حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۴ ب.ظ
سخنان امام جمعه حبیب آباد به مناسبت دهه کرامت در خصوص امامزاده عبدالمومن (ع)

امام جمعه حبیب آباد در نماز جمعه این هفته قسمتی از خطبه دوم خود را به دهه کرامت اختصاص دادند و پس از بیان فضائل و کمالات امامان و امامزادگان بیان کردند:

از این بزرگواران باید درس کرامت آموخت و مدفن این بزرگواران نیز می بینید الان مراکز فرهنگ و مرکز دین و مذهب است. بحمدا...  حبیب آباد هم از وجود امامزاده ای که انتساب به اهلبیت دارد از قدیم الایام بهره مند بوده است ؛حضرت امامزاده عبدالمومن (ع). چون روز پنجم ذی قعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه هم هست،  راجع به امامزاده حبیب آباد چند کلمه عرض کنم: آنگونه که بنده تحقیق کرده ام در قدیم و بزرگان هم یاد دارند، امامزاده حبیب آباد به گونه ای بود که عملا همانگونه که رهبر انقلاب فرموده امامزاده ها در هر کجا باید قطب فرهنگی بشوند، امامزاده حبیب آباد این نقش را در حبیب آباد داشته است. اصلا مردم در مناسبت های مختلف کجا را اراده می کردند؟ امامزاده. مراسم سال تحویل، بعد از ظهر پنج شنبه، روز های جمعه، مراسمات مختلف ، محرم و صفر و ...

آن مراسم های مختلفی که برگزار می شده و آن رفت و آمدهایی که در امامزاده بوده بسیار عظمت داشته  و در چشم مردم هم بسیار عزیز و محترم بوده امامزاده عبدالمومن. می بینید مردم چقدر هزینه می کردند. الان این ساختمان قدیم امامزاده، قدیمی ترین جایی است که ما در حبیب آباد داریم که تزئینات سطح داخلی گنبد مربوط می شود به زمان شاه عباس دوم و تاریخ دارد و قابل اتکاء است. حالا اصل ساختمان را بنده نمی دانم. حالا این امامزاده احتیاج به مسائلی دارد. در حق امامزاده قصور و تقصیراتی متاسفانه رخ داده که امیدواریم این مسئله تغییر کند. اخیرا که بحث هیئت امناء امامزاده مطرح شد و دوره هیئت امناء سابق به سر رسیده بود، و برخی هم نظرشان بود که هیئت امنای جدید معرفی بشود، یک عده جدید بیایند و با فکر جدید و مدیریت جدید، منتهی امامزاده حبیب آباد چندین مسئله در موردش وجود داشت که لازم بود هیئت امنای سابق کار را به انجام برسانند؛ ما این فرصت را دادیم به هیئت امناء تا مسائلی را که قبلا شروع کرده بودند به انجام برسانند ان شاا... موفق هستند در کارشان در صورتی که با جدیّت مسائل را دنبال کنند. سه چهار مورد اصلی بود ما از آقایان خواستیم. گفتیم باید در این قسمت ها شما کار کنید با نظارت امام جمعه.

تا الان امام جمعه نظارتی بر امامزاده نداشت ولی الان که بنا است نظارتی باشد به آن وضعیت سابق نباید کار ادامه پیدا کند. نسبت به امامزاده اولا یک مسئله ای است نسبت به توسعه و ایجاد یک فضا برای اجتماعات، یک شبستانی ساخته شود. ما الان در امامزاده جای قابل اعتنایی نداریم برای اجتماعات مهم. بخواهیم یک نمازجمعه برگزار کنیم،بخواهیم هیئات را در محرم و صفر یکجا جمع کنیم و عزاداری مجتمع و متمرکز داشته باشیم الان جایی نداریم. به مشکل بر می خوریم. البته یک قسمتی آزاد سازی شده. متاسفانه کوتاهی که اینجا انجام گرفته این است که باید با صاحبان این منازل و خانه ها هماهنگی می شد و تخریب می کردند، این انجام نگرفته. اینجا بخواهد شبستان شود، بخواهند نماز بخوانند، بخواهند عبادت کنند اگر کسی راضی نباشد اشکال دارد. باید صاحبان را راضی می کردند، جلساتی می گرفتند، با آنها هماهنگی میشد، توافق را جلب می کردند بعد تخریب می کردند. به هر حال این یک کاری است که اینجا انجام شده، یک کار مهمی هم هست که باید به آن پرداخت که از آقایان خواسته ایم این کار را حل کنند. مسئله دیگر بحث دفن اموات که باید به آن هم رسیدگی شود. و مسئله مهم آن امور فرهنگی امامزاده است که در این خصوص  بحمدا... فعالیت هایی داشته اند ولی قوی تر از این، آنگونه که در شان امامزاده حبیب آباد هست با آن قدمت و سابقه و پیشینه ای که داشته، باید بیشتر از اینها کار بشود. ما هم مطالبی را به رفقا گفته ایم. باید ان شاا... هیئت امناء حتما انجام بدهند. یک سری مسائل دیگری هم هست، که به آقایان ابلاغ کرده ایم. برخی امورات هست که کسی به عنوان هیئت امناء هم نمی تواند در آن به تنهایی دخالت کند و تصمیم بگیرد، به هرجهت مسائل مختلفی تذکر داده شده، ان شاا... امیدواریم دوستان ما در هیئت امنای امامزاده عبدالمومن با جدیت مسائل را دنبال کنند و آنگونه که در شان و مقام امامزاده عبدالمومن (ع) هست عمل کنند.


نظرات (۷)

  • با افتخار.یک حبیب آبادی ام
  • باسلام

    درابتدا لازم است از توجه حاج آقا مومنی به موضوع امامزاده تشکر کنم.

    واما بعد:توصیه می کنم،

    1-با موضوع امامزاده و عمران وآبادانی که قرار است در آن انجام شود احساسی برخورد نکنیم.

    2-حبیب آباد تا کنون بیشترین ضربه را از حضور افرادی که هیچ گونه تخصص و پشتکاری نداشته اند و امورات مختلف شهر در اختیار آنان بوده است خورده است.

    3-بیائیم یک هیأت امنای قوی،صاحب فکر و پیگیر جهت تحول در امور امامزاده را در رأس سکان برنامه ریزی و تصمیم گیری قرار دهیم.

    4-بسیاری از امامزادگان و کارها و طرح های انجام شده در آن می تواند الگو برای امامزاده حببی آباد باشد.

    5-برخلاف بعضی نظرات،بدلیل اینکه موقعیت جغرافیایی امامزاده در منهی الیه حبیب آباد است،به نظر بیشتر باید در اطراف آن مرکز فرهنگی تأسیس شود و بهتریت مکان برای مصلای بزرگ حبیب آباد که دسترسی عمومی و روستاهای همجوار را نیز سبب شود،مکانی است که نماز عید فطر در آن اقامه گردید.

    6-آقایان شورا و شهردار اگر مشکل ندارند این دم آخری همت کنند و آن مکان را به عنوان مصلای بزرگ حبیب آباد ،عملیات اجرایی و ساختمانیش را شروع نمایند.

    7-نیازی به ساخت اتاق که تبدیل به مقبره خانوادگی خواهد شد نمی باشد. قبور جاری را ساماندهی نمایند تا سنگ فرش حیاط امامزاده یکدست شود و هرکس به هرصورت دلش ساخت سنگ مقبره بر روی در گذشته خود قرار ندهد.وقتی هزینه قبرمی گیرند، هیأت امنا خودش سنگ قبر متناسب با محوطه حیاط نیز نصب کند تا بیشتر از این محوطه بالا و پایین نداشته باشد و بشود با فرش کردن مراسمات مختلف در آن برگزار کرد.

    8-شهدا چشم و چراغ ایران و هر شهری هستندوطرحی که تمثال شهدا را از بالای مزار آنان برداشت طرح خوبی نبود.تمثال شهدا بالای مزارشان بازگردانده شود.

    9-تصاویر ارزشمند مذهبی داخل حرم که در حال از بین رفتن است مرمت و روغن کاری شود.

    10-فراموش نکنیم امامزاده ها مأمن و پناهگاه مومنین و مومنات هستند.ساماندهی این مکان مقدس بدور از نظرات شخصی و با خرد جمعی و کار کارشناسی و با استفاده از نظرات اهل فن و با نگاه عمیق اسلامی صورت گیرد.

    سلام 
    تشکر از امام جمعه حبیب آباد و حبادنما به خاطر اطلاع رسانی دقیق و به موقع.
    به نظر من در اولین اقدام تعمیر و بازسازی آثار سطوح داخلی امامزاده که تاریخی و قدیمی می باشد.
    دوم ساخت شبستان برای برگزاری نماز جمعه و دیگر مراسم ها  از آن استفاده بشه.
    سوم ساخت اتاقک هایی برای استراحت کسانی که از راه دور به امامزاده می آیند. از ساخت مقبره خانوادگی در امامزاده جلوگیری شود.
    چهارم  آشپزخونه در حیاط ساخته بشه  برای پخت نذری مورد استفاده قرار بگیرد.
    پنجم محوط سازی اطراف امامزاده برای گذراندن ساعاتی در جوار امامزاده و شهدا.
    ششم مراسم های فرهنگی و مذهبی بیشتری در امامزاده برگزار شود.
    باتشکر
  • لبیک یا حسین
  • سلام..من هم با مقبره خانوادگی ساختن مخالفم ...چون یه جورایی تجمل گرایی ام میشه...درضمن در زمینه تذکر به بی حجابهایی که چدیدا هم بیشتر شدن و گذاشتن چادر در اختیارشون برای ورود به امامزاده ما درخواستایی رو به مسیولین امامزاده دادیم ولی رسیدگی نکردن....از امام جمعه محترم تقاضای رسیدگی داریم..ممنون
    سلام خدمت همه عزیزان حبادنما و روز خبرنگار را به همتون تبریک میگم. از امام جمعه حبیب آباد به خاطر پیگیریهاشون در امور مختلف شهر تشکر می کنم . بنده به خاطر شرایط کاری زیاد حبیب اباد نیستم ولی دورادور از فعالیتهای شهر با خبرم. متاسفانه هیئت امناء امامزاده عبدالمومن در سالهای اخیر فعالیت قابل بیان و چشمگیری نداشتند و تنها به یک دعای ابوحمزه در ماه رمضان که اونم حرفهای زیادی داره بسنده کردند . اخیرا هم که شنیدم در حال مقبره ساختن برای بعضی افراد پولدار هستند که این کارشون خیانت به مردم حبیب آباد هست و لازمه مردم با حمایت های امام جمعه حبیب آباد حاج آقا مومنی جلوی این تک روی های بعضی از این افراد را بگیرند . چون پس فردا هر کسی یه کم مالی جمع کرده میخواد مقبره بسازه . این کار تبعیض نبود که متاسفانه در مردن و دفن کردن هم داره تبعیض قائل میشن. ضمنا از هیئت امناء باید خواسته شود بیلان کاری و فعالیتهای دوره تصدی خود را برای آگاهی مردم ارائه کنند . تشکر مجدد
    باسلام درخصوص مطلبی که بنام باران منعکس نمودید خواستم بکم شکل امامزاده به این نحوه خراب و مایه شرمساری باشه خوبه یا اینکه بقول ایشان اتاقک بسازند تا وقتی مردم شهر وبخش وحتی زائران از جاهای دور می ایند وجایی نیست تا ساعتی استراحت کنند ومحلی نیست تا درتابستان از گرما ودر زمستان ازسرما درامان باشند؟؟؟؟به خود زحمت بده وبرو امامزاده های نه جاهای دیگر که دراطراف خودمان را نگاه کن و نگاهی هم با این امامزاده غریب
  • کتابداران حبیب آباد
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام **** ***** خسته نباشید روز خبر نگار را به شما و بچه های فعال حباد نما تبریک می گوییم
    پاسخ:
    سلام و احترام
    سپاس که تبریک گفتید.
    از زحمات شما کتابداران عزیز در کتابخانه دین و دانش حبیب آباد نیز صمیمانه تشکر می کنیم.
    از امام جمعه محترم می خواهیم نگذارد امامزاده را اتاق اتاق کنند مثل بعضی امامزاده ها که در قرون وسطی اینجوری بود وحالا خراب کرده اند همه جا اتاقها وحتی مقبره های خانوادگی را خراب کردند و امامزاده را کسترش دادند بد بختی ما این است که تازه آقایان می خواهند در امامزاده ما اتاقک بسازند مسخره است!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    مشترک روزانه حبادنما شوید
    پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

    برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

    کانال حبادنما در تلگرام

    از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
    درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

    فرصتی برای خدمت

    شورای اسلامی شهر حبیب آباد

    آخرین نظرات
    پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند