حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد

۲۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

با مجوز اداره آموزش و پرورش شهرستان برخوار در سال تحصیلی جدید رشته ی گیاهان دارویی از رشته های هنرستان در دبیرستان معلم حبیب آبادی تشکیل می گردد.

شرایط ثبت نام در این رشته ،گذراندن کلاس اول دبیرستان و دارا بودن شرایط سنی می باشد.

دانش آموزان علاقمند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، همه روزه به جز پنج شنبه ها و ایام تعطیل در ساعات اداری می توانند به دبیرستان معلم مراجعه نمایند.

  • ۰ نظر
  • ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۲
  • حبادنما
  • ۴۲۴ بازدید

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مومنی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته گفت : یکی از نشانه های پیشرفت یک منطقه ، یک شهر، این است که افراد تحصیلکرده داشته باشد . مراکز آموزش عالی در آنجا ایجاد شده باشد . اینها نشانه تمدن و پیشرفت علمی یک منطقه است . در مرکز بخش ما بحمداله در سال جدید تحصیلی دو مرکز آموزش عالی احداث می شود و شروع بکار می کند. جای خوشبختی است . من لازم می دانم اینجا از تمام عوامل و کسانیکه در این باب زحمت کشیده اند تشکر کنم. یکی حوزه علمیه اهل البیت (ع) حبیب آباد بحمداله امسال شروع بکار می کند که با پیگیریهای مجدانه عمّ بزرگوارما حضرت آیت الله حاج آقا سید علی مومنی ، این زحمات به بار نشسته است. مد نظر شما باشد حوزه علمیه ، ساختمانش نیمه تمام است . سه ضلع دیگر هست که باید ساخته شود و نیاز به مشارکت شما مردم و خیرین دارد . این حوزه آبروی بخش حبیب آباد بلکه شهرستان برخوار بوده و تنها حوزه علمیه برادران در کل شهرستان است... و دیگر دانشکده فنی کشاورزی حبیب آباد که مهر ماه امسال کار خودش را شروع می کند و ثبت نام دارد. در اینجا من ازهیأت موسس ، شورای محترم اسلامی شهر، شهرداری و مخصوصا از نماینده محترم مردم شهرستانهای برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس جناب آقای حاجی وعزیزانی که پیگیر تحقق این مساله بودند تشکر می کنم . البته الان تا دو سال بناست در یک ساختمان موقتی فعالیتش را شروع کند تا دانشکده در ساختمان اصلی و در زمینی که به این امر اختصاص یافته با مساعدت خیرین ساخته شود که امیدواریم خیرین محترم وعده های خود را محقق سازند.

ایشان در ادامه گفتند : در هفته گذشته ما معارفه شهردار محترم برادر گرامی و عزیزمان جناب آقای معین الدینی را داشتیم . ایشان قبلا در شهرداری حبیب آباد حضور داشته اند و به شهر و محل آشنا هستند . ورود ایشان به مدیریت شهرداری را تبریک می گوییم و این معارفه را که در روز اول ذی القعده همزمان با سالروز ، ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) انجام گرفت را به فال نیک می گیریم. حبیب آباد عقب افتادگی های زیادی دارد ان شاء الله با همت و تلاش جناب ایشان و شورای محترم اسلامی شهر مسائل پیگیری شوند و آن جور که در شأن حبیب آباد و مردم این شهر و بخش است عمل گردد.

امام جمعه حبیب آباد در پایان گفت : در باب احداث درمانگاه خیریه در مرکز بخش حبیب آباد ، جمعه گذشته مطلبی را در این خصوص عرض نمودم که فردای آن روز نامه ای به دست ما رسید و بحمداله جناب آقای معین الدینی روی این کار اقدام نموده اند البته چون در این مدت شهردار سابق حضور نداشت ، نامه ای که ما نیمه اردیبهشت ماه سال جاری نوشتیم برای این منظور ، حدود یک ماه در شهرداری معطل ماند و دستوری روی آن صادر نشد ولی ایشان دنبال کردند و نامه ای برای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان زدند . البته طبق این نامه استنباط ما این است زمینی که مد نظر ما بود (قبرستان قدیمی حبیب آباد) علی الظاهر قابل تحقق نیست ولی به ما قول زمین روبه رو (بهداری سابق) را دادند. ما هم اصرار نداریم که حتما همان زمین باشد، یک جایی که مناسب بوده و برای مردم قابل دسترس باشد .ما می خواهیم یک کار خیری انجام شود . همین جا من  در حضور ایشان  اعلان می کنم که شهردار محترم در این زمینه قول مساعدت داده اند که اگر  لازم شد زمین های مجاور را  ما اضافه کنیم و نیاز به توسعه زمین بود، ایشان با شورای محترم شهر همتش را بنمایند.

ان شاء الله این مسأله با همکاری و همدلی بین مسئولین محترم شهر و مردم و خیرین محلی به خوبی دنبال شود و به سرانجام خوبی برسد . ما هم دنبال می کنیم که کارهایش انجام شود.

  • ۵ نظر
  • ۳۰ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۲۲
  • حبادنما
  • ۶۱۰ بازدید

درتاریخ 94/5/29 همزمــان با دهه کـرامت امـام جمعه محترم حبیب آباد حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا سید محمد مؤمنی در برنامه صبحگاهی و زیارت عاشورای مدیریت کمیته اماد امام خمینی(ره) شهرستان برخوار که به صورت هفتگی در این مدیریت برگزار می گردد شرکت کردند.

بعد از زیارت عاشورا ابتدا مدیریت این مرکز آقای علیخاصی ضمن خوش آمدگوئی به مهمان ویژه این جلسه حاج آقا مؤمنی گزارش کوتاهی از اداره متبوع خود ارائه کردند. سپس امام جمعه محترم طی سخنانی درجمع کارکنان این مدیریت کار آنها را بسیار ارزشی دانستند ومطالبی در خصوص انفاق وصدقه بیان فرمودند.ایشان ضمن تبریک دهه کرامت وروز تجلیل از امامزادگان به خوبی دهه کرامت و کار کریمانه امداد را با چاشنی آیات وروایات به هم ربط دادند و گفتند: انفاق کریمانه آن است که بی مَنّ واَذی باشد ودر این خصوص توصیه هائی نیز به امدادگران داشتند.ایشان در بخش دیگری از سخنانشان کرامت را یک صفت نفسانی اکتسابی دانستند که دایره بسیار وسیعی دارد که باید فرد حاصل کند.آقای مؤمنی بیان داشتند که درقرآن خیلی چیزها با صفت کریم آمده است مانند: اجرکریم،مقام کریم،خدای کریم،قرآن کریم و... در پایان برگزیدگان قرآنی ماه رمضان این مدیریت مورد تشویق قرار گرفتند و هدایائی به رسم یادبود از دست امام جمعه محترم دریافت نمودند.

حضور امام جمعه حبیب آباد در کمیته امداد

منبع: سایت معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه حبیب آباد

  • ۱ نظر
  • ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۲
  • حبادنما
  • ۶۰۷ بازدید
چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۲۴ ب.ظ
سخن از ظرفیت ها

سخن از ظرفیت ها

در این مطلب که با همکاری یکی از شهروندان آماده شده به مواردی از سند چشم انداز 1404 که می تواند در حبیب آباد اجرایی شود پرداخته شده است.

بخش صنعتی و تجاری:

سند چشم انداز 1404 هجری شمسی در بخش صنعت استان اصفهان

- هدایت احداث ظرفیت های جدید صنعتی در محدوه شعاع 30 و 50 کیلومتری مطالعه شده آمایشی اصفهان

- توسعه و ایجاد زیر بناها جهت سازماندهی استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی

با توجه به عواملی نظیر:

1) عبور بزرگراه اصفهان- اردستان و آزادراه کنار گذر شرق اصفهان از شهر حبیب آباد و موقعیت جغرافیایی شهر حبیب آباد

2) نزدیکی به شهر اصفهان به عنوان قطب صنعت کشور

3) نیروی کار موجود در شهر و بخش حبیب آباد

و با توجه به سند چشم انداز صنعت استان در افق 1404 می توان با اختصاص مکانی برای احداث یک شهرک صنعتی در اطراف حبیب آباد گامی در جهت اشتغالزایی برای فارق التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای فراهم آورد.

در چارچوب نظرات کارشناسان و توجه به سندهای فرادستی (سند چشم انداز 1404) احداث یک شهرک صنعتی می تواند یک اشتغالزایی پایدار برای فارق التحصیلان جوان در طول سالیان آینده به همراه داشته باشد.

در بخش تجاری نیز می توان با تجاری سازی مناطقی از شهر به اشتغالزایی کمک نمود.

بخش کشاورزی و دامداری:

سند چشم انداز 1404 در بخش کشاورزی استان اصفهان

- یکپارچه سازی کشت همراه با مدیریت مدرن و بکارگیری فناوری روزآمد نظیر نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی در کشاورزی، گسترش کشت گلخانه ای و صنایع تکمیلی و تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی و آبیاری تحت فشار

پارک جنگلی 240 هکتاری حبیب آباد ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی و گردشگری دارد.

احداث یک شهرک گل و گیاه در قسمتی از پارک جنگلی ضمن آنکه باعث می شود شهر ما به عنوان شهر گل و گیاه در استان شناخته شود می تواند یک اشتغالزایی چند ده نفره یا چندصد نفره فراهم آورد.

همچنین احداث گلخانه های کشاورزی در قسمتی از زمین های پارک جنگلی با مشارکت بخش خصوصی می تواند ضمن ایجاد اشتغالزایی الگویی برای سایر شهرها در استفاده از روش های نوین کشاورزی باشد.

یکی از مشکلات شهر ما وجود دامداری های زیاد نزدیک به مناطق مسکونی است که در فصل تابستان و با توجه به وزش باد از سمت شمال و شمال شرق، باعث آزار شهروندان می شود. در این زمینه نیز می توان یک مجتمع دامداری برای انتقال این دامداری ها در نظر گرفت.

بخش مشاغل:

در منطقه ی برخوار شهر های خورزوق و کمشچه در این زمینه موفق عمل کرده اند. در شهر کمشچه با حدود 300 واحد نانوایی، 3000 نفر بصورت مستقیم و 5000 نفر به صورت غیر مستقیم به حرفه ی نانوایی مشغول به کارند. شهر ما از قدیم الایام در زمینه ی پخت نان معروف بوده است که متاسفانه امروز از نان حبیب آباد تقریبا فقط اسمش به جای مانده و افراد کمی درحبیب آباد به پخت نان مشغول هستند تا جایی که این بِرَند را که اختصاص به شهر حبیب آباد داشته است مورد استفاده ی شهر دیگری قرار گرفته است ؛در این زمینه می توان از نانوایان و مشاغل خانگی حمایت های لازم را نمود.

واگذاری زمین برای نانوایان در یک مجموعه ی کارگاهی پخت نان، میتواند گامی در این زمینه باشد.


  • ۴ نظر
  • ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۲۴
  • حبادنما
  • ۶۹۲ بازدید
سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۳ ب.ظ
همایش خانواده و شبکه های اجتماعی

همایش خانواده و شبکه های اجتماعی

به اطلاع شهروندان گرامی می رساند به همت شورای اسلامی شهر و پایگاه بسیج شهید مصطفی خمینی(ره) همایش خانواده و شبکه های اجتماعی با حضور مهندس طاهری روز پنج شنبه 29 مرداد 94 راس ساعت 21 در محل پارک آزادگان حبیب آباد برگزار می گردد.

از عموم شهروندان دعوت می گردد در این مراسم شرکت فرمایند.

  • ۱ نظر
  • ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۴۳
  • حبادنما
  • ۳۵۶ بازدید
دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۲ ب.ظ
برگزاری نشست ورزش و سالمندان در حبیب آباد

برگزاری نشست ورزش و سالمندان در حبیب آباد

مرکز بهداشتی درمانی حبیب آباد با همکاری پایگاه بسیج هاجر در تاریخ 25 مرداد 94 نشستی را با عنوان " ورزش و سالمندان" در مسجد ابوالفضل (ع) حبیب آباد برگزار نمود. در این برنامه علاوه بر مشاوره تغذیه و آموزش حرکات ورزشی مناسب برای افراد مسن، قرص کلسیم به صورت رایگان بین شرکت کنندگان توزیع گردید.

  • ۰ نظر
  • ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۲۲
  • حبادنما
  • ۳۸۸ بازدید
دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۱۵ ب.ظ
نوجوانان و رسانه

نوجوانان و رسانه

 

در موضوع قبل خواندیم که : رسانه­ ها اعم از تلویزیون، رادیو، اینترنت، موبایل، فیلم، ویدئو، روزنامه و مجله هر روز و به­ طور فزاینده اطلاعات، سرگرمی ­ها و آگهی­ های مختلفی را به ما و فرزندانمان عرضه می­ کنند و همگی نقش مهمّی را در شکل­ دهی و نفوذ به فرهنگ، ارزشها، دیدگاه­ها و اعتقادات ما بازی می­ کنند. به عبارت دیگر در عصر جدید با ویژگی ظهور وسایل ارتباطی نوین به مراتب بیش از گذشته، ما و بویژه فرزندانمان تحت بمباران پیام­های رسانه ­ای هستیم.

استفاده از رسانه ها مضر نیست بلکه استفاده از آنها نیاز به مدیریت دارد و استفاده ی مدیریت نشده از آنها آسیب زا می باشد.بهترین راه برای این مدیریت، حفاظت از خود،حفظ استقلال، و استفاده از تفکری منتقدانه است.هر شخصی در استفاده از انواع رسانه باید توانایی انتخاب و چالش با این موج فراگیر را داشته باشدکه تنها با سواد رسانه ای میسر است.

یکی از اقشاری که به شدّت در معرض پیامدهای رسانه­ ای ست نوجوانان هستند. نوجوان در این سن دارای اقتضائات خاصّی است که حسّاسیّت، توجّه به کلیشه­ های رفتاری و جنسیّتی، الگوپذیری شدید و بدون تأمّل و تنوّع ­طلبی از جمله­ ی آن است. عدم توجّه به اهمیّت سواد رسانه ­ای و تقویت قدرت تحلیل نوجوان در قبال رسانه­ ها می­تواند آسیب­ های جبران­ ناپذیری را به همراه آورد.

امروزه بازی های رایانه ای به عنوان یکی از سرگرمی های اصلی در بین کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان در عصر جدید شده است.بازی هایی که ضمن مهیج و پر کشش بودن ،ساعت ها کودک و نوجوان را در مقابل صفحه ی نمایشگر میخکوب کرده و او را به دنیای تخیلات فرو برده ، یا چیزی به او یاد می دهد و یا از او می گیرد و یا او را در همان تخیلات رها می کند.

این بازی هادر کنار محاسنی که دارد گاه آثار مخرّبِ روحی و جسمی در کودکان و نوجوانان بر جای می­گذارند که با توجّه به ظرافت فکر و ذهنشان، جبران آن­ها شاید بسیار سخت باشد. در این موضوع وظیفه ی همه ی ما و افرادی که در زمینه ی تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان فعالیت می نماییم است که به استفاده­ ی کودکان، نوجوانان و جوانان از بازی­ های رایانه­ ای، چه در جامعه و چه در خانواده، سمت و سو داده، و از آنها  به عنوان پیشرفت و خلاقیت استفاده کنیم و تا جایی که ممکن است از تأثیرات مخرب آنها بکاهیم.

بازی های رایانه ای را می­توان به صورت زیر تقسیم بندی کرد:

1. بازی های فکری 2. بازی­های اَکشن (ماجراجویانه و حادثه ­ای) 3. بازی های تخیلی 4. بازی های ورزشی 5. بازی­های جنگی

هر یک از این بازی­ ها برای مقاطع سنّی مختلف ساخته شده است . بازی­ های رایانه­ ای دارای معایب و مزایای خاصّ خود می­باشند آن­چه در زمینه­ ی بازی­ های رایانه ­ای نگران ­کننده می­باشد ، استفاده ­ی بی­ ضابطه­ و زیاد از حد مقاطع سنّیِ مختلف از این بازی­ هاست . به عنوان مثال یک کودک 8 تا 10 ساله از یک بازی اکشن و خشونت­ بار که سراسر آن پر از کُشت و کشتار و فجایع غیر قابل تحمل است، استفاده می­کند. این­گونه استفاده­ های نابجا و حتّی بجای بیش از حدّ می­تواند آسیب­ های روانی- تربیتی را به دنبال داشته باشد . امروزه متأسفانه شاهد آن هستیم که مراکز فرهنگی ما بسیار به نشر و گسترش انواع و اقسام بازی های رایانه ای برای نوجوانان و جوانان با هدف سود آوری پرداخته اند . و بازی های رایانه ای را به عنوان یک هدف اصلی قلمداد نموده اند . البته بازی های رایانه ای معایب و مزایایی دارد که دراین موضوع به مزایا و در موضوع  بعدی به معایب عمده ی آنها به طور مفصل پرداخته می شود .

مزایای بازی­های رایانه ­ای

·       یادگیری را آسان و توجّه نوجوانان را جلب می­کند.

·       با رایانه هر چند بار که بخواهند، می­توانند موضوعی را ببینند و مرور کنند.

·       امکان خلق نقاشی ها و یا داستان ها و همچنین امکان علاقه مندی نوجوانان به موضوعات مختلف مثل جغرافیا و یا تاریخ

·       برنامه ­های آموزشی به نوجوانان کمک می­کند تا مهارت­ هایی را تمرین کنند.

·       نوجوان بدون کثیف­ کردن لباس­ها و اطراف می­تواند به راحتی نقاشی بکشد و رنگ­ ها را عوض کند. مثلاً اگر از رنگ سبز نقاشی­ اش خوشش نیامد به رایانه می­گوید رنگ قرمز را انتخاب کن، رنگ قرمز رضایت او را فراهم نکرد، رنگ آبی و ...

·       مفاهیم و مبانی ریاضیات را با کمک شکل­ های مختلف و ساده به نوجوان آموزش می­دهد.

·       بازی­ های رایانه ­ای نوجوانان را وارد دنیایی می­کند که کنترلش در دست آنهاست و به همین دلیل لذّت بخش است.

·       باعث هماهنگی چشم و دست و پرورش عضلات ظریف نوجوان می­شود.

·       وسیله ­ی کمک آموزشی برای معلولین و پر کردن اوقات فراغت آنان است.

·       دسترسی به اطّلاعات بیشتر را میسّر می­کند.

·       به شکل­ گیری خلاقیّت فرزندان کمک می­کند.

·       به انتقال ارزش­ها و جامعه پذیری کمک می­کند.

  • ۰ نظر
  • ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۵
  • حبادنما
  • ۲۸۷ بازدید

پایگاه بسیج هاجر حبیب آباد از سوم مرداد ماه سال جاری اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی "مادرانه" با موضوع "خانواده موفق و آموزش مهارتهای زندگی" با حضور حجت الاسلام پرورش نموده است. این کارگاه به مدت 11 جلسه در مسجد حضرت ابالفضل(ع) برگزار می گردد.

لازم به ذکر است جلسه ی پایانی این کارگاه در تاریخ 26 مرداد 94 راس ساعت 18 در مسجد ابوالفضل (ع)برپا می شود.

  • ۰ نظر
  • ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۲
  • حبادنما
  • ۸۰۰ بازدید
يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳ ب.ظ
مراسم تودیع و معارفه شهردار حبیب آباد برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه شهردار حبیب آباد برگزار شد

صبح امروز با حکم استاندار ، آقای سید محمد معین الدینی شهردار شهر حبیب آباد شد. در این مراسم که با حضور مسئولین استان و شهرستان برگزار گردید با اهداء هدایایی از آقای سید مصطفی حسینی (شهردار سابق حبیب آباد) تقدیر شد.

  • حبادنما
  • ۱۲۶۵ بازدید

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مومنی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان نمودند :

در باب  احداث درمانگاه خیریه در مرکز بخش حبیب آباد ذکر این نکته ضروری است که از ماههای قبل ، از مسئولین مجدانه خواسته شده که به میدان بیایند و از طریق مراجع ذیربط نسبت به تغییر کاربری زمین مورد نظر اقدام کنند.

در خصوص شایعه واگذاری زمین مذکور برای احداث درمانگاه خیریه و اینکه گفته شده به اینجانب نامه ای نوشته شده و یا حتی رونوشتی داده شده باشد اعلام می کنم نه نامه ای در این رابطه به بنده نوشته شده و نه زمینی برای این منظور واگذار گردیده است و از صحبت قبلی بنده در خطبه ها که بیش از یک ماه از آن می گذرد و بنا شد جلسه ای تشکیل و موضوع بررسی شود، جلسه با اعضای محترم شورای اسلامی و سرپرست محترم شهرداری تشکیل شد و در آن جلسه اعلام شدکمتر از یک سوم این زمین در نظر است که به این امر اختصاص یابد و تنها این صحبت مطرح بوده است که البته مورد قبول ما واقع نشد و برای این منظور کل زمین مد نظر ما است. عزیزان بدانند در این خصوص هر مساله ای باشد از طریق همین تریبون اطلاع رسانی می کنیم لکن تا کنون اقدام موثری از سوی مسئولین در این مورد صورت نگرفته تا نیاز به بیان آن باشد.

  • ۴ نظر
  • ۲۳ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۴۹
  • حبادنما
  • ۴۴۴ بازدید
مشترک روزانه حبادنما شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کانال حبادنما در تلگرام

از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

فرصتی برای خدمت

شورای اسلامی شهر حبیب آباد

آخرین نظرات
پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند