حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۰۴ ب.ظ
همدلی و قدر نعمت

همدلی و قدر نعمت

زلزله حبیب آباد


دو سال قبل 31 فروردین 1392 ، 52 دقیقه بامداد ناگهان حبیب آباد در صدر اخبار ایران قرار گرفت ..

خبر از این قرار بود :  « زلزله ای به قدرت 4.1 ریشتر حبیب آباد را لرزاند »

همه شهر از صدای مهیبی بیدار شدند و به سرعت خانه ها را ترک کردند بطوری که آن موقع شب بخاطر تردد زیاد وسایل نقلیه ترافیک شد ، صدای تلفن های همراه به صدا در آمد ، هر کس از هر جایی با حبیب آبادی ها آشنا بود تماس می گرفت و جویای احوال می شد . مسئولین به سرعت خود را به حبیب آباد می رساندند ، حتی مردم شهر هم سراغ همدیگر را می گرفتند ،بعضی ها مشغول خواندن دعا بودند  یا حتی نماز آیاتی که آن موقع خواندنش بر همه واجب شده بود. در دل همه هراسی بود از سویی نیرویی در وجودمان احساس میشد که ما را به مبداء هستی نزدیکتر میکرد.آن موقع یاد خدا در دل همه بسیار پر رنگ بود.حتی تا ماه ها بعد نیز این نزدیکی به خدا را احساس می کردیم.

آن شب اکثر مردم تا صبح خارج از خانه ها بیدار ماندند ...

و امروز دو سال از آن واقعه می گذرد

با خود گفتم چه شده است که یاد خدا در یک لحظه آنقدر پررنگ می شود که گویی تمام وجود انسان را در بر می گیرد و با گذشت زمان و از یاد رفتن لطف و رحمت خداوند یاد او نیز کمرنگ می شود؟ چرا ما انسان ها انقدر فراموشکاریم؟

چرا مردم و یا حتی مسئولین منتظرند تا اتفاق ناگواری بیافتد و به سراغ همدیگر روند ؟

آیا لازم است اتفاقی مانند زلزله در یک شهر بیافتد تا با همدیگر همدل و همراه شویم ؟


خدایا بفهمانم که بی تو چه می شوم، اما نشانم نده
مهربانا هم بفهمانم و هم نشانم بده که با تو چه خواهم شد


زلزله حبیب آباد


  • ۴ نظر
  • ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۰۴
  • حبادنما
  • ۱۰۰۱ بازدید

ابوالفضل شریفی ، نفر اول استان در مسابقات کار و دانش

ابوالفضل شریفی حبیب آبادی هنرآموز هنرستان کار و دانش فردوسی موفق به کسب رتبه اول استانی در سیزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی ، رشته برق ساختمان که 21 اسفند1393 در شهر فلاورجان برگزار  گردید ،شد . 

کسب این مقام را به ایشان ، خانواده و مربی وی تبریک می گوییم.

  • ۰ نظر
  • ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۴۵
  • حبادنما
  • ۴۴۳ بازدید

 الهه شکل آبادی عضو 9 ساله ی مرکز فرهنگی هنری حبیب آباد دیپلم افتخار چهل و دومین نمایشگاه بین المللی هنرهای زیبا "لیدیسه" کشور چک را در بخش نقاشی از آن خود کرد.

در این نمایشگاه که با موضوع« مزرعه، باغ و کشتزار ما» در بخش‌های نقاشی، سفال و عکس برگزار شد، بیش از 27 هزار اثر از 77 کشور جهان شرکت کرده بود.
 امور بین‌الملل کانون نیز آثار هنری 1هزار و 150 کودک را شامل 19 اثر سفال، 29 قطعه عکس و 1هزار و 102 نقاشی را برای شرکت در این نمایشگاه بین‌المللی در سال 2014 میلادی ارسال کرد.

  این موفقیت را به ایشان و خانواده شان و همچنین مربیان مرکز به ویژه  خانم زهره احمدی مربی هنری وی تبریک می گوییم.
کسب دیپلم افتخار توسط کودک حبیب آبادی

منبع:پایگاه اطلاع رسانی بخش حبیب آباد
  • ۳ نظر
  • ۲۴ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۴۵
  • حبادنما
  • ۸۲۹ بازدید
يكشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ب.ظ
پلکان ترقی :: استاد علی خیری حبیب آبادی

پلکان ترقی :: استاد علی خیری حبیب آبادی


با عرض سلام و احترام

1. لطفا به صورت اجمالی خود را معرفی نمایید .

علی خیری حبیب آبادی متولد 1356در شهر حبیب آباد هستم ازسن 9 سالگی به رشته خوشنویسی علاقه مند شدم و با تشویق چند تن از معلمان خود از جمله آقای احمد اشرافی ،علی اکبر رضوانی و ... به تمرین خوشنویسی پرداخته و توانستم در مقاطع راهنمایی و دبیرستان همه ساله جزءنفرات برگزیده در مسابقات خوشنویسی منطقه و استان باشم بعد از طی دوره سربازی ،به تحصیلات خود ادامه داده و لیسانس ادبیات فارسی گرفتم در ادامه به انجمن خوشنویسان اصفهان رفته وپس از طی یک دوره ی یک ساله توانستم گواهینامه ممتاز خود را اخذ نمایم .بعد از طی این مرحله کار خود را با جدیت بیشتری آغاز کرده و با مطالعه و تحقیق بر روی آثار خوشنویسی در ادوار مختلف تاریخی به دانش خود افزوده و سعی نمودم با دقت و نکته سنجی خاصی از این آثار مشق نمایم در ادامه خود را از تقلید صرف از آثار اساتید رهانیده و سعی نمودم در کار خود به استقلال فکری و بصری نائل گردم . همزمان با طی روند تمرینی و پژوهشی  خود در جشنواره های خوشویسی استانی ،ملی و بین المللی شرکت نموده و موفق به کسب رتبه های برتر گردیدم که از جمله مهم ترین آن ها ،نفر اول جشنواره ملی رضوی ،نفر اول ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر و دریافت طوبی  زرین این جشنواره در محضر وزیر محترم ارشاد اسلامی و نفر برگزیده جشنواره خوشنویسی جهان اسلام در کشور ترکیه بوده است همچنین تاکنون در دهها نمایشگاه خوشنویسی شرکت نموده ام و چهار نمایشگاه انفرادی خوشنویسی برگزار نموده ام .

در حال حاضر با تدریس در انجمن خوشنویسان سعی در نشر و گسترش این هنر اصیل و اسلامی دارم و در این راه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهم کرد .

2. چگونه پلکان ترقی خود را طی نمودید و برنامه آینده شما چیست ؟

بیشتر اوقات فراغت خود را مشغول به فعالیت در زمینه خوشنویسی بوده ام و از هر فرصتی بهره جستم  حتی از بیشتر علایق شخصی و تفریحی خود چشم پوشی کردم و عاشقانه این هنر را دنبال نمودم و  درکنار یادگیری این هنر به دنبال کسب کمال و معرفت بوده ام .برگزاری نمایشگاه های متعدد در اصفهان ،تهران و کشورهای مختلف  و کتابت مجموعه های ادبی همچون دیوان اشعار شعرای بزرگ این سرزمین مانند حافظ ، مولوی ، عمان سامانی و... جزء برنامه های آینده است که در نظر دارم

3. مردم و مسئولین شهر چقدر در پیشرفت شما موثر بوده اند و فکر می کنید چقدرمی توانند در پیشرفت جوانان در این رشته کمک کنند ؟

در سوق این مسیر ،تشویق پدر و مادرم و نیز معلمان دلسوز مهم ترین تاثیر رادر موفقیت من  داشته است که از هیچ کمکی دریغ نکرده اند .یقیقا خانواده ها و معلمان می توانند با استعداد یابی جوانان با استعداد در این زمینه آنها را تشویق نمایند و انها را در رشته های مورد علاقه شان یاری نمایند .

4. به عنوان یک هنرمند که دارای عناوین مختلف ملی و بین المللی می باشد ،چرا بر خلاف بسیاری از شخصیت هایی که از این شهر مهاجرت نموده اند ، شما هنوز ساکن این شهر هستید ؟و راهکار های جنابعالی جهت جلوگیری از مهاجرت چیست ؟

البته فعالیت در زمینه هنر فعالیتی انفرادی است و صرفا علاقه شخصی و در اختیار داشتن امکانات مختصر و لازم برای پرداختن به این هنر کافی است و آنچه تعیین کننده است علاقه و پشتکار است و فرقی نمی کند در کجا به این فعالیت بپردازیم مهم نتیجه و ما حصل فعالیت است که بایستی در محافل هنری و فرهنگی به نمایش گذشته شود البته  با توجه به این که هنر خوشنویسی به صورت حرفه ای و هنری درآمد زا نبوده و صرفا به صورت یک فعالیت فرهنگی و هنری می باشد طبیعتا نمی توانسته این امکان را از نظر مالی برای من فراهم نماید که بتوانم در اصفهان یا حتی تهران ساکن باشم  و به فعالیت بپردازم لذا تاکنون در حبیب آباد مانده ام ،در عین حال خودم نیز صددرصد به این فکر نبوده ام که از این شهر مهاجرت نمایم و شاید اگر اراده کامل داشتم می توانستم به هر شکلی از این شهر مهاجرت نمایم ،لذاماندگاری در حبیب آباد را از این جهت که محیطی آرام و به دور از آلودگی هوا و ترافیک و مسائل و مشکلات شهرنشینی است دوست دارم و سعی نموده ام از این فرصت نهایت استفاده را ببرم و حتی به فعالیت در زمینه های هنری دیگر  مانند شعر و ادبیات و موسیقی پرداخته ام و کلاسهایی نیز در زمینه خوشنویسی برگزار کرده ام که متاسفانه به دلیل عدم حمایت خانواده ها و نداشتن اطلاعات کافی از اهمیت هنر ومسائل هنری و فرهنگی از سوی مسئولین و خانواده ها، با استقبال چندانی مواجه نشده و لاجرم کلاس ها تعطیل شد .

در حال حاضر چه در اصفهان یا در حبیب آباد ساکن باشم همیشه نسبت به این شهر احساس مسولیت می نمایم و از هیچ گونه کمکی در جهت رشد وارتقا سطح فرهنگی و هنری آن دریغ نخواهم کرد .

5. سخن آخر؟

با توجه به اینکه شهر حبیب آباد از قدیم شهری فرهنگی مذهبی بوده و علما و شاعران و بزرگان زیادی را به جامعه تحویل داده است انتظار می رود که این روند همچنان ادامه داشته باشد. متاسفانه شاهد این هستیم که بعضی از جوانان و نوجوانان آنگونه که باید به مسائل مذهبی و فرهنگی توجه کافی را ندارند و باید همه ی خانواده ها و مسئولین و تمامی افرادی که دغدغه ی فرهنگی دارند، دست در دست هم نهند تا مثل سابق حبیب آباد و حبیب آبادی به فرهنگ خود ببالد.

آثار علی خیری حبیب آبادی


برای آشنایی با بخشی از فعالیت ها و گزیده ای از آثار استاد در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

  • حبادنما
  • ۳۵۲۹ بازدید
شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۰۴ ب.ظ
پلکان ترقی

پلکان ترقی


باسلام؛

به همت دوستان عزیز قرار است در وبلاگ بخش جدیدی با عنوان " پلکان ترقی " اضافه شود.

پلکان ترقی قرار است در فواصل زمانی مختلف به سراغ همشهریانی برود که در زمینه ای موفق بوده اند و با تهیه گزارش، شما را از روند موفقیت آنها باخبر سازد.

در طی این مسیر لازم است شما مخاطبان عزیز با نظرات خوب خود ما را در ارائه بهتر این گزارش ها یاری رسانید.

در صورتی که می توانید پل ارتباطی ما با افراد موفق باشید ، حتما از طریق جیمیل حبادنما (habadnama@gmail.com) با ما در تماس باشید.

  • ۰ نظر
  • ۲۲ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۰۴
  • حبادنما
  • ۱۰۵۴ بازدید

به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم بالاخره و با تلاش های مسئولین محترم ، باجه بانک ملی حبیب آباد در تاریخ 1394/1/16 به شعبه تبدیل گردید و با کد 3236 آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

شعبه ی جدید التاسیس هم اکنون با مشکلاتی همچون کمبود نیرو و کمبود سیستم روبرو است که امید است با همت و تلاش مسئولین محترم این مشکلات نیز مرتفع گردد.

لازم است از زحمات کارکنان محترم این بانک بخاطر ارائه خدمات بانکی مطلوب تقدیر و تشکر نمائیم.


  • ۳ نظر
  • ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۳۴
  • حبادنما
  • ۱۳۳۰ بازدید

مراسم تودیع برادر بسیجی اکبر شریفیان و معارفه برادر بسیجی مهدی آقابابایی به عنوان فرمانده جدید حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) حبیب آباد در تاریخ 1394/1/18 با حضور مسئولین و بسیجیان در سالن اجتماعات کانون شهید باهنر حبیب آباد برگزار گردید.

در این مراسم ضمن تشکر از زحمات آقای شریفیان، حکم فرماندهی آقای آقابابایی قرائت گردید.

  • ۱ نظر
  • ۱۸ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۲۰
  • حبادنما
  • ۷۷۵ بازدید
سه شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۳۰ ب.ظ
جشن بزرگ میلاد کوثر در حبیب آباد

جشن بزرگ میلاد کوثر در حبیب آباد

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) کانون فرهنگی هنری شهید باهنر حبیب آباد جشن بزرگ میلاد کوثر را برگزار می نماید.

زمان: پنج شنبه مورخ 1394/1/20 از ساعت 20:30 لغایت 22:30

مکان: سالن اجتماعات کانون شهید باهنر حبیب آباد

از تمامی همشهریان عزیز دعوت می گردد در این مراسم شرکت فرمایند.

جشن بزرگ میلاد کوثر در حبیب آباد

  • ۳ نظر
  • ۱۸ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۳۰
  • حبادنما
  • ۹۴۳ بازدید

ضمن تشکر از همه ی عزیزانی که در نظر سنجی شرکت نمودند ، نظر شما را به نتایج نظرسنجی در تصاویر جلب می نماییم.

امید است مسئولان محترم در سال 1394 خواسته های مردم را با اولویت بندی مناسب و همت جهادی محقق نمایند.


مهمترین رویداد شهر در سال 1393 از نظر شما چیست ؟


مهمترین اولویت شهر در سال آینده از نظر شما چیست ؟

  • ۱ نظر
  • ۱۶ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۵۲
  • حبادنما
  • ۶۱۸ بازدید
پنجشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۰۰ ب.ظ
روز طبیعت در حبیب آباد

روز طبیعت در حبیب آباد

حبیب آباد در روز سیزدهم فروردین میزبان تعداد زیادی از هموطنان عزیز بود. از اتفاقات قابل توجه در این روز برپایی "چادر مهر و دوستی" توسط پایگاه بسیج قمر بنی هاشم (ع) حبیب آباد بود که با اهداء بسته های فرهنگی به مسافران از آنان پذیرایی نمودند.

نکته قابل توجه دیگر برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در میدان امام خمینی(ره) که با استقبال خوب مسافران همراه بود.

قابل توجه مسئولان محترم شهر و شهرستان:

با وجود فضای سبز و پارک جنگلی بسیار وسیعی که در حبیب آباد وجود دارد لازم است مسئولان محترم امکانی را فراهم نمایند تا با جذب گردشگر در زمان های مختلف سال، از این پتانسیل بهترین بهره برداری بعمل آید و صنعت گردشگری در شهرستان رونق یابد.

  • ۲ نظر
  • ۱۳ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۰۰
  • حبادنما
  • ۱۰۲۴ بازدید
مشترک روزانه حبادنما شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کانال حبادنما در تلگرام

از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

فرصتی برای خدمت

شورای اسلامی شهر حبیب آباد

آخرین نظرات
پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند