حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد

۱۹ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

هیئت حضرت اباالفضل (ع) همزمان با تاسیس مسجد اباالفضل (ع) واقع در مجتمع مسکونی آیت الله ادیب، فعالیت خود را در راستای ترویج فرهنگ مذهبی آغاز نمود. از جمله فعالیت های این هیئت می توان به برگزاری مراسمات مختلف مذهبی در طول سال از جمله برپایی دعای کمیل، دعای ندبه ، برگزاری مراسم در ماه مبارک رمضان،سخنرانی و ... اشاره نمود. این هیئت در طول ماه های محرم و صفر اقدام به برگزاری مراسمات متعدد می نماید که شامل سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، مداحی و ... است.

از فعالیت های دیگر این هیئت می توان به برگزاری کلاس قرآن، برپایی اردو و برگزاری دوره های آموزش خانواده اشاره کرد.

  • حبادنما
  • ۷۱۵ بازدید

هیئت صاحب الزمان (عج) که از جمله یادگارهای  به جا مانده از خدمات و فعالیت های مذهبی و فرهنگی روحانی متعهد و عالم مجاهد حجت الاسلام و المسلمین حاج سید رضا مومنی (ره) می باشد، از هیآت با سابقه ی طولانی در شهر حبیب آباد و به مرکزیت مسجد امام صادق علیه السلام (ملاعباس) می باشد. فعالیت های چشمگیر این هیئت در طول سال و در برگزاری انواع مراسم های مذهبی و انقلابی بر اهالی محل پوشیده نیست و ذکر آن در این مختصر نمی گنجد.

این هیئت از بدو تأسیس در مرکز فعالیت های انقلابی حبیب آباد (مسجد امام صادق علیه السلام) فعالیت های شاخصی داشته که از برجسته ترین آن می توان به برگزاری مراسم های ویژه ماه محرم و صفر اشاره نمود.

در کنار این هیئت و پس از تأسیس کانون فرهنگی هنری المهدی (عج) توسط مرحوم حاج آقا مومنی (ره) هیئتی ویژه ی جوانان و نوجوانان تحت عنوان انصار المهدی (عج) تأسیس گردید که عمده فعالیتهای آن برای جوانان و همراه و همسو با فعالیت های هیئت صاحب الزمان (عج) بوده است.

امسال نیز همچون سنوات قبل ، فعالیت های این دو هیئت در مصلی نماز جمعه حبیب آباد ، با شکوه برگزار می گردد. ازجمله فعالیت های مذهبی در ماه محرم و صفر امسال  می توان به برگزاری 15 شب مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش از شب اول ماه محرم بعد از نمازجماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام محمدرضا عالم (منبر اول) و سخنرانی امام جمعه محترم حبیب آباد ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مومنی (منبر دوم) همراه با مرثیه سرایی و سینه زنی اشاره نمود. 

  • حبادنما
  • ۹۴۴ بازدید
شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۰۳ ب.ظ
نمایشگاه ویژه ماه محرم در حبیب آباد

نمایشگاه ویژه ماه محرم در حبیب آباد

نمایشگاهی از طرف هیات متوسلین به ابوالفضل العباس در مکان امامزاده عبدالمومن حبیب آباد به مناسبت ماه محرم برگزار گردیده است ، بازدید از نمایشگاه برای عموم مردم آزاد و ساعات بازدید از 15 الی 21 می باشد .

از همشهریان گرامی دعوت میگردد از این نمایشگاه بازدید نمایند .

  • حبادنما
  • ۷۳۳ بازدید
پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ق.ظ
جلوه ایثار و عشق

جلوه ایثار و عشق

به محرم که می‌رسی، عاشورا را به یاد می‌آوری و حسین را... 
به خود ببال که عاشق و شیفته‌ حسینی و عشق به حسین خیمه‌ همیشه افراشته در جان توست؛ خیمه ای به وسعت همه‌ هستی، خیمه‌ای به بلندای همه‌ آسمان‌ها و کهکشان‌ها، با خوانی گسترده از عطش که تشنگی بشریت را پایان خواهد داد.

هرگز مباد بی این عشق زندگی کنیم و بی این محبت بمیریم.

  • حبادنما
  • ۴۰۸ بازدید

به همت  معاونت فرهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه حبیب آباد همایش تعزیه خوانان شهرستان برخوار  در تاریخ 20مهرماه 94 بعداز نماز مغرب و عشاء در مسجد امام صادق (ع) (ملاعباس) برگزار گردید. در این مراسم که با حضور تعدادی از مسئولین و تعزیه خوانان شهرستان برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مومنی امام جمعه حبیب آباد مباحثی پیرامون محتوای مجالس تعزیه بیان و به آسیب شناسی این موضوع نیز پرداختند.

  • حبادنما
  • ۸۷۳ بازدید

در تاریخ 12 شهریور ماه امسال گروه تحلیلی خبری حبادنما مطلبی را در خصوص مشکل گرد و غبار در محله ی بابا پیر منتشر کرد. به گفته اهالی این منطقه ،شهردار شهر در آن زمان به ...

  • حبادنما
  • ۵۵۲ بازدید

گزارش تصویری مراسم اختتامیه طرح"خط ویژه ، مخصوص نوجوونا" ، که از طرف پایگاه بسیج شهید مصطفی خمینی حبیب آباد ، در تابستان 94 برگزار گردید به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد .

اختتامیه طرح خط ویژه پایگاه بسیج شهید مصطفی خمینی حبیب آباد

طرح خط ویژه ایگاه بسیج شهید مصطفی خمینی حبیب آباد

طرح خط ویژه پایگاه بسیج شهید مصطفی خمینی حبیب آباد

طرح خط ویژه پایگاه بسیج شهید مصطفی خمینی حبیب آباد

طرح خط ویژه پایگاه بسیج شهید مصطفی خمینی حبیب آباد

  • حبادنما
  • ۱۰۷۳ بازدید
چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۱ ب.ظ
افتخاری دیگر از استاد علی خیری حبیب آبادی

افتخاری دیگر از استاد علی خیری حبیب آبادی

استاد علی خیری حبیب آبادی نفر برگزیده ی جشنواره خوشنویسی جهان اسلام (حلیه شریف) در کشور ترکیه شد.

 خوشنویسان چیره دست اصفهانی در جشنواره حلیه شریف که یکی از معتبر ترین جشنواره های خوشنویسی جهان اسلام در کشور ترکیه است موفق به کسب رتبه های برتر شدند. جشنواره خوشنویسی حلیه شریف هر چهار سال یکبار با انتشار فراخوانی با متن واحد حلیه که از فرمایشات منسوب به حضرت علی (ع) و با محتوایی که شامل اوصاف پیامبر اکرم( ص) است، از کلیه هنرمندان خوشنویس جهت شرکت در این مسابقه و خلق آثار هنری پرعیار و نفیس دعوت نموده و پس از این مرحله آثار رسیده به جشنواره توسط چندین نفر از چهره های بین المللی عرصه خوشنویسی بررسی و نفرات برتر بر اساس امتیازات داده شده مشخص می گردند. در این میان استاد علی خیری حبیب آبادی هنرمند توانا و نام آشنای حبیب آبادی توانست در این دوره از جشنواره حلیه حائز رتبه برترگردد. همچنین هنرمندان توانای عرصه خوشنویسی اصفهان همچون استاد مجتبی شریفی، استاد سید محمد فاتح نطنزی، استاد احمد احمدی، استاد مصطفی رضایی و استاد مسلم بیگی نیز در این جشنواره موفق به کسب رتبه برگزیده گردیده و بار دیگر برگ زرینی بر دفتر هنر خوشنویسی اصفهان و ایران افزوده شد.

  • حبادنما
  • ۸۶۶ بازدید
مشترک روزانه حبادنما شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کانال حبادنما در تلگرام

از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

فرصتی برای خدمت

شورای اسلامی شهر حبیب آباد

آخرین نظرات
پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند