقت بگذارند ؟ و سوالاتی از این قبیل … .

اصولا تشکل های فرهنگی مثابه یک خانواده ای هستند که در کنار یکدیگر تلاش می کنند به اهداف مشخص و از پیش تعیین شده دست یابند . اما در بسیاری موارد این اهداف در لابه لای فعالیت فرهنگی محو شده و مجموعه دچار روزمرگی می شود و آفت روزمرگی و تقویمی شدن آن ها را به سمت نابودی و انحطاط سوق می دهد

همیشه بر این باور بوده ایم که مجموعه هایی دارای استمرار و بقا هستند که شبکه تربیتی داشته باشند . جریان مستمری که بر مبنای آن افراد از بدو ورود به مجموعه وارد یک سیر از پیش طراحی شده شوند و زمینه برای شکل گیری شخصیت اعضاء با توجه به اهداف والای نظام اسلامی و تشکیل جامعه مهدوی فراهم کنند .در روایات آمده است «دل جوان مانند زمین خالی است» ، یعنی اگر در تشکل یک ساختار مناسب را فراهم آوریم و شیوه های تربیتی درست سالم و کارآمد را اعمال کنیم می توانیم هر چه لازم است از این زمین خالی برداشت کنیم . 

برنامه های فرهنگی باید زمینه بروز استعداد ها را فراهم سازد که این امر نیازمند آن است که شناخت کافی از نیروها فراهم آمده باشد تا براساس آگاهی اعضای جدید  در جایگاه از پیش طراحی شده قرار بگیرند.

مجموعه کانون فرهنگی هنری آل یاسین مسجد المهدی (علیه السلام) حبیب آباد از سال 88 رسما ثبت و آغاز به کار نمود . دغدغه موسسان آن در ابتدا که تقریبا جمعی ۶ نفره را تشکیل می دادند فعالیت های فرهنگی ساده و مسجدی بوده است ولی افق های زیادی را برای فعالیت در ذهن داشته و دارند . مسجد المهدی حبیب آباد از جمله مساجدی است که در سطح شهرستان برخوار و حتی اصفهان دارای فضایی کاملا مساعد جهت برگزاری فعالیت های مذهبی و فرهنگی و هنری بوده و از لحاظ ساختمانی کاملا تکمیل می باشد و پتانسیل ویژه ای را در جهت اجرای امور فرهنگی در قالب فعالیت های کانون مساجد دارد . بر همین اساس کانون فرهنگی و هنری آل یاسین در سال جدید برنامه های متنوعی را در کنار برنامه های مذهبی مسجد در فصل تابستان در نظر دارد.

از جمله امکانات ویژه ای که در طی این سال ها با همت ائمه جماعات و مدیران مسئول سابق و فعلی برای کانون فراهم گردیده می توان به سالن مطالعه ی کانون اشاره کرد که از جمله سالن های مطالعه مهم در شهر حبیب آباد می باشد که دارای بخش های مختلف جهت ارائه ی خدمت به جوانان و نوجوانان و طلاب عزیز می باشد.

از جمله برنامه های برگزار شده و مهم در کانون می توان به فعالیت های زیر اشاره نمود

1- برگزاری جشن های ولادت اهل بیت در مسجداز جمله اعیاد مبعث و غدیر و ...

2- برگزاری کلاس های ICDLو شهروند الکترونیک برای خواهران و برادران

3- برگزاری برنامه ی اعتکاف

4- برگزاری مسابقات مختلف از جمله کتابخوانی و نقاشی در ماه محرم

5- و ...

برنامه های مذهبی مسجد در ماه مبارک رمضان

- اقامه نماز جماعت در نوبت های ظهر و عصر و مغرب و عشا

- برنامه کلاس قرآن ویژه ی نوجوانان و نونهالان قبل از نماز ظهر و عصر توسط حجه الاسلام محمد امین لاری

- برنامه جزء خوانی قرآن هر روز قبل از اذان مغرب و عشا

- بیان احکام شرعی قبل از نماز مغرب و عشا

- برگزاری مراسم شب های پر فضیلت قدر

- برگزاری نماز پر فیض عید سعید فطر

کانون آل یاسین همچون سال های گذشته برای فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه های ویژه ای را از جمله کلاس های آموزش قرآن،احکام،مداحی،آموزش کامپیوتر در سطوح مختلف،آموزش زبان انگلیسی و ... در دست اجرا دارد که در صورت به حد نصاب رسیدن افراد شرکت کننده کلاس ها تشیل می گردد.لازم به ذکر است جوانان و نوجوانان می توانند هرشب بعد از نماز مغرب و عشا جهت ثبت نام به کانون مراجعه نمایند و در کلاس ها ثبت نام نمایند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مشترک روزانه حبادنما شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کانال حبادنما در تلگرام

از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

فرصتی برای خدمت

شورای اسلامی شهر حبیب آباد

آخرین نظرات
پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند