حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۱۵ ب.ظ
مساجد شهر / حرف حساب

پس از وقفه ای نسبتا طولانی در بخش حرف حساب بر آن شدیم تا نظر شما همشهریان عزیز را درمورد ضرورت ساخت و توسعه ی مساجد در شهر و همچنین فعالیت های مساجد شهر جویا شویم.حبیب آباد در حال حاضر دارای 9 مسجد با نام های مسجد امام صادق (ع) (ملاعباس)، مسجدالزهرا (س) (ملاقاسم)، مسجد جامع، مسجد تکیه، مسجد المهدی(عج)(واقع در انتهای خیابان شهید مطهری)، مسجد حاج ملاحسین، مسجد محمدیه، مسجد حضرت اباالفضل(ع) و مسجد المهدی (عج)(واقع در مجتمع مسکونی علامه طباطبایی) می باشد.

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را درباره این موضوع در قسمت نظرات درج نمایید.
  • ۹۴/۰۵/۱۵
  • حبادنما

نظرات (۱۲)

یکی از کارهایی که امام زمان هنگام ظهور انجام میدهند اینه که بسیاری از مساجد را که باعث تفرقه و نفاق در بین مردم شده است را خراب می کند.
درپاسخ به حرف حسن باید گفته شود بله درست است که مساجدزیادی لزومی ندارد وتوسعه انها چه بسا هزینه بیجا باشد اما بستگی به ان مسجد دارد یک مسجد مثل مسجد امام صادق علیه السلام که درمرکز شهرواقع ومصلی نمازجمعه است وابروی حبیب اباد است را با یک مسجد دریک کوچه یا خیابان فرعی شهرمقایسه کردن خطاست مسجدی که پایگاه انقلاب ومراسم اجتماعی شهراست نه تنها بلکه واجب است توسعه وخرید منازل اطراف وتوسعه دادن به مسجد وان شااله این امرمحقق شود
باسلام 
از مسئولین مسجد امام صادق علیه السلام درخواست داریم که فکری برای توسعۀ مسجد و افزایش فضا برای نمازگزاران بنمایند. روزهای جمعه مخصوصا جا برای نمازگزاران کم است و عده ای در سرما و گرما در حیاط می نشینند.
حبیب آباد نه نیاز به ساخت مسجد جدید دارد نه نیاز به توسعه ی مساجد. برای مثال می توانید به تک تک مساجد شهر سر بزنید و از نزدیک ببینید که جمعیت مساجد چقدر کم است اما هر روز ساختمان مساجد را توسعه می دهند. همین الان اگر به مسجد تکیه یا مسجد حاج ملاحسین بروید شاهد خواهید بود که این مساجد در حال توسعه یافتن هستند. مسجد ملاعباس هم در حال ساخت و ساز است که شاید بتوان دلیلش را تبدیل شدن این مسجد به مصلی نماز جمعه دانست.
شنیده ام که بعضی از مساجد شهر هم در حال خرید زمین برای توسعه هستند اما آیا واقعا این فضا های موجود پاسخگوی نیاز نیست؟! چرا فقط فکر می کنیم مسجد ساختن و مسجد توسعه دادن ثواب دارد؟
مگر شهر ما به مدرسه نیاز ندارد؟
مگر شهر ما به درمانگاه نیاز ندارد؟
مگر شهر ما به داروخانه شبانه روزی نیاز ندارد؟
مگر شهر ما به دانشگاه نیاز ندارد؟
مگر شهر ما به ایجاد فضاهای ورزشی نیاز ندارد؟
چرا بعضی خیرین محترم فکر می کنند اگر موجب اشتغال یک جوان بشوند ثوابش کمتر از ساخت مسجدی است که فقط در آن هوا رد و بدل می شود؟
این را هم بگویم. کسی با ساخت و توسعه ی مساجد مخالف نیست. کخالفت بخاطر این است که همین مقدار مسجد هم استفاده ی کامل نمی شود. یعنی ما مسجد می سازیم و لی مسجدی تربیت نمی کنیم. وقتی هم یک مسجد جدید ساخته میشود تعدادی از همان افرادی که در مساجد دیگر بوده اند دور هم جمع می شوند و تشکیل صفوف مسجد جدید را می دهند...

چشم ها را باید شست
جور دیگر باید دید...

همه به یک طرف ، مسجد جدید شهرک آیت الله ادیب به همون طرف !
یکی نمیتونه جلوی ساخت اونو بگیره
اگه نیاز بود اشکال نداشت ولی نیاز نیست نیست نیست
  • آقای دلواپس
  • سلام دریک برنامه ی تلویزیونی که به معرفی شاهین شهرازشبکه ی اصفهان پخش شدذکرشدکه شاهین شهرباجمعیتی حدود300هزارنفردارای 20مسجداست  یعنی هر15هزارنفریه مسجد امادرشهرماتقریبا برای هرهزارنفریک مسجدساخته شده آیاساختن این همه مسجدضرورت دارد؟باوجوداینکه ثواب ساختن مدرسه کمترازمسجدنیست ازمسئولین وخیرین عزیزخواهشمندم بیشتربه این نکته توجه کننددرحالی که مادراین بخش یک دبیرستان یاهنرستان پسرانه نداریم من شنیدم که دبیرستان پسرانه شهرکمشچه وشاپورآبادهم دانش آموزنداردیعنی درسال تحصیلی جدیدفعالیتی نخواهندداشت درحبیب ابادهم فقط70نفربرای دوم وسوم وچهارم ثبت نام کردندواکثرابه ناچاریاترک تحصیل کردندیا برای تحصیل به اصفهان میروندواین برای شهرعلم وفرهنگ خیلی مناسب نیست
    مساجدی که جایگاه واقعی مسجد رو ندارند و شدند خانه سالمندان !
    شهر کوچکی مثل حبیب آباد احتیاجی به این همه مسجد نداره,کاملا بانظر آقای رضوانیان موافقم.بهتر به کیفیت توجه بشه نه کمیت.اگر امکان این هست که مسجدی که در 
    شهرک آیت الله ادیب درحال ساخت را به حسینیه ای برای عزاداری یا مثلا سالنی برای اجرای همایش ها و جشن ها تبدیل کنند.توقسمت حرف حساب درباره پروژه ساخت درمانگاه شبانه روزی هم صحبت کنید.باتشکر
    یک سوال از همه اینکه چکار کنیم تا کانون های مساجد و سایر مکان های فرهنگی در شهر تقویت شود ؟
    کاملا بانظر آقای رضوانیان موافقم.
    در آموزه های دین مبین اسلام براسراف نکردن تاکید زیادی شده.
    شهری که از نداشتن زیر ساخت ها این همه رنج میبره.ساخت این همه مسجد در آن کار نسنجیدایست.بنده بارها از زبان مردم چه مذهبی چه غیرمذهبی شنیده ام که بر چه اساسی این همه مسجد در این شهر ساخته میشه.
  • محمود رضوانیان
  • هر چند مردم در مناطق و محله‌هایی که مساجد بیشتری دارند، امنیت روانی بیشتر دارند (به دلیل آن که خانه خدا محل آرامش است و هر جایی که یاد خدا بیشتر در آن باشد، سلامت روانی افراد را نیز بیشتر تامین می‌کند). ولی تعدد مساجد اقامه نماز در شهر کوچکی مانند حبیب آباد به صلاح مردم شهر نیست چرا که موجب چنددستگی و عدم همبستگی مردم شهر و حتی بزرگان خواهد بود. برگزاری نماز با دو یا سه صف خود گواه این مطلب است. همچنین تعدد مساجد علل مختلفی مانند جمعیت انبوه، رشد و توسعه و گستردگی شهر، طولانی بودن مسافت ها و همچنین وجود مذاهب و فِرَق مختلف اسلامی می­تواند داشته باشد،که شهر ما فاقد این ویژگیها است. به هر حال هزینه هایی که صرف ساخت مساجد جدید می شود را می­توان صرف مساجد قدیمی شهر کرد تا ایجاد جاذبه گردد و جوانان و نوجوانان جذب مساجد شوند. در این بین ایجاد و تقویت کانون های قرآنی و  فرهنگی مساجد می تواند در اولویت باشد. همچنین برخی بر این باورند که شهر فاقد برخی امکانات اولیه و ضروری (مانند مرکز درمان شبانه روزی یا ... ) است که خیرین و متولیان امر می توانند به آنها بپردازند. 

    آفرین. آخه من موندم تو یه جایی مثل شهرک ادیب چنتا مسجد نیاز هست؟آخه مگه چقد جمعیت داره که دوتا مسجد ساختن یکی دیگه هم دارن میسازن فاصله این مسجدا از همدیگه به 2 کیلومتر نمیرسه؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    مشترک روزانه حبادنما شوید
    پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

    برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

    کانال حبادنما در تلگرام

    از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
    درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

    فرصتی برای خدمت

    شورای اسلامی شهر حبیب آباد

    آخرین نظرات
    پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند