حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد

۱۸ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

مسابقات جام رمضان

روز گذشته اختتامیه دومین دوره مسابقات فوتسال جام رمضان در بخش نونهالان و نوجوانان در سالن ورزشی شهرداری حبیب آباد به همت کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر و با همکاری پایگاه بسیج قمر بنی هاشم (ع) برگزار شد.

در این مسابقات پس از برگزاری بازی ها به صورت دوره ای ، دو تیم شهید نوربخش و شهید خیری به مسابقه ی فینال راه یافتند که در پایان تیم شهید خیری به مقام قهرمانی رسید. همچنین به نفرات برتر در مسابقات نیز هدایایی اهدا گردید.

  • حبادنما
  • ۵۱۴ بازدید
جمعه, ۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۰ ب.ظ
عید فطر؛ عید فطرت و بندگی

عید فطر؛ عید فطرت و بندگی

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت      ***        صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت


عید فطر آمد همان عید بندگی و فطرت.جنب و جوش عجیبی در شهر به پا شده است.لحظات ناب بندگی، مناجات های شبانه، ابو حمزه و افتتاح، رو به پایان است. آیا مشمول رحمت و مغفرت خدای مهربان قرار گرفته ام؟!

خدایا در این لحظات آخر ماه مبارک رمضان چشم امید به نگاه مهربان تو دارم و از تو می خواهم در این عید سعید، فطرتم را پاک نمایی و به فطرت الهی رهنمونم سازی.باز آمده ام تا دوباره با بنده های خوبت هم نوا شوم و بخوانم :

اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَةِ وَاَهْلَ التَّقْوى وَالْمَغْفِرَةِ . . .

  • حبادنما
  • ۵۷۱ بازدید
پنجشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۸ ق.ظ
اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان حبیب آباد

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان حبیب آباد

این مراسم با حضور آقای حسین چرخابی (پیشکسوت فوتبال)، اعضای شورای اسلامی شهر حبیب آباد و جمعی از مسئولان شهر و شهرستان برگزار گردید. در بازی پایانی تیم های شهید حسن منصوری و زنده یاد مرتضی روانبخش روبروی هم قرار گرفتند و تیم زنده یاد مرتضی روانبخش با غلبه بر تیم حریف موفق به کسب مقام قهرمانی این دوره از مسابقات گردید. همچنین تیم های شهید حسن منصوری و شهید نوربخش به ترتیب مقام های دوم و سوم را بدست آوردند و تیم شهید مطهری به عنوان تیم اخلاق شناخته شد.

  • حبادنما
  • ۶۶۰ بازدید

در دنیای امروز رسانه ها دنیای جدیدی را به وجود آورده اند، رسانه ها حد و مرزها را بهم زده و روز به روز تکنولوژی جدید بستر مساعدتری را برای فعالیت آنها فراهم می سازد. تکنولوژی های جدید رسانه ای مانند تلویزیون، ماهواره، اینترنت انسان جدیدی را تربیت کرده اند . بسیاری از محققان تعلیم و تربیت در رسانه معتقد هستند که حتی در برخی از خانواده ها رسانه ها توانسته اند جای پدر و مادر (والدین) را برای فرزندان بگیرند. بدون اغراق بگوئیم در دنیای امروز هیچ فردی را یارای گریز از اثرات رسانه نمی توان یافت.

بر اساس یک آمار رسمی در کشور ایران تا پایان سال 2014 میلادی تعداد نفرات استفاده کننده از اینترنت افزون بر 45 میلیون نفر اعلام شده است و به زبان دیگر حدود 56 درصد مردم از اینترنت بهره مند هستند و جالب این است که این آمار در ده سال قبل یعنی سال 2004 حدود 5 میلیون نفر بوده است. در سال 1392 سایت تبیان و روزگار نو اعلام کردند که تعداد استفاده کنندگان از شبکه های اجتماعی در ایران رو به افزایش است. به طور مثال استفاده کنندگان از فیس بوک علیرغم فیلتر شدن آن بین 12 تا 18 میلیون نفر هستند.
با این اوصاف لازم است درباره آنچه که ما ناچار به استفاده از آن هستیم اطلاعات کافی داشته و به بیان امروزی ها ما باید سواد رسانه ای را داشته باشیم. کسب آگاهی و اطلاعات درباره رسانه ها را به اصطلاح سواد رسانه ای می گویند. زمانی که یک فرد سواد رسانه ای داشته باشد مثل اینکه از یک رژیم غذایی سالم مطلع است و سعی می کند که هوشمندانه مراقب باشد که چه غذایی خوب و چه غذائی بد است. و در دنیای رسانه نیز فرد باسواد می تواند درباره آنچه در کتاب، روزنامه، مجله، تلویزیون، رادیو، فیلم، موسیقی، تبلیغات، بازی های ویدئوئی، اینترنت و شبکه های اجتماعی می بیند، می خواند، می شنود، تفکر و تعمق کند. بنابراین به جای تعطیلی یا جلوگیری از شبکه های جدید اجتماعی باید در ترویج سواد رسانه ای کوشا بود. چون جلوگیری از فعالیت تکنولوژی های جدید رسانه ای یا بازداشتن مردم از استفاده از این رسانه ها و حتی تصویب قانون، تجربه تلخی است که در کشورهای مختلف اجرا شده و جواب مطلوب حاصل نشده است.
در پایان باید گفت هدف از نگارش این مطلب درک اهمیت رسانه های جدید در حیات بشری و اتخاذ راه کارهای مدرن برای توانمندسازی افراد به ویژه جوانان در استفاده مناسب از رسانه هاست. و باز تاکید می شود سواد رسانه ای می تواند به مخاطبان رسانه ها یاد بدهد که از حالت مصرفی صرف خارج شده و به معادله متقابل و فعالانه وارد شوند. البته برای ایجاد فرهنگ سواد رسانه ای باید متحمل زحمات زیادی شد. چون در ایران حتی در مراکز دانشگاهی نیز سواد رسانه ای جدی گرفته نمی شود. بنابراین نقش وزارت علوم، آموزش و پرورش، صدا و سیما در اشاعه سواد رسانه ای و از همه مهمتر خانه ملت در تصویب قانون بسیار مهم است.

در آینده سعی خواهیم کرد مطالبی در مورد سواد رسانه ای برای آگاهی مخاطبان عزیز ارائه نمائیم.
از همشهریان گرامی درخواست می شود درصورتی که در این زمینه مطلب مناسبی دارند برای ما ارسال نمایند.
  • حبادنما
  • ۲۶۳ بازدید
همایش سالانه ی دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان برخوار با حضور میهمان ویژه ،مادر شهید محمد رضا تورجی زاده (از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس) در روز 20 تیر 94 در تالار فرهنگی اجتماعی شهرداری حبیب آباد برگزار گردید.
در این همایش آموزش های لازم برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات ها به ناظرین شورای نگهبان داده شد.
  • حبادنما
  • ۷۴۲ بازدید
چهارشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۵ ب.ظ
تلنگری برای من، برای تو :: ایتام و محرومان

تلنگری برای من، برای تو :: ایتام و محرومان

پیامبر خدا فرمود: وقتى یتیمى بگرید عرش خدا مى‌لرزد و خداوند در آن حال مى‌فرماید: چه کسى موجب گریه این بنده من که در کودکى پدر و مادر از دست داده شده است؟

به عزت و جلال خویش سوگند مى‌خورم که هر کس او را آرام کند بهشت را بر او واجب مى‌کنم. 

بحارالانوار، ج 72، ص 5


 

در روز های گذشته پایگاه اطلاع رسانی بخش حبیب آباد خبری از بازدید بخشدار حبیب آباد و رئیس کمیته امداد شهرستان برخوار از منازل بعضی از خانواده های محروم شهر منتشر کرد. وقتی این خبر را می خواندم به این فکر فرو رفتم که آیا می شود در چند قدمی من چنین خانواده هایی گذران زندگی کنند و من بی اطلاع باشم؟! آخر فکرش را هم نمی کردم که در شهر ما چنین خانواده هایی وجود داشته باشند!! با دیدن این تصاویر از خودم شرمنده شدم. به خودم می گویم:

آیا می دانی هنوز هم برای بعضی ها تهیه ی همان یک قرص نان مشکل است؟

آیا می دانی خانواده ای در نزدیکی تو هست که سرپرست خود را از دست داده است؟

آیا می دانی مادری برای سیر کردن فرزندانش مجبور است تمام روز و شب را قالیبافی کند؟

آیا می دانی چقدر سخت است فرزندت از تو چیزی طلب کند و تو نتوانی برایش تهیه کنی؟

آیا می دانی ...

با خودم گفتم من تا به حال برای اینان چه کرده ام؟

آیا شکر نعمت هایی که خداوند به من داده در کمک به چنین افرادی نیست؟

من به آمار زمین مشکوکم تو چطــــــــــور ؟
اگر این سطح پر از آدمهاســـــــــــــــــــــت
پس چرا این همه دلها تنهاســـــــــــــــت ؟

.

بیخودی می گویند هیچ کس تنها نیست
چه کسی تنهانیست ؟ همه از هم دورند
همه در جمع ولی تنهاینـــــــــــــــــــــــــــــد

.

من که در تردیدم تو چطور ؟


عزیزانی که مایل به دست گیری از یتیمان و محرومان شهر هستند می توانند به موسسات خیریه حجت ابن الحسن العسکری(عج) و قائم آل محمد (عج) حبیب اباد  و کمیته ی امداد امام خمینی (ره) شهرستان برخوار مراجعه فرمایند.
شماره های تماس
کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان برخوار:45822082
موسسه خیریه حجت ابن الحسن العسکری(عج) حبیب آباد:45482744
موسسه خیریه قائم آل محمد (عج) حبیب آباد:45483001







  • حبادنما
  • ۸۵۴ بازدید
سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۲۵ ب.ظ
انتظار شش ساله برای خانه دار شدن

انتظار شش ساله برای خانه دار شدن

پای صحبت متقاضیان مسکن مهر حبیب آباد:

اواخر سال 1388 بود که ثبت نام مسکن مهر حبیب آباد آغاز شد. ابتدا قرار بود مسکن مهر حبیب آباد در 4 بلوک اجرایی شود اما به دلیل حجم زیاد مراجعین برای ثبت نام به 8 بلوک افزایش پیدا کرد.

متقاضیان پس از طی مراحل ثبت نام شروع به پرداخت مبالغی برای خانه دار شدن کردند.در مرحله ی اول( اوایل سال 1389) هر متقاضی بین 4 تا 6 میلیون تومان به حساب بنیاد مسکن انتقلاب اسلامی واریز نمود. از طرفی قرار بود از سوی بنیاد مسکن مبلغ 15 میلیون تومان وام به هر واحد داده شود که در همان سال 1389 این مبلغ به 20 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

همزمان در سال 89 عملیات عمرانی پروژه ی مسکن مهر حبیب آباد به پیمانکار تحویل شد و فعالیت آغاز گردید. اتفاقی که در سال 1390 پروژه را متوقف می کند فوت پیمانکار پروژه است که این اتفاق پروژه را به مدت یکسال متوقف می سازد.

در سال 1391 با انتخاب پیمانکار جدید پروژه از سر گرفته می شود اما تغییر زیادی در ساختمان ها احساس نمی شود.

در سال 1392 با انتخاب شورای شهر جدید و همچنین پیگیری های آقای حاجی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی روند اجرایی پروژه سرعت می گیرد. آقای ایزدی مدیر سابق بنیاد مسکن شهرستان برخوار قول داده بود که تا مهر ماه 1392 خانه ها را تحویل متقاضیان دهد اما با بازنشسته شدن ایشان این قول هم به جایی نرسید و هنوز پس از گذشت دو سال از این قول ،خانه ها تحویل نشده است.

در طی این سال ها متقاضیان مبالغ دیگری در چند مرحله به حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واریز نموده اند که جمعا 20 میلیون تومان می شود.

همچنین با پیگیری های آقای حاجی سقف وام برای هر واحد از 20 به 30 میلیون تومان افزایش یافت.

حال سوال این است که با گذشت شش سال از آغاز این پروژه چرا هنوز متقاضیان خانه دار نشده اند؟

جالب است که بدانید متقاضیان از تاریخ 20 تیرماه 1394 باید شروع به پرداخت اقساط وام دریافتی خود نمایند! وامی که قرار بود پرداخت اقساطش یکسال پس از سکونت متقاضیان شروع شود!!!

لازم است مسئولان و تمام دست اندرکارانی که در این پروژه دخیل هستند بدانند،افرادی که متقاضی این مسکن ها هستند و شش سال در انتظار خانه دار شدن هستند، از قشر ضعیف جامعه به حساب می آیند و این وظیفه ی مسئولان است که در مقابل خواسته ی این عزیزان پاسخگو باشند.

  • حبادنما
  • ۱۳۱۹ بازدید
شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۸ ب.ظ
شب های آسمانی

شب های آسمانی

هفته بزرگی  پیش رو داریم. شب های قدر و شهادت مولا امیرالمومنین(ع) و روز قدس از یک طرف و همزمان شدن شب 23 ماه مبارک رمضان با آخرین شب جمعه این ماه و آمادگی شرایط تقویمی برای شنیدن صیحه آسمانی ظهور از طرف دیگر...آری شبهایی آسمانی در پیش است.شب هایی که بهتر از هزار ماه است.
در این روزها  و شب ها همه ی روزه داران با تضرع بیشتری به درگاه الهی دست نیاز برمی دارند، و پیروزی نهایی مستضعفین بر مستکبرین و نمایان شدن جمال دلربای مهدی فاطمه (عج) را از پشت پرده ی غیبت از خداوند درخواست می کنند.نغمه ی الغوث الغوث مومنین با زمزمه ی دعای جوشن کبیر و مناجات امیر المومنین (ع) در این شب ها طنین انداز آسمان ها و زمین است.
مردم باز هم خود را آماده ی مناجات با خدای خویش در دل شب های ماه مبارک رمضان  و  همچنین  شب های پر فضیلت قدر می کنند.
آری شبهایی آسمانی در پیش است.شب هایی که بهتر از هزار ماه است...
بیاییم در این شب ها برای یکدیگر بهترین ها را بخواهیم و با مهدی فاطمه احیا بگیریم
حضرت امام صادق (ع) فرمودند: تقدیر امور و سرنوشت ها در شب قدر، یعنی شب نوزدهم و تحکیم آن در شب بیست و یکم ، و امضای آن در شب بیست و سوم صورت می گیرد. وسایل الشیعه جلد 7، صفحه259

به اطلاع همشهریان عزیز می رساند مراسم احیاء شب قدر توسط امام جمعه محترم حبیب آباد حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مومنی همراه با قرائت سور قرآن کریم و ادعیه وارده و پخش کلیپ مذهبی در شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان برگزار می گردد.
مکان: مسجد امام صادق علیه السلام (ملاعباس) حبیب آباد از ساعت 22

همچنین مراسم احیای شب قدر با عنوان شب های آسمانی همچون سال های گذشته در مسجد تکیه ی حبیب آباد همراه با قرائت ادعیه وارده ، قرائت قرآن و مراسم احیا با نوای مادحین آل الله از شهر حبیب آباد  برگزار می گردد.
سخنران حجه الاسلام محمد علی افتخاری «امام جماعت مسجد»
شروع مراسم راس ساعت 22:30

همچنین مراسم احیاء شب قدر همچون سال های گذشته در مساجد دیگر شهر برگزار می گردد. از عموم دوست داران اهلبیت علیهم السلام دعوت می گردد در این مراسم پر فیض شرکت نمایند.
  • حبادنما
  • ۱۱۰۲ بازدید
مشترک روزانه حبادنما شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کانال حبادنما در تلگرام

از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

فرصتی برای خدمت

شورای اسلامی شهر حبیب آباد

آخرین نظرات
پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند