حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۲۶ ب.ظ
حرف حساب :: ساختمان بلا استفاده اداره پست حبیب آباد

سال هاست که با راه اندازی دفتر خدمات ارتباطی در حبیب آباد، این دفتر وظیفه ی اداره پست را انجام می دهد.

در اواسط خیابان شهید رجایی حبیب آباد ساختمانی وجود دارد که مردم آن را با عنوان « اداره پست» می شناسند که چندین سال است متروک مانده و هیچگونه بهره برداری از آن نمی شود!! این در حالی است که برای بسیاری از فعالیت های اجتماعی و عمومی در شهر مشکل فضای فیزیکی وجود دارد.

سازمان های مردم نهاد(NGO) یا تشکل هایی مانند کانون بانوان، انجمن نجوم، انجمن ادبی، فرهنگسرا و ... به دلیل کمبود فضای فیزیکی مناسب در شهر نمی توانند بصورت مستمر فعالیت داشته باشند که به نظر می رسد با اختصاص این ساختمان به این امور می توانیم شاهد فعالیت بیشتر و بهتر این نهاد ها باشیم. این میسر نخواهد شد مگر با پیگیری و همت شورای اسلامی شهر که خواهشمندیم در این خصوص مساعدت لازم را بنمایند تا شاهد پیشرفت هرچه سریعتر فعالیت های فرهنگی شهر باشیم.


پست حبیب  آباد

  • ۹۵/۰۱/۲۵
  • حبادنما

حبادنما

پست حبیب آباد

نظرات (۴)

فکر کنم یکبار برای اجاره  گذاشته بودند.
ولی قیمت را دولت تعیین میکنه و بالا بوده.
ما به شورای مصلت اندیش و حبیب آباد نشین 
نیاز داریم. چه بسا شورای اصفهانی این مکان رو بلد هم نباشن!،!!
اگر از این ساختمان استفاده نمیشه اونو به ادارات مورد نیاز مردم که برای بخش حبیب آباد لازم و ضروری است واگذار کنند.

افتاد!
سلام
دقت داشته باشید که مشکل فقط برای فضا و مکان نیست و برای پیشبرد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در شهر باید اقدامات دیگری نیز انجام گیرد . 
هنوز در شهر ما بسیاری مردم، نام "سمن"(سازمان های مردم نهاد) را نشنیده اند . هر چند که بسیاری از مردم به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از امور با مشارکت و در نظر گرفتن نقش مردم به نحو احسن تر و بهتر پیش می رود اما این که چگونه باید مردم را به میدان مشارکت وارد کرد هنوز مردم و حتی مسئولان شهر به کاری که باید انجام شود واقف نیستند . امیر کبیر سال ها پیش می گوید : من ابتدا فکر می کردم یک کشور قدرتمند ، کشوری است که وزیر دانا و آگاهی دارد بعد ها فهمیدم این طور نیست و کشور قدرتمند کشوری است که شاه نیرومندی دارد  اما اکنون میفهمم یک کشور قدرتمند ، کشوری است که مردم آن آگاه و دانا باشد.


مورد دیگر حمایت هایی است که مسئولان شهر باید از تشکل ها و انجمن ها انجام دهند ، از جمله حمایت های مالی ، امکان دادن مکان و فضا ، همراهی در اجرای برنامه ها و ...

چند وقت پیش یکی از اعضای شورای شهر اصفهان میگفت : ما برای اینکه فعالیت های فرهنگی  را توسعه دهیم ، طرحی گذاشته ایم به این صورت که ،  در مساجد شهر که این ها فعالیت های فرهنگی انجام میدهند و با کمبود فضا مواجه اند در کنار مسجد با هزینه شهرداری مجتمع ها و فضا های لازم را ایجاد میکنیم. 

البته در شهر ما فضا های فرهنگی خوبی وجود دارد : 
کانون های مساجد
کانون باهنر
کانون پرورش فکری
بسیج
هیئت های مذهبی 
و...
اما باید برنامه ی منسجم و حمایتی از این مراکز بشود . دقت داشته باشید شهر ما نسبت به شهر های دیگر فرهنگی تر است و در امور فرهنگی پیشتاز تر است . برای اینکه پیش از هر زمان دیگری و جلودار تر از هر شهری  باشیم باید سرمایه گذاری فرهنگی داشته باشیم.
سرمایه گذاری فرهنگی نیز نیاز به سه مرحله دارد .

مرحله اول / میدان
در این مرحله مراکز فرهنگی و آموزشی گسترش پیدا می کند مثل مدارس ، دانشگاه ها ، روزنامه ها و مطبوعات و... 

همین جا این را بگویم که در شهر ما ظرفیت های خوبی در زمینه کار های فنی وجود دارد و اگر یک هنرستان فنی و حرفه ای در شهر احداث گردد دانش آموزان شهر با انگیزه بیشتری درس می خوانند به علاوه  یک فضای رقابت نیز ایجاد میشود.

مرحله دوم / ملکه ذهن 
در این مرحله باید پرسید چگونه باید از مراکز و فضا های فرهنگی و آموزشی بهره برد؟ مثلا چگونه یک مدرسه در رشد و پیشرفت و تعالی یک جامعه تاثیر گذار است؟ 
در این مرحله باید همگان به نقش فرهنگ و فضاهای فرهنگی واقف شوند .

مرحله سوم/ عمل 
در این مرحله از نتایج و بهره هایی که از فضاهای فرهنگی می توان برد مطرح می گردد.  

به امید شهری آبادتر

سلام

واقعا حیفه یه همچین  مکانی درشهر بدون استفاده بماندوعلاوه برسازمان های مردم نهادنبودادارات دولتی مثل اداره ی گازو...به دلیل کمبودفضا وکم کاری بعضی افراددرشهربه چشم بیادومردم مجبورباشندبرای رفع  مشکلات به شهرهای اطراف برند...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مشترک روزانه حبادنما شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کانال حبادنما در تلگرام

از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

فرصتی برای خدمت

شورای اسلامی شهر حبیب آباد

آخرین نظرات
پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند