حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد

۲۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

سال هاست در این ایام اگر از میدان مرکزی شهر حبیب آباد گذری داشته باشید افرادی را خواهید دید که مشغول آماده نمودن ایستگاهی ابتکاری با نام ایستگاه صلواتی منتظران قائم(عج) برای ولادت حضرت ولی عصر (عج) هستند. به نظرمان آمد گفتگویی با آنها داشته باشیم و همشهریان را از کم و کیف فعالیت آنها با خبر سازیم:

به سراغشان رفتم. بعد از سلام و احوالپرسی از طرح امسالشان پرسیدم. گفتند امسال اگر خدا بخواهد می خواهیم گنبد و گلدسته های مسجد جمکران همراه با القاب امام زمان (عج) را به نمایش بگذاریم. به آنها خدا قوتی گفتم و از ایستگاهشان پرسیدم و اینکه چه کسی آنان را دور هم جمع می کند؟ همگی آدرس یک نفر را می دادند.آقای محمد علی نیسانی.

به سراغش رفتم. از ایشان پرسیدم آقا محمد علی چند سال است که اینجا ایستگاه برگزار می کنی؟ با لحنی ساده و بی ریا گفت: نمیدانم.شاید بیست سالی باشد که اینجا ایستگاه می زنیم. پرسیدم هدفتان از برپایی این ایستگاه چیست؟ گفت: اول اینکه ما چشم به راه امام زمانیم.دوم اینکه اینکار را وظیفه خود می دانیم و سوم اینکه اینجا که میدان مرکزی شهر است در شب و روز میلاد اماممان مثل روز های دیگر سال نباشد.بالاخره باید تفاوتی بین روزهای معمولی سال با روز ولادت امام زمان باشد.

از ایشان سوال کردم طرح هایی که پیاده سازی می کنید را از کجا می آورید؟ و هزینه ی آن از کجاست؟

در جوابم گفت: اولا ما در این ایستگاه صندوقی برای دریافت مبلغ نداریم و هزینه های ایستگاه را همین دوستانی که تعدادشان 20 الی 30 نفر است می دهند.البته تا جایی که بتوانیم از وسایلی که از منازل خودمان می آوریم استفاده می کنیم.طرح ها را هم با همکاری و همفکری دوستان به اجرا در می آوریم.

پرسیدم آیا فعالیت دیگری هم در دوران سال انجام می دهید؟ پاسخ داد: آری. روز عاشورا و شام غریبان.

به عنوان آخرین سوال گفتم اگر صحبتی دارید که می خواهید مردم آنرا بدانند بگویید:

کمی فکر کرد و گفت: متاسفانه بعضی از جوان ها شادی این ایام را با ترقه زنی به کام مردم تلخ می کنند. کاش می شد این افراد را آگاه کرد.





  • ۵ نظر
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۰۳
  • حبادنما
  • ۷۷۶ بازدید
پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۵۵ ب.ظ
فاز جدیدی از احداث ساختمان دانشکده کشاورزی حبیب آباد

فاز جدیدی از احداث ساختمان دانشکده کشاورزی حبیب آباد

پس از انجام مراحل مطالعاتی و طراحی نقشه برای ساختمان دانشکده کشاورزی حبیب آباد با پیگیری های مسئولین محترم قرض الحسنه حسنات حبیب آباد و مساعدت خیرین فاز جدیدی از عملیات عمرانی این دانشکده روز گذشته انجام گرفت. در این فاز زیرسازی و فنداسیون این ساختمان به اتمام رسید و امیدواریم با تامین اعتبار لازم ادامه ی این پروژه به زودی به سرانجام برسد...

  • ۵ نظر
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۵۵
  • حبادنما
  • ۶۹۸ بازدید
رئیس انجمن خوشنویسان اصفهان گفت: هنرمندان خوشنویس اصفهان برگزیده جشنواره بین‌المللی خوشنویسی جهان اسلام (ایرسیکا) در کشور ترکیه شدند.

به‌ نقل از روابط‌ عمومی انجمن خوشنویسان اصفهان، مهدی فروزنده با بیان اینکه هنرمندان با استعداد شهر همیشه جاوید سپاهان، برگ زرین دیگری بر تارک دنیای خوشنویسی جهان اسلام افزودند، اظهار داشت: سید محمد فاتح نطنزی، علی خیری حبیب‌آبادی و مهرداد شیخی در جشنواره بین‌المللی خوشنویسی جهان اسلام، ایرسیکا در کشور ترکیه برگزیده شدند.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی خوشنویسی جهان اسلام ایرسیکا، یکی از معتبرترین جشنواره‌های خوشنویسی بین‌المللی در کشورهای جهان است و در هر دوره سرشناس‌ترین هنرمندان خوشنویسی از سراسر جهان در این جشنواره به هنرنمایی می‌پردازند.
رئیس انجمن خوشنویسان اصفهان تصریح کرد: تاکنون در چندین دوره از این جشنواره هنرمندان خوشنویس اصفهان حائز رتبه‌های برتر شده‌اند که این امر نشان‌دهنده وجود هنرمندان نابغه در عرصه خوشنویسی اصفهان است و لازم است از این ظرفیت به بهترین نحو در زمینه‌های مختلف در عرصه فرهنگ و هنر اصفهان و ایران استفاده شود. وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های زیبایی‌شناختی خوشنویسی ایرانی و وجود اساتید و هنرمندان برجسته بین‌المللی در اصفهان، لزوم معرفی این هنرمندان و ارائه آثار ایشان به گردشگران خارجی در قالب برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، چاپ آثار خوشنویسی و برگزاری برنامه‌های تخصصی در این زمینه در راستای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی و توسعه هرچه بهتر گردشگری احساس می‌شود.
فروزنده افزود: فرم‌های متنوع و خلاقانه‌ای در رشته‌های مختلف خوشنویسی وجود دارد که همواره موردپسند گردشگران خارجی علاقه‌مند به فرهنگ ایرانی قرار گرفته و باید این فرم‌ها و قالب‌های متنوع به‌عنوان سرمایه‌های مادی و معنوی فرهنگ ایرانی به سراسر جهان صادر گردد و هرچه بیشتر سبب رونق اقتصادی و فرهنگی کشور در عرصه هنر خوشنویسی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
  • ۱ نظر
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۰۶
  • حبادنما
  • ۷۰۳ بازدید
پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲ ب.ظ
ویژه برنامه های ولادت امام زمان (عج) در حبیب آباد

ویژه برنامه های ولادت امام زمان (عج) در حبیب آباد

جشن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی ارواحنا فداه
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی(امام جمعه محترم حبیب آباد) و حجت الاسلام محمدرضا عالم
همراه با مولودی خوانی مداحان اهلبیت علیهم السلام
از تاریخ 1395/3/1 مصادف با نیمه شعبان به مدت دو شب همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء 
معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه حبیب آباد و هیئت صاحب الزمان (عج)
مکان : مسجد امام صادق علیه السلام (ملاعباس)


جشن بزرگ میلاد نور ، به مناسبت میلاد امام زمان (علیه السلام) به همت صندوق قرض الحسنه و خیریه قائم آل محمد (عج) و کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر حبیب آباد
مولودی خوانی مداحان اهل بیت ، اجرای ورزش باستانی(باحضور قهرمانان کشوری) ، تقلید صدا و مسابقه حضوری ..
زمان : شنبه 1 خرداد 1395 ، ساعت 20:30
مکان : سالن ورزشی شهرداری حبیب آباد

«به محض اطلاع از سایر برنامه ها به اطلاع کاربران گرامی خواهد رسید.»
  • ۲ نظر
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۰۲
  • حبادنما
  • ۴۵۷ بازدید
سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۲۹ ب.ظ
به مناسبت روز جوان

به مناسبت روز جوان

روز جوان بهانه ای شد تا به سراغ چند تن از دوستانمان که امروز از جوانان حبیب آباد به شمار می آیند برویم و از آنان سوال کنیم که از نظر شما مشکلات نسل جوان حبیب آباد چیست و مسئولین شهر چه کمکی در رفع مشکلات جوانان می توانند داشته باشند؟

پاسخهایی که دوستان به این پرسش دادند به شرح زیر است:

آقای مهوری: به نظرم بزرگترین مشکل جوانان مشکل اقتصادی است. من یک کاسب هستم و الحمدلله مشتری هم دارم اما خرج و دخلم همخوانی ندارد. این نکته هم مهم است که حبیب آباد جای مناسبی برای کاسبی نیست. یعنی گنجایش ندارد.البته بعضی جوانها هم حال کار کردن ندارند. در خصوص مسئولین هم من کلا انسان قانعی هستم و انتظاری ندارم.

آقای کثیری: به نظر من جوانان شهر روحیه خوبی ندارند علتش هم بی پولی است.به نظرم یکی از مشکلات من و خیلی از جوان ها مشکل در امر ازدواج است.با اینکه 26 سال دارم هنوز نمی توانم به ازدواج فکر کنم چون از نظر مالی مشکلات زیادی دارم. مسئولین هم برای روحیه دادن به جوانان می توانند با انجام فعالیت های فرهنگی و ایجاد فرهنگسرا به جوانان شهر کمک کنند.دولت هم باید فعالیت های حمایتی از جوانان داشته باشد.

آقای طالبی:  مشکل بیکاری است. علتش هم عدم اطلاع افراد از اینکه کجاها می توانند به کار مشغول شوند.مثلا بنده زمان ثبت نام استخدامی بانک ها را نمی دانستم و با اینکه مدرک مورد نیاز را هم داشتم نتوانستم در این آزمون ها شرکت کنم. باید بگویم در منطقه ما درآمد مردم نسبت به هزینه هایشان و مالیات هایی که از آنان دریافت می شود همخوانی ندارد.

آقای رجبی: مردم و به خصوص جوانان از نظر اقتصادی و اشتغال خیلی تحت فشار هستند.اگر کسی سه تا شغل نداشته باشد نمی تواند زندگیش را اداره کند. بنده مجردم و ازدواج هم نمی کنم چون از نظر مالی توان مخارج عقد و عروسی و این تجملاتی که وجود دارد را ندارم.مشکل دیگری غیر از مشکل مالی در سر راه ازدواجم نیست. مسئولین هم تاکنون فعالیت چشم گیری برای جوانان از آنها ندیده ام فقط پیشنهاد می کنم برای کسانی که در حال ساخت و ساز هستند و پروانه می خواهند سخت گیری کمتری انجام بدهند.

آقای فاضل زاده: مشکل بزرگ بی کاری است. چون واقعا کار نیست و بعضا کار خوب وجود ندارد و گاها کارهای بی نتیجه ای مانند شرکت های بازاریابی و فروش شبکه ای وجود دارد. بنده متاهلم ولی تا کنون نتوانسته ام بصورت مستقل سر خانه  و زندگی خودم بروم چون مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد. در خصوص مسئولین هم باید بگویم به هر حال باید دید مسئولین حیطه فعالیتشان چیست و بعد از آنها درخواست کار داشت. این را هم در آخر حرفم بگویم که در ازدواج ما خودمان کار را برای خودمان مشکل می کنیم با تجمل گرایی و چشم و هم چشمی ها.

آقای ترکی: مشکل اصلی بی کاری است. مسئولین همه کار می کنند به غیر از اینکه برای اشتغال جوانان کاری بکنند.ما پارک بانوان نیاز نداریم ما نیازمند شغلیم. تعدادی از جوانان بخاطر بیکاری معتاد شده اند و دست به خودکشی می زنند. تعدادی هم بخاطر رفیق بازی (رفیق ناباب) زندگیشان را تباه می کنند تا جایی که در بعضی موارد منجر به کشته شدن فرد می شود. اگر جوانی هم بخواهد کاری انجام دهد که مسئولین او را یاری نمی کنند. عقب افتادن ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج هم به همین موضوع بیکاری بر می گردد.

آقای مهوری: من خودم را جوان این شهر نمی دانم که بخواهم در مورد مشکلات نسل جوانش صحبت کنم.چون تفکراتی که در این شهر وجود دارد تفکرات خوبی نسبت به جوانان نیست. امام جمعه در خطبه هایش می گوید که به جوانان باید اهمیت داد اما کجا دیده ای که در مجامع به جوانان اهمیت بدهند؟ اگر هم اهمیتی بدهند برای حل مشکلات خودشان است نه برای کمک به جوانان.کدام میدان را به جوانان داده اند؟ و من به این نتیجه رسیده ام که من جوان شهر حبیب آباد نیستم.آنچنانی که در شهرهای دیگر به من اهمیت داده می شود در شهر خودم به من اهمیت داده نمی شود.

آقای محسنی: به نظرم اکثر جوانان شهر هنوز در مرحله نوجوانی مانده اند. در زمینه درسی اصلا به فکر آینده خود نیستند و نمی دانند باید چه کاری انجام دهند.


در پایان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان از دیگر جوانان شهر می خواهیم نظرات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارند.

  • ۴ نظر
  • ۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۲۹
  • حبادنما
  • ۶۲۲ بازدید

با یاری خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) حوزه علمیه سفیران هدایت اهل البیت علیهم السلام حبیب آباد جهت تربیت مبلّغ از بین برادران واجد شرایط برای سال تحصیلی 96-95 ثبت نام می نماید.

شرایط پذیرش:

1. داشتن حداقل مدرک دیپلم (متولدین سال 1375)

* تحصیلات بالاتر  از دیپلم و خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می شود.

2. تعهد خدمت تبلیغی (پنج سال) در مناطق مورد نیاز.

3. برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی.

4. اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

5. تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

6. برخورداری از صلاحیت جسمی و روحی.

7. نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه.

8. موفقیت در مصاحبه حضوری.

مزابا:

1. اعطاء مدرک سطح 2 (کارشناسی) بعد از انجام تعهد خدمت توسط مرکز مدیریت حوزه.

2. امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر.

زمان ثبت نام: از تاریخ 1395/2/1 لغایت 1395/6/1

مکان ثبت نام: حبیب آباد برخوار، خیابان شهید مطهری، حوزه علمیه اهل البیت علیهم السلام(جنب شهرداری حبیب آباد)

تلفن های تماس:

03145484777      09192551298 (فیض پور)     09179849180 (پور حسینی)

  • ۰ نظر
  • ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۲۸
  • حبادنما
  • ۸۹۷ بازدید

به اطلاع همشهریان عزیز می رساند کلاس آموزشی محصولات کشاورزی و حفظ نباتات از طرف کارشناس مرکز جهاد کشاورزی بخش حبیب آباد روز چهارشنبه مورخ 95/2/29 بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام صادق علیه السلام (ملاعباس) برگزار می گردد.

از کشاورزان بزرگوار حبیب آباد دعوت می شود در این جلسه آموزشی حضور بهم رسانند.


شهرداری و شورای اسلامی شهر حبیب آباد/مرکز جهاد کشاورزی بخش حبیب آباد

  • ۰ نظر
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۱۳
  • حبادنما
  • ۴۴۷ بازدید
شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۳۹ ب.ظ
هشدار امام جمعه نسبت به برخی فعالیت های اقتصادی

هشدار امام جمعه نسبت به برخی فعالیت های اقتصادی

امام جمعه حبیب آباد در خطبه اول نماز جمعه مورخ 95/2/24 به مناسبت بحث حرمت دروغ گفتن مخصوصا در معامله و تجارت و کسب درآمد از این طریق، به موضوع شرکت های هرمی پرداخته و گفتند:

ممکن است هر زمان با یک عنوان وارد بازار اسلامی شوند و پول مردم را ببرند. در سالهای گذشته با شرکتهای هرمی که مال مردم را مفت و مجانی می بردند برخورد شد. مردم را فریب می دادند . حالا با یک عناوین جدید ، شبکۀ بازاریابی راه می اندازند، یار گیری می کنند ، یک عده سرشاخه می شوند و افراد دیگر را در این مجموعه وارد می کنند و بعد هم کتاب در اختیار می گذارند، کلاسهای توجیهی می گذارند که توجیه کنند این، خلاف نظر مراجع نیست،حرام نیست، شرکت های هرمی نیست. یا مراجع تایید کرده اند. البته این دروغ است هیچ وقت مرجع تقلید، شرکت بالخصوصی را تایید نمی کند. مواظب باشید. بروید کیفیت کار را از اهل فن ، از مراجع و دفتر ایشان بپرسید. شما به محض اینکه یک شخصی آمد و گفت: اشکالی ندارد، مراجع مخالفت ندارند؛آن را می پذیرید؟ مگر این فرد مجتهد است؟یا نماینده مراجع است؟ یا در مسائل شرعی تخصصی دارد؟چرا تحقیق نمی کنید؟ البته اصل این برنامه ها از خارج است حالا شرق آسیا باشد یا جاهای دیگر. می گویند این کار جدید، دسیسه هرمی نیست به آن شرکت های هرمی نگوئید بلکه شبکه توزیع کالا و خدمات است، بازاریابی است با حذف هزینه ها و واسطه ها. مشکل ما سر این اسامی و عناوین نیست، مشکل آنجاست که "اکل مال بالباطل" باشد اگر به فرض یک میلیون و صد هزارتومان از شما پول بگیرد جنسی که به شما تحویل می دهد چقدر ارزش دارد؟ اگر ارزش آن کالا یا خدمات پانصد هزارتومان باشد مثلا، مبلغ ششصد هزارتومان به شما گران فروخته و از جیب شما زده. اگر بیاید و به آن سر و صورتی بدهد بگوید این کالا با این مارک یا برچسب مخصوص به این قیمت است و در بازار وجود ندارد که درست هم می گوید چون این کالا در بازار با این مارک مخصوص پیدا نمی شود اما اصل جنس همان جنس موجود در بازار است با قیمت کمتر این اکل مال بالباطل است چون این مارک و برچسب ارزش واقعی به این جنس نمی دهد این ارزش گذاری کاذب و تصنعی است و دروغ است این "اکل مال بالباطل" است و حرام. مطلب دیگر اینکه کالاهایی هم که در این شبکه عرضه می شود کالاهای اساسی نیست.کالاهای تجملی و مصرفی غیرضروری است مثل لوازم آرایشی،تزیینی،اسباب بازی و ... چه بسا بخواهند از این راه بازار فروش برای جنس های خارجی درست کنند. می گویند این تجارت در تمام جهان رو به رشد و توسعه است البته طبیعی است وقتی اساس این تجارت بر زیرشاخه گرفتن است باید هم قارچ گونه توسعه پیدا کند.( پس گذشته از ترویج مصرف گرایی، مخ زنی هم در این نحوه ی پول در آوردن وجود دارد هر چند از آن پروا دارند و می گویند این مشکل دسیسه هرمی است نه شبکه بازاریابی ولی در حقیقت در اینجا هم لازمه جذب افراد و وارد ساختن آنها در این مجموعه، مخ زنی است.)
این مطلب را من اینجا مطرح کردم تا دقت کنید در این مسائل تا از یک جایی، سر و صدایی بلند شد، بدون تحقیق و بررسی همه نروند استقبال کنند و مالشان را از دست بدهند بعد یک معضل برای جامعه درست بشود.مومن باید زرنگ باشد " المومن کیس فطن " مومن زیرک است. پیامبر خدا (ص) فرمود: " المومن لا یلدغ من حجر مرتین " مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود. کم نبوده از این جور مسائل، خیلی باید حواسمان را جمع کنیم و فریب ظاهرسازی ها را نخوریم.

  • ۲ نظر
  • ۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۳۹
  • حبادنما
  • ۵۸۸ بازدید

به مناسبت روز ولادت علمدار کربلا حضرت اباالفضل العباس (ع) و روز جانباز ، در طرحی به نام " سپاس از علمداران حماسه " ائمه جمعه سراسر کشور به نمایندگی از رهبر انقلاب بطور همزمان با جانبازان میهن اسلامی دیدار کردند.امام جمعه محترم حبیب آباد حاج آقا مؤمنی نیز از جانب مقام معظم رهبری همراه با مسئولین بنیاد شهید شهرستان برخوار در منزل چند تن از جانبازان هشت سال دفاع مقدس حضور یافتند و این عزیزان را مورد تفقد قرار دادند. ایشان گفتند کار شما از آن جهت که وفاداری به اهداف مقدس و آرمان هاست با نام بزرگ سردار وفاداری ،حضرت اباالفضل العباس علیه السلام همراه شده است.

  • ۱ نظر
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۴۸
  • حبادنما
  • ۵۳۵ بازدید

به همت کتابداران کتابخانه دین و دانش حبیب آباد امروز نشست کتابخوان ویژه گرامیداشت هفته معلم در این کتابخانه برگزار گردید. در این مراسم از معلمان نمونه شهر با حضور آقایان هلاکویی (مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان) بابایی (رئیس آموزش و پرورش برخوار) خدایی (بخشدار حبیب آباد) رحمتی(رئیس اداره کتابخانه های برخوار) و سرکار خانم نوربخش (عضو شورای شهر حبیب آباد) تقدیر به عمل آمد.

  • ۱ نظر
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۳۷
  • حبادنما
  • ۷۴۱ بازدید
مشترک روزانه حبادنما شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کانال حبادنما در تلگرام

از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

فرصتی برای خدمت

شورای اسلامی شهر حبیب آباد

آخرین نظرات
پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند