حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

با توجه به موارد مطروحه در جلسه شورای تامین شهرستان برخوار و مسائل مربوط به حریم شهر حبیب آباد و همچنین تصویب طرح جامع شهر حبیب آباد ، جناب آقای سعید خدایی بخشدار محترم بخش حبیب آباد با بیان نارضایتی عده ای از مردم روستای علی آباد در خصوص طرح مزبور (طرح جامع شهر حبیب آباد) موارد ذیل را بیان نموده اند :

نامه شماره 2225/1/2-2028 مورخ 12/09/94 ، بخشدارحبیب آباد به فرماندار محترم شهرستان :


ایشان در این نامه به موارد زیر اشاره نموده اند :

- قابلیت تبدیل شدن روستای علی آباد به عنوان یک ناحیه یا منطقه از نواحی شهر حبیب آباد (که این موضوع نیز با توجه به اختلافات شدید حاکم در آینده سبب مشکلات جدی برای شهرداری حبیب آباد می شود. )

- بر اساس آنچه بخشدار تحلیل نموده اند ارتباط تنگاتنگی میان اقوام مهاجر و ساکنین بومی روستای علی آباد ملاعلی بوجود آمده است تا جایی که قابل پیش بینی خواهد بود اختلافات سلیقه ای و قومی بین دو منطقه شهر حبیب آباد و روستای علی آباد ملاعلی زمینه ساز این امر باشد که چنانچه روستای علی آباد ملاعلی زیر مجموعه شهر حبیب آباد قرار گیرد در آینده ای نچندان دور که شرایط تبدیل وضعیت این روستا به شهر رقم بخورد با عنایت به اینکه اعطای یک منطقه از حریم شهر حبیب آباد به این روستا صورت خواهد پذیرفت و نه تفکیک آن به صورت یک شهر مجزا ، این موضوع باعث بروز اختلافات اساسی در مباحث مختلفی خواهد شد که بیش از هر چیزی این اختلاف به عزت و استقلال منطقه لطمه خواهد زد و همچون سمی مهلک موجب بهم ریختن شیرازه بخش خواهد بود .

با توجه به مسائل مطرح شده در نامه ارسالی بخشدار حبیب آباد، فرماندار شهرستان جناب آقای عبدانی در دو نامه پیاپی با قید فوریت مسائل ذیل را بیان نمودند: (نامه ارسالی از طرف فرماندار به معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان)

با عنایت به تجمعات و اعتراضات مکرر روستای علی آباد ملاعلی در خصوص خارج شدن روستا از حریم شهر حبیب آباد به استحضار می رساند برا اساس مغایرت های فرهنگی و قابلیت ها و امکانات و توانایی ها و شرایط موجود روستا (گزارش توجیهی بخشدار حبیب آباد که در بالا آمد) خارج شدن روستای علی آباد ملاعلی از محدوده حبیب آباد به صلاح اهالی و در پیشگیری از اختلافات و تنش ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.


با توجه به موارد فوق بیان نکات ذیل خالی از لطف نیست :

1- همجواری شهر حبیب آباد با روستای علی آباد ملاعلی قدمتی چندین ساله دارد و در طول این سال ها شاهد بروز اختلاف بین مردم این مناطق نبوده ایم . بخشدار محترم بر اساس کدام استدلال در گزارش خود از " اختلافات سلیقه ای و قومی بین این مناطق که سبب بروز اختلافات اساسی خواهد شد." نام برده اند؟؟؟

2- آیا بیان این مطالب از طرف مسئول سیاسی بخش حبیب آباد خود باعث بروز تنش و ایجاد اختلاف و از بین رفتن همبستگی مردم بخش نخواهد بود ؟

3- آیا سود و منفعت مالی حاصل ، ارزش ایجاد اختلاف دائمی بین مردم بخش را خواهد داشت ؟

4-  آیا فرماندار محترم خود واقف به این موضوع نبوده اند که ایجاد اختلاف دائمی بین مردم بخش آسیبی خطرناک است، که در نامه خود اینگونه بیان داشته اند که "به صلاح اهالی علی آباد است که از محدوده حبیب آباد خارج شوند" ؟ مگر بین مردم این دو منطقه تاکنون اختلافی وجود داشته است ؟ 

5- آیا صرف تجمع تعداد معدودی که به تحریک شخص خاصی در اماکن دولتی و معابر حضور یافته اند بر تغییر تصمیمات مسئولین شهرستان موثر می باشد ؟ اگر این چنین است در آینده شاهد حضور اقشار مختلف مردم شهرستان به منظور تحقق خواسته های به حق و ناحق ایشان در اماکن و معابر خواهیم بود.

با توجه به موارد فوق و سایر موارد که در حوصله این مقاله نمی گنجد ، حبیب آباد از قدیم الایام دارای ارتباط تنگاتنگ با سایر مناطق  شهرستان بوده و هست و با معرفی نخبگان و فرهیختگان بسیار،  نقش قابل توجهی  در توسعه فرهنگی شهرستان داشته است. از این رو امید است مسئولین شهرستان با اتخاذ تدابیر سنجیده تر و کسب شناخت بیشتر از منطقه ای که در آن انجام وظیفه می نمایند،  به پیشرفت شهرستان و هم بستگی و همدلی بیشتر مردم بخش حبیب آباد کمک نمایند.


  • حبادنما
  • ۲۸۰۲ بازدید

به اطلاع همشهریان عزیز می رساند شورای اسلامی شهر حبیب آباد در تاریخ 28 مهر 95 بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام صادق علیه السلام (ملاعباس) گزارشی از روند وضعیت حریم و محدوده شهر و آخرین اخبار از این موضوع را به اطلاع عموم خواهند رساند.

بدین وسیله از عموم همشهریان  دعوت می گردد در این مراسم حضور بهم رسانند.

  • حبادنما
  • ۱۴۵۲ بازدید
ورزشکاران مدرسه پهلوانی 110حبیب آباد با شرکت در مسابقات استانی ورزش های پهلوانی و زورخانه ای موفق به کسب عناوین برتر شدند.
آقای مهدی خیری در رشته کباده مقام دوم
آقای امیر حسین منصوری در رشته کباده مقام سوم
آقای مهدی روانبخش در رشته 2 میل بازی مقام چهارم
کسب این عناوین را به ایشان،خانواده های محترمشان و مربیان و ورزشکاران این رشته تبریک عرض مینماییم.
  • حبادنما
  • ۲۱۰۵ بازدید
شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۴ ب.ظ
تحریم حریم شهر حبیب آباد

تحریم حریم شهر حبیب آباد

چند سالی است که شهر حبیب آباد با مسئله ای به نام حریم‌شهر روبرو و هر از چندگاهی خبرهای جدید از این موضوع به گوش می رسد.

به نظر می رسد غالب درآمد شهرداری حبیب آباد در سالهای اخیر وابسته به عوارض پرداختی توسط مجموعه های صنعتی و .. حریم شهر می بوده . اکنون با توجه به گفتگوهایی مبنی بر کاهش چشمگیر حریم شهر و به تبع آن از دست رفتن اکثر منابع درآمدی شهرداری ، این سوال که شهرداری حبیب آباد برای بقای خود و کسب درآمد چه راه هایی پیش رو دارد از مسایل کلیدی به شمار می رود.

اینکه شورای شهر چه میزان در موضوع حریم شهر نقش ایفا نمودند و یا اینکه شهردار و سایر مسئولین شهر ،بخش و شهرستان چه میزان در این مهم نقش داشته اند در این مقال نمی گنجد و در فرصت مناسب به آن پرداخته خواهد شد.

اینک زمان آن است که برای حل این مسئله و رسیدن به راه حل مناسب چاره ای اندیشید .

نظر شما در این مورد چیست ؟ شهرداری حبیب آباد برای احقاق حق واقعی خود چه اقداماتی می تواند انجام دهد ؟ این مجموعه به منظور دستیابی به منابع مالی جدید چه اقداماتی می تواند انجام دهد ؟

منتظر نظرات سازنده شما هستیم ...

  • حبادنما
  • ۲۷۵۵ بازدید
مشترک روزانه حبادنما شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کانال حبادنما در تلگرام

از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

فرصتی برای خدمت

شورای اسلامی شهر حبیب آباد

آخرین نظرات
پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند