حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۳ ب.ظ
حکایت بی تدبیری مسئولین در مسئله حریم شهر حبیب آّباد

با توجه به موارد مطروحه در جلسه شورای تامین شهرستان برخوار و مسائل مربوط به حریم شهر حبیب آباد و همچنین تصویب طرح جامع شهر حبیب آباد ، جناب آقای سعید خدایی بخشدار محترم بخش حبیب آباد با بیان نارضایتی عده ای از مردم روستای علی آباد در خصوص طرح مزبور (طرح جامع شهر حبیب آباد) موارد ذیل را بیان نموده اند :

نامه شماره 2225/1/2-2028 مورخ 12/09/94 ، بخشدارحبیب آباد به فرماندار محترم شهرستان :


ایشان در این نامه به موارد زیر اشاره نموده اند :

- قابلیت تبدیل شدن روستای علی آباد به عنوان یک ناحیه یا منطقه از نواحی شهر حبیب آباد (که این موضوع نیز با توجه به اختلافات شدید حاکم در آینده سبب مشکلات جدی برای شهرداری حبیب آباد می شود. )

- بر اساس آنچه بخشدار تحلیل نموده اند ارتباط تنگاتنگی میان اقوام مهاجر و ساکنین بومی روستای علی آباد ملاعلی بوجود آمده است تا جایی که قابل پیش بینی خواهد بود اختلافات سلیقه ای و قومی بین دو منطقه شهر حبیب آباد و روستای علی آباد ملاعلی زمینه ساز این امر باشد که چنانچه روستای علی آباد ملاعلی زیر مجموعه شهر حبیب آباد قرار گیرد در آینده ای نچندان دور که شرایط تبدیل وضعیت این روستا به شهر رقم بخورد با عنایت به اینکه اعطای یک منطقه از حریم شهر حبیب آباد به این روستا صورت خواهد پذیرفت و نه تفکیک آن به صورت یک شهر مجزا ، این موضوع باعث بروز اختلافات اساسی در مباحث مختلفی خواهد شد که بیش از هر چیزی این اختلاف به عزت و استقلال منطقه لطمه خواهد زد و همچون سمی مهلک موجب بهم ریختن شیرازه بخش خواهد بود .

با توجه به مسائل مطرح شده در نامه ارسالی بخشدار حبیب آباد، فرماندار شهرستان جناب آقای عبدانی در دو نامه پیاپی با قید فوریت مسائل ذیل را بیان نمودند: (نامه ارسالی از طرف فرماندار به معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان)

با عنایت به تجمعات و اعتراضات مکرر روستای علی آباد ملاعلی در خصوص خارج شدن روستا از حریم شهر حبیب آباد به استحضار می رساند برا اساس مغایرت های فرهنگی و قابلیت ها و امکانات و توانایی ها و شرایط موجود روستا (گزارش توجیهی بخشدار حبیب آباد که در بالا آمد) خارج شدن روستای علی آباد ملاعلی از محدوده حبیب آباد به صلاح اهالی و در پیشگیری از اختلافات و تنش ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.


با توجه به موارد فوق بیان نکات ذیل خالی از لطف نیست :

1- همجواری شهر حبیب آباد با روستای علی آباد ملاعلی قدمتی چندین ساله دارد و در طول این سال ها شاهد بروز اختلاف بین مردم این مناطق نبوده ایم . بخشدار محترم بر اساس کدام استدلال در گزارش خود از " اختلافات سلیقه ای و قومی بین این مناطق که سبب بروز اختلافات اساسی خواهد شد." نام برده اند؟؟؟

2- آیا بیان این مطالب از طرف مسئول سیاسی بخش حبیب آباد خود باعث بروز تنش و ایجاد اختلاف و از بین رفتن همبستگی مردم بخش نخواهد بود ؟

3- آیا سود و منفعت مالی حاصل ، ارزش ایجاد اختلاف دائمی بین مردم بخش را خواهد داشت ؟

4-  آیا فرماندار محترم خود واقف به این موضوع نبوده اند که ایجاد اختلاف دائمی بین مردم بخش آسیبی خطرناک است، که در نامه خود اینگونه بیان داشته اند که "به صلاح اهالی علی آباد است که از محدوده حبیب آباد خارج شوند" ؟ مگر بین مردم این دو منطقه تاکنون اختلافی وجود داشته است ؟ 

5- آیا صرف تجمع تعداد معدودی که به تحریک شخص خاصی در اماکن دولتی و معابر حضور یافته اند بر تغییر تصمیمات مسئولین شهرستان موثر می باشد ؟ اگر این چنین است در آینده شاهد حضور اقشار مختلف مردم شهرستان به منظور تحقق خواسته های به حق و ناحق ایشان در اماکن و معابر خواهیم بود.

با توجه به موارد فوق و سایر موارد که در حوصله این مقاله نمی گنجد ، حبیب آباد از قدیم الایام دارای ارتباط تنگاتنگ با سایر مناطق  شهرستان بوده و هست و با معرفی نخبگان و فرهیختگان بسیار،  نقش قابل توجهی  در توسعه فرهنگی شهرستان داشته است. از این رو امید است مسئولین شهرستان با اتخاذ تدابیر سنجیده تر و کسب شناخت بیشتر از منطقه ای که در آن انجام وظیفه می نمایند،  به پیشرفت شهرستان و هم بستگی و همدلی بیشتر مردم بخش حبیب آباد کمک نمایند.


نظرات (۸)

شهردار آینده علی آباد درعین خوش باوری اعلان کرد دراین مسابقه برد-برد هیچکس دوچار باخت نشد حتی شورای حباد که با تلاش مذبوحانه خود سعی می کنند برای دوره بعد ارای باطله غیره ماخوزه جمع اوری کنند همچنان اضافه کرد که من سعی می کنم به کمک دوستانه  بالا دستی ام یعنی آقای بخشدار و فرماندار تمامیت روستای حبیب آباد را حفظ کنم و  به رسمیت بشناسم  و با سران 5+1 گفت و گو خاهم کرد و نظر موگرینی را جلب می کنم همه چیز ما در گرو این موافقتنامه برجام است حتی ازدواج جوانان و حتی آب شربمان و حتی آبمان .............
اگه ملاک بخشدار و فرماندار تجمع غیر قانونی مردم در بخشداری و فرماندای است ، 
خب ما حبیب آبادی ها هم تجمع میکنیم

اینکه کاری ندارد 

  • یه آدم بیسواد که . . .
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    من بیسواد ساده **** کم فرهنگ با شنیدن و دیدن این نامه ها ناخوداگاه به یاد این ضرب المثل افتادم که می گه هرچه بگندد نمکش میزنند " وای به روزی که بگندد نمک  آقای بخشدارمردم حباد و علی آباد هیج مشکلی باهم ندارند مشکل اصلی مال آن دو نفر **** غربیه ای است ** ******* آمده اند عضو شورای علی اباد شده اند مسئولین ***** مثل بخشدار وفرمادار ***** هم به زعم خودش ازروی عقل مشکل را حل کرده است                   از این نامه ها به راحتی میتوان فهمید که :                                                                 1-شورای حبیب اباد درطول این سه سال خیلی کم کاری کرده اند چون کارمندند و ساکن اصفهانند وطبق گفته رئیس شورا مشکلات شخصی باعث کمکاری شده                             2-سوتی هایی که داده اند و مردم را قابل نمی دانسته اند بند را آب داده اند **** ******* ** **** **** ** **** *** **** ** ******* ***                                 3-همانطور که مردم علی اباد در بخشداری . فرمانداری و جاهای دیگر تجمع کردند یا لاستیک آتش زدند . اگر بخواهیم عدالت را رعایت کنیم مردم حباد هم حق اینکار را دارند      4-اقای بخشدار هم از ان دو ادم **** حمایت نسنجیده داشته اند بدتر از ان فرمادار          5-بهترین کار این است که از امام جمعه محترم . دانا . فهیم . قانونمدار . قانون دان و مفسر قانون و ولایتمدار کمک بخواهیم                                                                            6-شورای تامین شهرستان و اماکن و نیروی انتظامی اجازه بدهندمردم اگاه شوند نه اینکه ** ******* ****** ****** **** ******* ** ** *** ****** *** **** *صورت مسئله راپاک کنند.                                                                                                         **** *** *** **** *** ******* *** ** * * * * * * *** ********* *** ** * * * * * * **** ***** **                  
    باسلام

    دلائل ذکر شده از طرف بخشدار محترم سست و غیرقابل پذیرش می باشد.
    جناب بخشدار احتمالات را قطعی گرفته و بر اساس آن ساز اختلاف را در بین مردم بخش کوک کرده است. این چیزی است که از مسئولی که وظیفه دارد عامل وحدت باشد قابل قبول نیست و انتظار می رود این اشتباه را جبران نماید.البته تا فرصت هست و از آن جا که مسئولیتها ماندنی نیست و معلوم نیست وی تا چه زمان بخشدار حبیب آباد باشد؛ در صورت تعلل در این امر،چه بسا از خود خاطره ای بد در بین مردم بجا بگذارد.
    و این برای ایشان که کارنامۀ خوبی تا به حال داشته است زیبنده نیست.

  • افتخارمی کنم ایرانی ام
  • باسلام.یکی از افتخارات ما ملت تحت لوای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که افتخار می کنیم ایرانی هستیم.

    واما بعد.تأسف از درایت و کیاست مسوولان شهرستان آن هم در دولت تدبیر و امید.

    آقایان مسوول لطف فرمایید به فرموده پیامبر اکرم(ص) اگر می دانید مسوولیتی را که می پذیرید از شما کسی شایسته تر و بهتر به کتاب خدا هست و می تواند انجام دهد،آن مسوولیت را نپذیریدچرا که به خدا و رسول(ص) خیانت کرده اید.الغدیر ج8 ص291

    آقایان مسوول.کدام تنش و کدام  تفاوت فرهنگی؟شما برای وصل کردن آمده اید یا برای فصل کردن؟مردم حبیب آباد و علی آباد با همدیگر قرابت دیرینه دارند.علمای این شهر منشاء خیر و برکت در آنجا شده اند و می شوند.شما از چه مسائلی حرف می زنید در حالی که اشراف به آن ندارید؟زهی جای تأسف که از آذر94 بر طبل اختلاف کوبیده شده است؟البته در اینکه ممکن است اعتبارات سلیقه ای هزینه شده باشد باید بررسی صورت گیرد. اما این موضوع متأسفانه توسط کسانی دامن زده شده که دنبال منافع خود می باشند.

    در هر حال همانگونه که در جای جای کشور عزیزمان ایران اقوام و گروههای مختلف در کنار هم و با هم وبرای هم وبرای ایرانی آباد تلاش می کنند در این خطه هم به اعتقاد نگارنده هیچ گونه اختلافی بین مردم سخت کوش این دو دیار وجود ندارد و هرچه هست از بی تدبیری تصمیم گیرندگان است.

    مردم علی آباد در نماز شکوهمند جمعه حبیب آبادحضور می یابند،ازمختصر امکانات درمانی،آموزشی و..... حبیب آباداستفاده می کنند و با هم هیچ گونه اختلاف نداشته و ندارند.آقایان اگر می خواهند کاری انجام دهند تخصیص عادلانه امکانات  و اعتبارات را ساماندهی و برنامه ریزی کنند.

    عزیزان ما همه سوار یک کشتی هستیم کشتی بان هم یکی است و به سمت یک مقصد درحرکتیم. بیاییم دست در دست هم دهیم به مهر و میهن خویش را بیش از پیش آباد نماییم.

  • یک همشهری
  •  با سلام
    آیا از مردم شهر حبیب آباد با مردم علی آباد کسی ازدواج نکرده است
    آیا در این چندین سال مشکلی بابت همسایگی شهر با علی آبادپیش آمده است
    آیا این نظرات بوی حیف و میل اموال و غارت بیت المال را نمی دهید
    از شما خواهشمند است این نظر را به رای بگذارید  که آیا علی آباد به حبیب آباد الحاق شده یا نه
  • شکل آبادی
  • سلام
    نامه را اصلا خوندی؟بخشدار  و فرماندارکه گفتند علی آباد را از حبیب آباد خارج کنند.چه ربطی به کوچیک شدن حریم داره؟؟
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    نمیدونم چرا شورای شهر این قدر زود به فکرجلوگیری از این طرح افتادن .هنوز خیلی وقت دارن.


    ای داد و بیداد که مشکل ما مردم حباد اینه که به این اقایون رای دادیم.
    خواهشا خواهشا خواهشا تورو خدا برای دوره بعد به کسی رای بدین که فکر منافع جمع باشه.
    * ** *** ***** *** ****** **** ** ***** ******

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    مشترک روزانه حبادنما شوید
    پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

    برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

    کانال حبادنما در تلگرام

    از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
    درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

    فرصتی برای خدمت

    شورای اسلامی شهر حبیب آباد

    آخرین نظرات
    پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند