حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
چهارشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۵ ب.ظ
تلنگری برای من، برای تو :: ایتام و محرومان

پیامبر خدا فرمود: وقتى یتیمى بگرید عرش خدا مى‌لرزد و خداوند در آن حال مى‌فرماید: چه کسى موجب گریه این بنده من که در کودکى پدر و مادر از دست داده شده است؟

به عزت و جلال خویش سوگند مى‌خورم که هر کس او را آرام کند بهشت را بر او واجب مى‌کنم. 

بحارالانوار، ج 72، ص 5


 

در روز های گذشته پایگاه اطلاع رسانی بخش حبیب آباد خبری از بازدید بخشدار حبیب آباد و رئیس کمیته امداد شهرستان برخوار از منازل بعضی از خانواده های محروم شهر منتشر کرد. وقتی این خبر را می خواندم به این فکر فرو رفتم که آیا می شود در چند قدمی من چنین خانواده هایی گذران زندگی کنند و من بی اطلاع باشم؟! آخر فکرش را هم نمی کردم که در شهر ما چنین خانواده هایی وجود داشته باشند!! با دیدن این تصاویر از خودم شرمنده شدم. به خودم می گویم:

آیا می دانی هنوز هم برای بعضی ها تهیه ی همان یک قرص نان مشکل است؟

آیا می دانی خانواده ای در نزدیکی تو هست که سرپرست خود را از دست داده است؟

آیا می دانی مادری برای سیر کردن فرزندانش مجبور است تمام روز و شب را قالیبافی کند؟

آیا می دانی چقدر سخت است فرزندت از تو چیزی طلب کند و تو نتوانی برایش تهیه کنی؟

آیا می دانی ...

با خودم گفتم من تا به حال برای اینان چه کرده ام؟

آیا شکر نعمت هایی که خداوند به من داده در کمک به چنین افرادی نیست؟

من به آمار زمین مشکوکم تو چطــــــــــور ؟
اگر این سطح پر از آدمهاســـــــــــــــــــــت
پس چرا این همه دلها تنهاســـــــــــــــت ؟

.

بیخودی می گویند هیچ کس تنها نیست
چه کسی تنهانیست ؟ همه از هم دورند
همه در جمع ولی تنهاینـــــــــــــــــــــــــــــد

.

من که در تردیدم تو چطور ؟


عزیزانی که مایل به دست گیری از یتیمان و محرومان شهر هستند می توانند به موسسات خیریه حجت ابن الحسن العسکری(عج) و قائم آل محمد (عج) حبیب اباد  و کمیته ی امداد امام خمینی (ره) شهرستان برخوار مراجعه فرمایند.
شماره های تماس
کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان برخوار:45822082
موسسه خیریه حجت ابن الحسن العسکری(عج) حبیب آباد:45482744
موسسه خیریه قائم آل محمد (عج) حبیب آباد:45483001







نظرات (۳)

اقا منصور اگر ما به این نهاد ها کمک نکنیم چگونه ان ها به مسئو لیت خود عمل کنند ؟
ای که دستت میرسد کاری بکن ...
در این شبها به یاد همدیگر باشیم ، التماس دعا ..
باسلام
ما از وضع یتیمان و محرومان جامعه غافل شده ایم؛شاید به این دلیل باشد که نهادهای حمایتی و مؤسسات خیریه در جامعه شکل گرفته و ما با وجود اینها یه جورائی بار تکلیف رو از دوش خودمون برداشته ایم.تاحدیم بیراه نیست یعنی اگه این مؤسسات و نهادهای حمایتی واقعا به وظایف خود عمل کنند شاید وضعیت بهتری را ببینیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مشترک روزانه حبادنما شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کانال حبادنما در تلگرام

از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

فرصتی برای خدمت

شورای اسلامی شهر حبیب آباد

آخرین نظرات
پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند