حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
پنجشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۰۷ ب.ظ
راهکاری برای رفع مشکل آلودگی هوا در منطقه برخوار و کلان شهر اصفهان

در روزهای گذشته بارها شاهد آلودگی شدید هوا در نقاط مختلف کشور بوده ایم. در استان اصفهان و منطقه برخوار نیز مردم شاهد آلودگی هوا بوده اند بطوری که در برخی مقاطع تحصیلی مدارس تعطیل شد. این روزها مسئولان کشوری و استانی سخن از تدابیری برای رفع آلودگی از جمله طرح زوج و فرد خودروها و فرهنگ سازی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می زنند.

در سالیان گذشته برای جلوگیری از رشد و توسعه کویر و همچنین برای جلوگیری از آلودگی هوا در منطقه برخوار و کلان شهر اصفهان طرحی با نام کمربند سبز اصفهان اجرا گردید (البته نه به طور کامل) که قرار بود از بروز مشکلاتی که امروز کلان شهر اصفهان در زمینه ی آلودگی هوا با آن مواجه است، جلوگیری نماید.اما متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی کافی به این کمربند سبز ، امروز اصفهان با چنین مشکلاتی روبروست.

پارک جنگلی 240 هکتاری حبیب آباد یکی از مراکزی است که به عنوان فیلتر هوای کلان شهر اصفهان در نظر گرفته شده بود اما همانگونه که در تصاویر ملاحظه می کنید با بی توجهی هایی که به آن شده است این فضا در حال نابودی است. البته شهرداری حبیب آباد در طول این سالها تلاش خود را برای زنده نگه داشتن این محیط انجام داده است اما به دلیل محدود بودن بودجه ی این شهر لازم است مسئولان کشوری و استانی با اختصاص بودجه ی ملی به این فضای سبز، این محیط که تعداد زیادی از مردم استان از برکات آن بهره مند می شوند را یاری رسانند.

نظرات (۲)

  • آقای دلواپس
  • سلام واقعا افسوس خوردم

    درحالی که شهرهای اطراف دربدردنبال ایجادفضای سبزهستنداین فضاداره نابودمیشه درست بودجه نیست ولی می توان بااستفاده ازطرح های ازاین فضااستفاده کردمثلاواگذاری و یااجاره ی چند ساله به بخش خصوصی (برای ایجاد گلخانه یاایجاد شهربازی یاایجاد پیست و..)تاهم ازان مراقبت بشه وهم باعث پیشرفت بشه دراین صورت نتنهاهزینه برنیست بلکه باعث درآمدزایی هم هست

    آقا بودجه کجا بود تو این وضعیت!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    مشترک روزانه حبادنما شوید
    پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

    برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

    کانال حبادنما در تلگرام

    از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
    درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

    فرصتی برای خدمت

    شورای اسلامی شهر حبیب آباد

    آخرین نظرات
    پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند