حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

اولین دوسالانه ملی کردی ایران در شهر سنندج کردستان با حضور اساتید ارشد و خوشنویسان طراز اول کشور در شهریور ماه سال جاری با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در این جشنواره که با حضور آقای مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، استاد علی خیری حبیب آبادی رتبه برتر در رشته نستعلیق را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است که استاد خیری اخیرا در جشنواره های ملی رضوی و شاهچراغ نیز حائز رتبه برتر گردیده بود.

  • ۰ نظر
  • ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۵
  • حبادنما
  • ۴۲۶ بازدید
شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۰۳ ب.ظ
آغاز عملیات عمرانی دانشکده کشاورزی حبیب آباد

آغاز عملیات عمرانی دانشکده کشاورزی حبیب آباد

پس از سالها تلاش و پیگیری شبانه روزی مسئولین شهر و شهرستان و با حمایت خیرین ارجمند قرار است 18 مهر ماه سال جاری دانشکده کشاورزی حبیب آباد در طبقه دوم بخشداری به صورت موقت فعالیت خود را آغاز نماید. همچنین این روز ها شاهد انجام عملیات عمرانی این دانشکده در کنار مجتمع مسکونی علامه طباطبایی حبیب آباد هستیم. لازم است گزارش مختصری در خصوص این پروژه به عرض مخاطبان عزیز برسانیم.

- زمین این مجموعه توسط سازمان مسکن و شهرسازی به مساحت 20000 متر مربع واگذار گردیده است.

- مساحت کل ساخت حدود 20000 متر مربع در طبقات مختلف شامل مجموعه آموزشی، سلف سرویس،ساختمان اداری، نمازخانه و مجتمع فرهنگی، خوابگاه، مجتمع ورزشی، سالن اجتماعات، گلخانه آموزشی و پارکینگ می باشد. در حال حاضر مرحله ی خاکبرداری مکان ساختمان آموزشی این دانشکده با زمینی به مساحت 2000 متر و ساختمانی به مساحت 4000 مترمربع آغاز گردیده است.

- طراحی و اجرای این پروژه به عهده ی دفتر مهندسی نوین سازان می باشد.همچنین نظارت پروژه به عهده ی کمیته فنی دانشگاه شهید مهاجر اصفهان است.

- ضمناً هزینه تا مرحله ی سفت کاری به عهده ی خیرین شهر می باشد و در مراحل بعدی هزینه های دولتی هم وارد این پروژه خواهد شد.

لازم است از زحمات همه ی مسئولین شهر و شهرستان و خیرین محترم تقدیر و تشکر نماییم و از خیرین محترمی که می توانند به این پروژه مساعدت نمایند طلب یاری داشته باشیم.

  • ۱ نظر
  • ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۰۳
  • حبادنما
  • ۳۸۲ بازدید

راهپیمایی ضد صهیونیستی در حبیب آباد

به گزارش معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه حبیب آباد امروز نماز گزاران جمعه در مرکز بخش حبیب آباد همراه با سراسر کشور پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه با مشت های گره کرده از مصلی نماز جمعه تا میدان مرکزی شهر فریاد مرگ بر اسرائیل، مرگ بر صهیونیزم ، مرگ بر آمریکا و ... سر داده و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را قویا محکوم نمودند.

راهپیمایی ضد صهیونیستی در حبیب آباد

راهپیمایی ضد صهیونیستی

  • ۲ نظر
  • ۲۷ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۱۷
  • حبادنما
  • ۳۶۷ بازدید

همیشه گفته اند حبیب آباد شهر علم و اندیشه و زادگاه ادیب و معلم حبیب آبادی است و شایسته است هر شهروندی به این مفاخر و بزرگان ببالد و سعی در شناساندن مقام و مرتبه آنها داشته و جوانان و نوجوانان با تأسی به آنان در مسیرشان گام بردارند.این مطلب از دو سو قابل توجه است.یکی اینکه فرزندان حبیب آباد، جوانان و نوجوانان این شهر چگونه می توانند ادامه دهنده ی راه این عالمان و دانشمندان باشند؟ و چه سهمی را در زنده نگه داشتن نام و یاد آنان دارند؟دیگر اینکه مسئولین چگونه می توانند نام و یاد این بزرگواران را زنده نگاه دارند؟

در مورد سهم جوانان و نوجوانان شهر همانطور که در ماه های گذشته شاهد بودیم با تلاش های مجدانه و شبانه روزی این عزیزان نتایج بسیار خوبی در کنکور سراسری دانشگاه ها از سوی فرزندان حبیب آباد بدست آمد که به نظر می رسد آنها سهم خود را در ادامه دادن راه عالمان و دانشمندان بزرگ حبیب آباد به خوبی انجام داده اند.

اما از طرفی همان طور که می دانیم رسیدن به هر هدفی جدای از شخص و توانایی های او به ملاک های بیرونی دیگری از جمله ابزار و وسایل و فضای آموزشی مناسب و... نیز مربوط می گردد.

فرزندان حبیب آباد بار ها و در طی مقاطع زمانی مختلف ثابت کرده اند که با وجود امکانات محدود توانایی بروز استعداد های خود را در زمینه های گوناگون داشته اند اما منصفانه نیست که آنها از وجود امکانات مناسب بی بهره باشند.

این روز ها دبیرستان پسرانه ی معلم حبیب آبادی نمونه ای از فقدان امکانات آموزشی مناسب برای دانش آموزان این شهر است.از ساخت این مدرسه حدود 50 سال می گذرد و حدود چهار سال است که این مدرسه به دلیل فرسودگی بیش از حد بلا استفاده و تخلیه گردیده است و طبق وعده ی مسئولین مقرر شده بود پس از تخلیه این محل در زمانی نه چندان دور این مدرسه بازسازی شود اما با گذشت چندین سال همچنان به صورت قبل باقی و هیچ گونه اقدامی در جهت احداث ساختمان جدید شاهد نبوده ایم. این در حالی است که به دلیل فقدان امکانات آموزشی، تعدادی از دانش آموزان دبیرستانی ترک تحصیل کرده و یا برای ادامه تحصیل با مشقت های زیادی به شهرهای اصفهان و دولت آباد می روند.

***

بـاز   نالــه   بـاز     زاری/گــریه   چون    ابر  بهاری
از غم این خشک سالی/خـامه در این   سال جاری
یادم    آیــد      روزگاری/در  دبیـرستان   این شهر
نوجوانی  شاد      بودم /  شعرهایی  می سرودم
آن  دبیرستان    چه زیبا /هم حیاط و هم  کلاسش
هیچ شاگردی نمی شد /دور   از آنجا     حواسش
این    زمان  آنرا    ببینید / هست  مثل یک   خرابه
هرکسی  می بیند  آنرا / مثل من    قلبش   کبابه
شعر از استاد نعمت الله طالبی



امیدواریم با همت و تلاش جهادی مسئولین شهر و شهرستان این موضوع هر چه سریعتر حل گردد و دانش آموزان با آرامش به امر تحصیل بپردازند.

  • ۱ نظر
  • ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۰۴
  • حبادنما
  • ۱۰۸۵ بازدید

آقای امین مهوری فرزند محمد حسین با کسب رتبه196 در رشته الکتروتکنیک (دانشکده  فنی مهاجر اصفهان) و آقای محمد شکل آبادی فرزند حیدر با کسب رتبه 1215 در رشته کامپیوتر (دانشکده فنی سروش اصفهان) افتخاری دیگر برای شهرمان آفریدند.

کسب این موفقیت را به ایشان ، خانواده های محترمشان و معلمان دلسوزشان تبریک عرض می نمائیم.

  • حبادنما
  • ۹۳۰ بازدید

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مومنی روز گذشته در خطبه دوم نماز جمعه به حوادث اخیر جاده ی اصفهان - حبیب آباد اشاره کردند و گفتند:

بنده هم باید یک تذکری به مسئولان داشته باشم و هم یک تشکر. اولا تشکر من از نماینده محترم شهرستانهای برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس جناب آقای حاجی (حفظه الله) است که ایشان مجدانه این مساله را پیگیر بودند و سال گذشته در همین مصلی ، ایشان مسئولین را آوردند و قول دادند صد میلیون تومان برای روشنایی این جاده اختصاص یابد ... ثانیا تذکر بنده به مسئولین محترم این است که پیگیر باشند که این کار به یک سرانجامی برسد. این همه تصادف در جاده ای که بسیار پر رفت و آمد است طی این سالها صورت خوبی ندارد. البته درست است که مقداری از آن هم به عدم فرهنگ رانندگی در برخی راننده ها بر می گردد و اینکه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند منتها این عدم روشنایی در شب ظاهرا یکی از عوامل عمده خطر آفرین می باشد. عمده تصادفات که متاسفانه تلفات مالی و جانی فراوانی هم داشته در شب بوده به خاطر عدم دید کافی، بخاطر تاریکی و عدم روشنایی، حال که این اعتبار تأمین شده ، ان شاء الله همت کنند تا این مشکل بطور اساسی و اصولی برطرف شود که در روز هم شاهد تصادفات نباشیم. ما این پیگیری را از مسئولین محترم می خواهیم و مورد انتظار ماست که بطور مجدانه و جهادی دنبال کنند.
ان شاء الله خدواند همه ما را به وظایف شرعی ، ملی و وظایفی که در برابر مردم داریم آشنا بفرماید و توفیق خدمت به دین خدا و خلق خدا به همه ما مرحمت بفرماید.

منبع: سایت معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه حبیب آباد

  • ۳ نظر
  • ۲۱ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۷
  • حبادنما
  • ۷۸۱ بازدید
پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ق.ظ
مسیر سیلاب های حبیب آباد

مسیر سیلاب های حبیب آباد

طی اعلام چندین نفر از مردم بزرگوار حبیب آباد نسبت به مشکل موجود پیرامون حاشیه ی سیلاب شهر ، گروه خبری و تحلیلی حباد نما ضمن بررسی موضوع این مورد را به عنوان یک خبر جهت اطلاع مسئولین و همشهریان مورد بررسی قرار داد.
سیلاب حبیب آباد که سال های زیادی از ساخت آن می گذرد از جمله اقدامات بسیار مهم شهر بوده است که مدتی پیش علی رغم سال های کم بارش ، نقش خود را به خوبی انجام داد و در بارش عظیم چند مدت پیش کمک شایانی را به مردم شهر حبیب آباد و سایر شهر های شهرستان در هدایت سیل  انجام داد لذا لازم است مسئولین  نسبت به بهسازی و مسطح نمودن  سیلاب برای موارد مترقبه اقدام لازم را بعمل آورند .
از جمله مواردی که مورد اعتراض مردم (علی الخصوص خانه های اطراف سیلاب و افرادی که قصد تردد از این مسیر را دارند ) قرار گرفته ،عدم روشنایی مناسب اطراف این مکان می باشد که علاوه بر نبود دید کافی در شب جهت عبور و مرور، محل مناسبی برای افراد سود جو گردیده که امید واریم این مشکل با همکاری مسئولین شهرمرتفع گردد.
و نکته ی دیگر اینکه با توجه به نزدیکی به فصل پاییز، لازم است مسیر سیلاب به سمت شاپور آباد که منتهی الیه منازل مسکونی طلاب و مساکن مهر می باشد و توسط مزارع کشاورزی مسدود گردیده است ، با همت و تلاش و صحبت با کشاورزان این مناطق باز گردیده و از خطرات بعدی جلوگیری کرد.

لازم به توضیح است قسمتی از دیواره ی مسیر سیلاب در روزهای اخیر فرو ریخته است که به گفته ی برخی از اهالی شکستن لوله آب باعت فرو ریختن این دیواره شده است.

  • ۰ نظر
  • ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۳۷
  • حبادنما
  • ۲۷۱ بازدید
پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۲۷ ق.ظ
وابستگی کودکان به تبلت و گوشی هوشمند،چاره چیست؟

وابستگی کودکان به تبلت و گوشی هوشمند،چاره چیست؟

قدیم‌ترها، بچه‌ها از در و دیوار خانه بالا می‌رفتند و کودکانی که گوشه ای از خانه کز می‌کردند و کاری به کار کسی نداشتند به نظر می‌آمد مریض هستند . بازی و سرگرمی طبیعی‌ترین خصلت کودکان است ؛ شاید در سال‌ های اولیه زندگیشان تمایل داشته باشند به تنهایی و با اسباب بازی‌ هایشان بازی کنند اما هر چه که بزرگ‌تر می‌شوند علاقمند به بازی با دوستان و همسالان خود می‌شوند.

بگذریم از مزیت‌های بازی‌های گروهی و آموزش‌های ناخودآگاهی که این بازی‌ها در رشد و تقویت خلاقیت و مهارت کودکمان دارد؛ شادابی و نشاط حاصل از باهم بودن بزرگ‌ترین خاصیتی است که جمع‌های کودکان همسال دارد. اما امروزه با رشد علم و فناوری شاهد متحول شدن شکل جدیدی از بازی‌های کودکان هستیم. این روزها به هر خانه‌ای که وارد می‌شوید، به جای سر و صدای بازی و سرگرم بودن کودکان با خمیرهای بازی که خلاقیتشان را بالا می‌برد و مهارت‌ دست‌هایشان را بیشتر می‌کرد، تبلت‌هایی در دست بچه‌ها جاخوش کرده و جایگزین نه چندان مناسبی برای بازی‌های مفرّح کودکانه شده است. بعضی پدر و مادرها هم که امکان خرید چنین ابزاری برای کودکشان ندارند هم از خود گذشتگی کرده و او را با گوشی هوشمند تلفن همراهشان سرگرم می‌کنند و مهارت کودکشان در انجام بازی‌های مختلف را به رخ این و آن می‌کشند. بچه‌های امروزی تمایلی به دویدن، کاردستی درست کردن و نقش‌ پذیری در بازی‌هایی که نسل ما از آن‌ ها لذت می‌برد، ندارند. آن‌ ها ترجیح می‌دهند روی مبل راحتی لم بدهند، یک کاسه پفک کنارشان بگذارند و هر روز چندین مرحله از بازی‌ ای که به آخر رساندنش کار هر کسی نیست را رد کنند. پدر و مادر هم خوشحال از اینکه فرزندشان در خانه در کنارشان ساکت و آرام در گوشه ای نشسته و به اصطلاح سرش در لاک خودش است؛ غافل از اینکه این تکنولوژی به اصطلاح نوین، موجب ضعف قدرت بینایی و حرکت مفاصل و تغییر شکل اندام به خصوص در ناحیه پشت و گردن فرزندان می‌ شود. علاوه بر اینکه اگر بر روی این بازی نظارت کافی وجود نداشته باشند، ممکن است باعث ایجاد مشکلات زیادی برای فرزندانشان شود. البته جای تعجب نیست؛ بچه‌های امروزی نمونه کوچک شده والدینشان هستند. نمونه آن‌ هایی که در ‌مهمانی‌ ها به جای گپ زدن با حاضران، به غایب‌ های جمع وایبر و تلگرام می‌زنند و به جای چند متر دویدن، به دنبال نصب انواع اپلیکیشن‌ های سلامت روی گوشی خود هستند. هدیه پژوهشگران فناوری اطلاعات به بچه‌های امروزی نه هوش بیشتر و نه ذهن آماده‌تر است. آن‌ ها روی مبل‌ های راحتی، صاحب بدنی خسته و انباشته از چربی می‌ شوند و پشت صفحه تبلت‌ها، چشم‌هایی آزرده و ذهنی آشفته را از آن خود می‌کنند.

شاید حالا تصمیم بگیرید قانون جدیدی در خانه وضع کنید و تصمیم به گرفتن تبلت فرزندتان از او باشید؛ اما نیازی به محروم کردن فرزندتان از این امکانات نیست، کافی است خودتان همین حالا گوشی را روی زمین بگذارید و نه با حرف، بلکه با آوردن ورزش و مطالعه به ساعت‌ های مرده‌ تان، به کودک خود هم سبک زندگی سالم را آموزش دهید.

چند پیشنهاد ساده:

-  به خاطر داشته باشید هدیه کردن گوشی و تبلت در سنین خُردسالی، اصلاً نشانه پیشرفت و به اصطلاح به روز بودن نیست. حتی اگر همه اطرافیان شما این کار را انجام بدهند. اگر می‌خواهید او را با تکنولوژی آشنا کنید، به او اجازه دهید برخی ساعات روز با تبلت شما بازی کند اما شخصی کردن این وسیله را از چنین سنی شروع نکنید.

-  با وضع کردن برخی قانون‌ها، ساعت‌های استفاده فرزندتان از رایانه و تبلت را محدود کنید. برای مثال به او اجازه ندهید که گوشی یا تبلت را سر سفره و میز شام بیاورد.

 -  محققان می‌گویند ‌بازی با تیلت یا رایانه پیش از خواب می‌تواند سبب اختلال در خواب کودکان شود؛ پس به او اجازه بازی کردن با تبلت پیش از خواب را ندهید و نگذارید آن را به اتاق خوابش ببرد.

 - بهتر است از خودتان شروع کنید. هر قدر هم که از لزوم فعالیت بدنی و قوی‌تر کردن ارتباطات رو در رو برای فرزندتان صحبت کنید، فایده‌ای ندارد. تا زمانی که او می‌بیند سرگرم شدن ‌با گوشی موبایل برایتان شیرین‌تر از گپ زدن با دیگران است، گوشش بدهکار توصیه‌ تان نخواهد شد. اگر می‌خواهید فرزندتان زندگی مجازی را جایگزین تجربه‌های حقیقی زندگی نکند، خودتان در رعایت چنین اصلی پیش قدم شوید.

- فردا دیر است. از همین امروز شروع کنید. اگر تنها یک فرزند دارید، به او حق دهید برای پُر کردن تنهایی‌اش به تبلت وابسته شود. در چنین شرایطی به جای جنگیدن با او، خودتان برای تغییر شرایط وارد عمل شوید. بازی‌های دو نفره پُرتحرک و هیجان‌انگیز، هم می‌تواند سلامت جسم فرزندتان را تضمین کند و مهارت‌های حرکتی‌اش را تقویت کند و هم لحظات شاد و خوشی را برای هردوی شما فراهم آورد.

  • ۰ نظر
  • ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۰۶:۲۷
  • حبادنما
  • ۲۸۴ بازدید

در روز های اخیر تصادفات متعددی در محور حبیب آباد - اصفهان به وقوع پیوست که باعث خسارات مالی و جانی برای همشهریان و هم استانی هایمان شد. مردم فهیم حبیب آباد با ارسال پیامک هایی برای مسئولین شهر و شهرستان درخواست رفع مشکلات  این محور را ابراز داشتند. با پیگیری های مسئولین محترم شهر و شهرستان بودجه ای به این محور اختصاص یافت که امیدواریم هر چه سریعتر عملیات اجرایی آنرا شاهد باشیم. آخرین اخبار در خصوص پیگیری های آقای حاجی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

پیرو انعکاس پیامک های مردم توسط اینجانب به مسئولین کشور، در خصوص رسیدگی به تصادفات جاده حبیب آباد پیام زیر توسط وزیر محترم راه و شهرسازی خطاب به مدیر کل استان ابلاغ شد:

آقای غلامی

موضوع جاده حبیب آباد با فوریت بررسی و نتیجه را به کمیسیون ایمنی راههای استان طرح کنید.

با سپاس

آخوندی وزیر 94/6/15


لذا مدیران ذیربط شهرستان نیز ان شاالله پیگیر عملی شدن آن باشند.

حسینعلی حاجی

  • ۱ نظر
  • ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۳۷
  • حبادنما
  • ۷۱۱ بازدید

حدود یک ماه قبل از ماه مبارک رمضان بود که شهرداری حبیب آباد اقدام به تسطیح و پلاک بندی قسمتی از اراضی بایر کشاورزی جنب محله باباپیر نمود. این اقدام از لحاظی موجبات خوشحالی شهروندان را در پی داشت ولی در این بین مشکلات جانبی این اقدام همچون گرد و خاک موجود در محل که با وزیدن باد یا حرکت وسایل نقلیه به خصوص در روز های اخیر که وزش باد در حبیب آباد افزایش یافته بود موجبات نارضایتی ساکنان این منطقه را در پی داشت.

و این در حالی بود که به گفته ی تعدادی از ساکنین این منطقه شهردار محترم قولی مساعد مبنی بر رفع این مشکل پس از عید سعید فطر به اهالی داده بودند تا اقدامات لازم جهت رفاه حال ساکنان این محل انجام گیرد ولی تا کنون هیچ اقدام پیش گیرانه و مثبتی نسبت به کاهش گرد و خاک و اصلاح این منطقه انجام نشده است.

لازم به توضیح است گرد و خاک بوجود آمده برای اهالی بیماری ها و هزینه های درمانی فراوانی را نیز در پی داشته است.

امیدواریم با پیگیری مسئولان محترم مشکل این منطقه از شهر نیز هر چه سریعتر مرتفع گردد.

  • ۲ نظر
  • ۱۲ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۰۳
  • حبادنما
  • ۸۶۱ بازدید
مشترک روزانه حبادنما شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کانال حبادنما در تلگرام

از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

فرصتی برای خدمت

شورای اسلامی شهر حبیب آباد

آخرین نظرات
پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند