حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۱۴ ب.ظ
پیش بینی ساخت بیمارستان منطقه ای در اراضی فضای سبز(پارک جنگلی) حبیب آباد از سال 1365

مدتهاست که بحث احداث درمانگاه در مرکز بخش حبیب آباد بر سر زبان هاست. موضوعی که امام جمعه محترم حبیب آباد هم در خطبه های نماز جمعه به اهمیت آن اشاره و پیگیر این موضوع بوده اند.خیّرانی هم برای ساخت این مرکز اعلام آمادگی نمودند و مسئولان شهر هم گفتند برای واگذاری زمین نیاز است که کار کارشناسی انجام گیرد.با این حال هنوز از سوی مسئولان شهر پیگیری جدی در خصوص واگذاری زمین و احداث بیمارستان شاهد نبوده ایم.

اما خوب است توجه همشهریان عزیز را به قسمتی از کتاب طرح هادی حبیب آباد که در سال 1365 توسط آقای اکبر نقیه  کارشناس شهرسازی دفتر فنی استانداری اصفهان تهیه شده است جلب نماییم:

" با عنایت به آنکه شهر حبیب آباد در حدفاصل حاشیه کویر و منطقه برخوار واقع گردیده و از خصوصیات ویژه ای برخوردار است می توان احتیاجات منطقه برخوار را در این شهر پیش بینی نمود و در این خصوص اراضی و امکاناتی که در حاشیه شهر وجود دارد عمدتا می تواند خدمات منطقه را پذیرش نماید. این پذیرش باعث رشد شهر در حاشیه کویر شده و اراضی کشاورزی در سایر شهرهای منطقه تثبیت می گردد. در این خصوص بایستی از وجود پارک حبیب آباد در منطقه استفاده کامل به عمل آید تا این سرمایه گذاری ملی به نحو احسن بتواند قابل استفاده باشد. از جمله مراکزی  میتوان در این پارک جایگزین نمود مراکز بهداشتی و درمانی است، شامل بیمارستان در سطح منطقه ، زمینی به مساحت 20000 متر مربع در جنوب پارک را می توان به احداث بیمارستان منطقه ای اختصاص داد که در سال های آتی با توجه به بودجه های مملکتی در این مکان احداث نمود. محیط آرام و سرسبز این پارک می تواند در بهبود بیماران نیز موثر باشد و خصوصیات ویژه ای که این محل برخوردار است دسترسی سریع و مستقیم آن به منطقه برخوار و کلیه روستاهای منطقه می باشد و همین روستاهای حد فاصل بین کمربندی شهر اصفهان و منطقه برخوار نیز می توانند استفاده بنمایند و بطور کلی این بیمارستان می تواند منطقه برخوار و روستاهای حاشیه را زیر پوشش قرار دهد."( کتاب طرح هادی حبیب آباد (1365) ص 53 قسمت جاذبه های شهر حبیب آباد)

براین اساس باید به دنبال این مسئله باشیم که چرا از سال 1365 تاکنون هیچ یک از مسئولین اقدام موثری برای احداث این بیمارستان انجام نداده اند؟ و اکنون که زمینه ی احداث این بیمارستان توسط خیران بوجود آمده است چرا مسئولین اقدام قابل توجهی انجام نمیدهند و حمایت لازم را از خیران ندارند؟

  • ۹۴/۱۰/۰۸
  • حبادنما

حبادنما

حبیب آباد

نظرات (۲)

سلام طبق کتاب طرح هادی از سال 1365 مسئله ساخت بیمارستان مطرح بوده ولی از اون زمان تا الان 29 سال میگذره ولی هنوز مسولین وظیفه شناس و دل سوزی پیدا نشده که این طرح عملی کنند.به امید اینکه امام جمعه شهر حبیب آباد و شهردار جدید و شوراها و خیرین این اقدام را عملی کنند.با تشکر
  • همشهری سلام
  • با سلام 
    اگر شما بتوانید فایل pdf این طرح را در سایت بارگذاری کنید
    پاسخ:
    با سلام.
    فعلا فایل این کتاب در دسترس نیست اما کتاب مذکور در کتابخانه دین و دانش حبیب آباد موجود است.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    مشترک روزانه حبادنما شوید
    پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

    برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

    کانال حبادنما در تلگرام

    از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
    درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

    فرصتی برای خدمت

    شورای اسلامی شهر حبیب آباد

    آخرین نظرات
    پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند