حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۳ ب.ظ
سخنان امام جمعه حبیب آباد درخصوص تأسیس مرکز درمانی بخش حبیب آباد

امام جمعه محترم حبیب آباد بخشی از خطبه های نمازجمعه مورخ 1394/4/12 را به بحث احداث مرکز درمانی در مرکز بخش حبیب آباد اختصاص داد و گفت:

همه می دانیم یک مرکز درمانی مجهز در بخش حبیب آباد وجود ندارد.مطب هست، بهداری هست ولی مطب و بهداری را مرکز درمانی نمی گویند که امکانات بهداشتی و درمانی مختلف داشته باشد و مردم هر موقع مراجعه می کنند  به درِ بسته بر نخورند.

سالهای سال است که خواست و نیاز مردم یک مرکز درمانی است و شما مردم نیز این را مطرح نموده اید. در سال 1389ما پیشنهادی به شهردار وقت دادیم که قطعه زمینی را به احداث یک درمانگاه اختصاص دهند که نه تنها شهر حبیب آباد بلکه کل بخش از آن بهره مند شوند. آن موقع صحبت شد که مجوز نمی دهند و امکانش نیست به هر حال گذشت. البته آن قسمت زمین هم کاربری خدماتی داشت که متأسفانه تغییر کاربری داده شد. تا سال گذشته ما باز هم این مسأله را مطرح کردیم چون ضرورت محل و منطقه ما است. تا اینکه عده ای خیّر مراجعه کردند و چندین مرتبه خواستند که اگر شما زمین در اختیار ما بگذارید ما یک کلینیک دندانپزشکی ایجاد می کنیم. ما گفتیم مد نظر ما این بوده که حداقل یک درمانگاه اورژانس (درمانگاه شبانه روزی) ایجاد کنیم حالا اگر بشود مراکز دیگر هم در کنارش ایجاد شود بسیار خوب است.بتوانیم توسعه بدهیم و مراکزآزمایشگاهی هم مستقر کنیم چه بهتر. هرچه امکانش باشد خدمت به این مردم است و لازم .

اعلان آمادگی کردند و ماهم آن طرحی که در نظر داشتیم مجددا با عزیزان شورای اسلامی شهر وشهردار سابق مطرح کردیم و مسأله در بین مردم مطرح شد.دیدیم خیلی از افراد دیگر هم مراجعه کردند خیرین دیگر نیز از داخل و خارج شهر اعلان آمادگی کردند به گونه ای که ما را به انجام این کار خیلی دلگرم وامیدوار نمودند. دراین راستا با مقامات مسئول پزشکی هم دیدارهایی داشته ایم ، آنان گفته اند شما زمین را تثبیت کنید تا ما برایتان نقشه درمانگاه بدهیم . به هرحال بحث زمین مطرح است. مد نظر ما زمین قبرستان قدیمی حبیب آباد (ادامه قبرستان) بود که در سالهای گذشته پارکینگ خودروها بود و اکنون نیز سه شنبه بازار درآن برپا می شود. اینجا به جهات متعدد مدنظر ما بود وکارشناسان پزشکی نیز این مکان را تأیید کردند و گفتند بسیارجای عالی است .

خدمت عزیزان شورای شهر صحبت بود که ان شاءالله این قسمت زمین به این منظور در اختیار قرارگیرد و ان شاء الله جلساتی با عزیزان در این خصوص برگزار می کنیم بحمدالله همزبانی هست امیدوارم همدلی هم محقق شود وهمدلی منجر به همکاری گردد.

وی در مورد خیرین افزود : اساسا بحث خیّر خاصی مطرح نیست و همه شما مردم خیّر هستید، چه بسا با بعضی حرف ها و موضع گیریها خیّر پشیمان شد و رفت، آیا ما یک مرکز درمانی احتیاج داریم یا نه ؟ از کجا باید شروع کنیم ؟ دست روی دست بگذاریم از بیرون بیایند و برای ما درمانگاه بسازند؟

جوانان و خیّرین حبیب آباد در میدان حاضرند و باید دست به دست هم دهیم و این مهم را به سرانجام برسانیم.

امام جمعه حبیب آباد در ادامه درباره درآمد درمانگاه بیان داشت :

هیچ کس چشم داشتی به درآمد درمانگاه ندارد و ما با خیّرین طی کرده ایم، اینجا را نمی گذاریم منبع درآمد برای کسی باشد. همه هم گفته اند : وقف . و هیچ کس چشم داشتی ندارد. درآمدش نه برای دفتر امام جمعه است نه برای شهرداری نه برای شورای شهر و نه برای هیچ جای دیگر، درآمدش صرف مردم می شود . ان شاءالله برای درمانگاه یک وقف نامه ای تنظیم بشود با عنوان  مرکز درمانی خیریه

این درمانگاه اختصاصی وانحصاری نیست و مال همه مردم است. ان شاء الله هیأت موسسی برای آن تشکیل خواهد شد که در آن هم مسئولین و هم معتمدین محل از طیف های مختلف حضور دارند.

بحمداله خیلی از افراد زبده حبیب آباد از مهندس و دکتر گرفته تا بقیه اعلان آمادگی کرده اند و ما این ظرفیت ها را داریم باید همه مردم حبیب آباد با کمک و لطف خدا این کار را محقق نمایند.

نظرات (۱۰)

باسلام

بعد از گذشت بیش از چهار ماه از مطرح شدن ایجاد درمانگاه شبانه روزی حبیب آباد توسط امام جمعۀ محترم ، مسئولین شهر و بخش چه کرده اند؟
جا دارد حبادنما در این زمینه پیگیری کند.

باتشکر

  • حبیب آبادی
  • سلام
    می خواستم از مسئولین شورای شهر بپرسم در مورد زمین درمانگاه چیکار کرده اند؟
    الان یه ماهی از مطرح شدن این مساله در نماز جمعه میگذره. آیا یه جلسه گذاشتن برا این امر مهم مگه چقدر کار داره؟ چرا از این فرصتهای به دست اومده برا شهر استفاده نمی شه؟آیا این فرصت سوزی نیست؟
    حالا اگر تو یکی از شهرهای همسایه عده ای خیر حاضر بودند که این کار را انجام بدند یه روزه زمین و همه جور امکانات برا جذب این سرمایه ها انجام میدادند.ولی متاسفانه تو شهر ما...؟
    عجیب اینه که همیشه هم از نبود بودجه می نالیم!
    این نشون میده که مدیریت هنر میخواد.

    تاسیس درمانگاه شبانه روزی یکی از نیازهای ضروری شهر است.
    چه بسا بیمارانی که در راه رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست دادند یا دچار آسیب های جبران ناپذیری شده اند.
    انشاالله با یاری خداوند و تلاش های مستمر امام جمعه حبیب آباد و شهردار و شوراهای شهر وخیرین و البته خود مردم این اقدام مهم صورت گیرد.
    باتشکر فراوان
    زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست
    هرکسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود
    صحنه پیوسته بجاست
    خرّم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
    خرّم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد...

    خدا خیر به امام جمعه ی محترم شهرمان بدهد که واقعا دغدغه اش رفع مشکلات مردم است.
    از مشکلات بزرگ شهر حبیب آباد نداشتن مرکز درمانی خوب و مناسب است. در نظر سنجی که اوایل امسال جوانان عزیز در همین سایت حبادنما انجام دادند هم یکی از اولویت هایی که مردم به آن رای بالایی داده اند همین درمانگاه و داروخانه شبانه روزی است.
    امیدوارم که هرچه زودتر این کار انجام شود
    اینهمه بحث و صحبت و آخرش ..
    کاش نتیجه بده ..
    از اقای مومنی نهایت تشکر را دارم که حرف دل مردم رو میدونند و به گوش مسولان میرسونند
    ما هر زمان که می خواستیم حرفی بزنیم یا انتقادی کنیم کسی جواب گوی ما نبوده و نیست
    بسیار کار خوبی است
    یکی از علت های عقب ماندگی حبیب آباد همین است که ما وقتی شخص یا اشخاصی یه ایده ایی را مطرح می کنه همه از عدم موفقیت آن حرف می زنیم.شما فکر می کنید مراجعین درمانگاه شبانه روزی دولت آباد همه دولت آبادیند. 20% دولت آبادیند .به علت اینکه همه امکاناتی داره 80% از شهرها وروستا های اطرافند.واین باعث موفقیت درمانگاه شده.

    به آقای مؤمنی بگوئید متأسفانه گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست

    آنچه البته به جائی نرسد فریاداست.خدا لعنت کند مناع الخیر را.

    خداوند به این سید اولاد پیغمبر سلامتی و طول عمر با عزت عنایت کنه که همیشه به درد دل مردم رسیدگی کرده و همیشه دغدغه مردم و مشکلات مردم را داره . بنده همیشه ایشون را دعا میکنم و از مسئولین هم میخوام از راهنمایی های این سید با اخلاص کمال استفاده را ببرن و گوش به فرمان ایشون باشن که سعادت و موفقیت اونا در همینه 
    از دست اندرکاران حبادنما هم به جهت انتشار این خبر تشکر می کنم
    به امید ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    مشترک روزانه حبادنما شوید
    پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

    برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

    کانال حبادنما در تلگرام

    از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
    درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

    فرصتی برای خدمت

    شورای اسلامی شهر حبیب آباد

    آخرین نظرات
    پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند