حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۲۴ ب.ظ
سخن از ظرفیت ها

در این مطلب که با همکاری یکی از شهروندان آماده شده به مواردی از سند چشم انداز 1404 که می تواند در حبیب آباد اجرایی شود پرداخته شده است.

بخش صنعتی و تجاری:

سند چشم انداز 1404 هجری شمسی در بخش صنعت استان اصفهان

- هدایت احداث ظرفیت های جدید صنعتی در محدوه شعاع 30 و 50 کیلومتری مطالعه شده آمایشی اصفهان

- توسعه و ایجاد زیر بناها جهت سازماندهی استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی

با توجه به عواملی نظیر:

1) عبور بزرگراه اصفهان- اردستان و آزادراه کنار گذر شرق اصفهان از شهر حبیب آباد و موقعیت جغرافیایی شهر حبیب آباد

2) نزدیکی به شهر اصفهان به عنوان قطب صنعت کشور

3) نیروی کار موجود در شهر و بخش حبیب آباد

و با توجه به سند چشم انداز صنعت استان در افق 1404 می توان با اختصاص مکانی برای احداث یک شهرک صنعتی در اطراف حبیب آباد گامی در جهت اشتغالزایی برای فارق التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای فراهم آورد.

در چارچوب نظرات کارشناسان و توجه به سندهای فرادستی (سند چشم انداز 1404) احداث یک شهرک صنعتی می تواند یک اشتغالزایی پایدار برای فارق التحصیلان جوان در طول سالیان آینده به همراه داشته باشد.

در بخش تجاری نیز می توان با تجاری سازی مناطقی از شهر به اشتغالزایی کمک نمود.

بخش کشاورزی و دامداری:

سند چشم انداز 1404 در بخش کشاورزی استان اصفهان

- یکپارچه سازی کشت همراه با مدیریت مدرن و بکارگیری فناوری روزآمد نظیر نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی در کشاورزی، گسترش کشت گلخانه ای و صنایع تکمیلی و تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی و آبیاری تحت فشار

پارک جنگلی 240 هکتاری حبیب آباد ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی و گردشگری دارد.

احداث یک شهرک گل و گیاه در قسمتی از پارک جنگلی ضمن آنکه باعث می شود شهر ما به عنوان شهر گل و گیاه در استان شناخته شود می تواند یک اشتغالزایی چند ده نفره یا چندصد نفره فراهم آورد.

همچنین احداث گلخانه های کشاورزی در قسمتی از زمین های پارک جنگلی با مشارکت بخش خصوصی می تواند ضمن ایجاد اشتغالزایی الگویی برای سایر شهرها در استفاده از روش های نوین کشاورزی باشد.

یکی از مشکلات شهر ما وجود دامداری های زیاد نزدیک به مناطق مسکونی است که در فصل تابستان و با توجه به وزش باد از سمت شمال و شمال شرق، باعث آزار شهروندان می شود. در این زمینه نیز می توان یک مجتمع دامداری برای انتقال این دامداری ها در نظر گرفت.

بخش مشاغل:

در منطقه ی برخوار شهر های خورزوق و کمشچه در این زمینه موفق عمل کرده اند. در شهر کمشچه با حدود 300 واحد نانوایی، 3000 نفر بصورت مستقیم و 5000 نفر به صورت غیر مستقیم به حرفه ی نانوایی مشغول به کارند. شهر ما از قدیم الایام در زمینه ی پخت نان معروف بوده است که متاسفانه امروز از نان حبیب آباد تقریبا فقط اسمش به جای مانده و افراد کمی درحبیب آباد به پخت نان مشغول هستند تا جایی که این بِرَند را که اختصاص به شهر حبیب آباد داشته است مورد استفاده ی شهر دیگری قرار گرفته است ؛در این زمینه می توان از نانوایان و مشاغل خانگی حمایت های لازم را نمود.

واگذاری زمین برای نانوایان در یک مجموعه ی کارگاهی پخت نان، میتواند گامی در این زمینه باشد.


  • ۹۴/۰۵/۲۸
  • حبادنما

نظرات (۴)

سلام ببخشید یه سوال داشتم یعنی در هر نانوایی کمشچه 100نفر مستقیم مشغول به کار هستند برادر من خودم نانوا هستم و اگرخیلی دست بالا بگیریم در  یک نانوایی بیست نفر بسه در ضمن ما از کشور دیگه ایی نیامدهایم خودمون بچه حبادیم پس لطفا عدد و ارقام صحیح بزنید
پاسخ:
باسلام
ارقام ارائه شده در متن برگرفته از مصاحبه ی رئیس شورای شهر کمشچه با روزنامه ی جوان است که در ویژه نامه ی روزنامه جوان( ویژه شهرستان برخوار )به چاپ رسیده است.
حبادنما دقت کردی چقدر آروم آروم بردی سطحتو بالا :)
ما که حواسمون هست !
میخونیم و لذت میبریم ، حتما برای مسئولان شهر هم مفیده
سلام.
چند سالی می شود که مردم  نه تنها خواهان عدم دادن مجوز برای ساخت و ساز گاوداری ها در اطراف شهر هستند بلکه خواهان انتقال این مکان به جای مناسب تری می باشند. ( یکی  از دلایل آن بوی نامطلوب گاوداری ها است.) چند سال پیش در نزدیکی شهرک پردیس شاهین شهر گاوداری های زیادی فعالیت می کردند شهرداری شاهین شهر با زحمت بسیار زیاد و پس از چند سال کش مکش با گاوداران  این مشکل را حل کرد . در این زمینه مسئولان شهری شهر ما باید از همین حالا به فکر باشند . با توجه به وزش باد در فصل تابستان از سمت شمال و شمال شرقی به طرف غرب و جنوب غربی و در فصل زمستان ، پاییز و بهار برعکس (یعنی از جنوب و جنوب غربی به سمت شمال و شمال شرقی) لازم است مسئولان مکانی مناسب خارج از شهر در نظر بگیرند تا در درجه اول از دادن مجوز در محدوده شهر جلوگیری شود و در درجه دوم هرساله تعدادی از این گاوداری ها با دادن امتیاز های تشویقی از محدوده شهر خارج شوند. در صورت اجرای چنین برنامه ای ضمن این که به نفع گاوداران است از مشکلاتی که در سالیان آینده گریبان گیر شهر می شود و ممکن است هزینه سنگینی برای انتقال به بار آورد جلوگیری می شود.

شهرستان برخوار از توابع استان اصفهان، از مراکز فعال در زمینه تحقق سند چشم انداز در استان اصفهان است:

· تکمیل شبکه راه موجود میان شهرها و روستاهای دارای تراز مسافتی KM20+70 از مرکز اداری استان ، که مطلوب ترین مدار برای رشد و توسعه صنایع و استقرار کانون های جمعیتی جدید است .
· ایجاد کمربند استقرار صنایع پیرامون منطقه کلان شهری استان و احداث شهرک‌های صنعتی جدید دارای موقعیت امتیاز برابر از دیدگاه فاصله نسبت به بازارهای مصرف ، و جلوگیری از پیدایش رانت اراضی .
· شناسایی مناطق کشت تخصصی براساس مزیت نسبی اراضی مختلف تحت پوشش بزرگراه کمربندی ، تعیین رژیم کشت متتاوب هر منطقه و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از کشت و کار تصادفی و خودجوش که بازار عرضه را مختل و کشاورزی را دچار خسارت شدید وحتی نابودی سرمایه‌ها می‌کند.
· ایجاد باراندازها و انبارهای عمومی و سوخت با نقش ملی در نواحی شرق و شمال استان
· هم پیوندی احیاء و بهسازی بافت‌های قدیمی و تاریخی شهرهای دارای جاذبه‌های فرهنگی تاریخی با نقش و عملکرد گردشگری آنها.


به نظر من اگر مسئولین شهر و شهرستان به سمت تحقق این چشم انداز حرکت کنند خیلی زود مشکلی مثل اشتغال حل خواهد شد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مشترک روزانه حبادنما شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کانال حبادنما در تلگرام

از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

فرصتی برای خدمت

شورای اسلامی شهر حبیب آباد

آخرین نظرات
پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند