حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد

۲۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

من سفارش میکنم کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید . (امام خامنه ای مدظله العلی)

شاید برای بسیاری از مجموعه های فرهنگی کشور این اتفاق بیفتد که پس از سال ها تلاش و فعالیت مستمر و مجدانه در یک تشکل فرهنگی به این نتیجه برسند که اصلا هدف از تاسیس این تشکل چه بوده است؟چرا باید بهترین سال های عمرشان را صرف فعالیت در مجموعه کنند ؟ تا چه زمان باید در مجموعه وقت بگذارند ؟ و سوالاتی از این قبیل … .

اصولا تشکل های فرهنگی مثابه یک خانواده ای هستند که در کنار یکدیگر تلاش می کنند به اهداف مشخص و از پیش تعیین شده دست یابند . اما در بسیاری موارد این اهداف در لابه لای فعالیت فرهنگی محو شده و مجموعه دچار روزمرگی می شود و آفت روزمرگی و تقویمی شدن آن ها را به سمت نابودی و انحطاط سوق می دهد

همیشه بر این باور بوده ایم که مجموعه هایی دارای استمرار و بقا هستند که شبکه تربیتی داشته باشند . جریان مستمری که بر مبنای آن افراد از بدو ورود به مجموعه وارد یک سیر از پیش طراحی شده شوند و زمینه برای شکل گیری شخصیت اعضاء با توجه به اهداف والای نظام اسلامی و تشکیل جامعه مهدوی فراهم کنند .در روایات آمده است «دل جوان مانند زمین خالی است» ، یعنی اگر در تشکل یک ساختار مناسب را فراهم آوریم و شیوه های تربیتی درست سالم و کارآمد را اعمال کنیم می توانیم هر چه لازم است از این زمین خالی برداشت کنیم . 

برنامه های فرهنگی باید زمینه بروز استعداد ها را فراهم سازد که این امر نیازمند آن است که شناخت کافی از نیروها فراهم آمده باشد تا براساس آگاهی اعضای جدید  در جایگاه از پیش طراحی شده قرار بگیرند.

مجموعه کانون فرهنگی هنری آل یاسین مسجد المهدی (علیه السلام) حبیب آباد از سال 88 رسما ثبت و آغاز به کار نمود . دغدغه موسسان آن در ابتدا که تقریبا جمعی ۶ نفره را تشکیل می دادند فعالیت های فرهنگی ساده و مسجدی بوده است ولی افق های زیادی را برای فعالیت در ذهن داشته و دارند . مسجد المهدی حبیب آباد از جمله مساجدی است که در سطح شهرستان برخوار و حتی اصفهان دارای فضایی کاملا مساعد جهت برگزاری فعالیت های مذهبی و فرهنگی و هنری بوده و از لحاظ ساختمانی کاملا تکمیل می باشد و پتانسیل ویژه ای را در جهت اجرای امور فرهنگی در قالب فعالیت های کانون مساجد دارد . بر همین اساس کانون فرهنگی و هنری آل یاسین در سال جدید برنامه های متنوعی را در کنار برنامه های مذهبی مسجد در فصل تابستان در نظر دارد.

از جمله امکانات ویژه ای که در طی این سال ها با همت ائمه جماعات و مدیران مسئول سابق و فعلی برای کانون فراهم گردیده می توان به سالن مطالعه ی کانون اشاره کرد که از جمله سالن های مطالعه مهم در شهر حبیب آباد می باشد که دارای بخش های مختلف جهت ارائه ی خدمت به جوانان و نوجوانان و طلاب عزیز می باشد.

از جمله برنامه های برگزار شده و مهم در کانون می توان به فعالیت های زیر اشاره نمود

1- برگزاری جشن های ولادت اهل بیت در مسجداز جمله اعیاد مبعث و غدیر و ...

2- برگزاری کلاس های ICDLو شهروند الکترونیک برای خواهران و برادران

3- برگزاری برنامه ی اعتکاف

4- برگزاری مسابقات مختلف از جمله کتابخوانی و نقاشی در ماه محرم

5- و ...

برنامه های مذهبی مسجد در ماه مبارک رمضان

- اقامه نماز جماعت در نوبت های ظهر و عصر و مغرب و عشا

- برنامه کلاس قرآن ویژه ی نوجوانان و نونهالان قبل از نماز ظهر و عصر توسط حجه الاسلام محمد امین لاری

- برنامه جزء خوانی قرآن هر روز قبل از اذان مغرب و عشا

- بیان احکام شرعی قبل از نماز مغرب و عشا

- برگزاری مراسم شب های پر فضیلت قدر

- برگزاری نماز پر فیض عید سعید فطر

کانون آل یاسین همچون سال های گذشته برای فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه های ویژه ای را از جمله کلاس های آموزش قرآن،احکام،مداحی،آموزش کامپیوتر در سطوح مختلف،آموزش زبان انگلیسی و ... در دست اجرا دارد که در صورت به حد نصاب رسیدن افراد شرکت کننده کلاس ها تشیل می گردد.لازم به ذکر است جوانان و نوجوانان می توانند هرشب بعد از نماز مغرب و عشا جهت ثبت نام به کانون مراجعه نمایند و در کلاس ها ثبت نام نمایند.

  • ۰ نظر
  • ۲۹ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۲۶
  • حبادنما
  • ۵۶۵ بازدید

مطابق سال های گذشته امسال نیز مراسم دعای ابو حمزه ثمالی هر شب از ساعت 22 همراه با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و با نوای مداحان اهل البیت در جوار آستان مقدس حضرت عبدالمومن و قبور مطهر شهدای شهر  برگزار می گردد .

  • ۰ نظر
  • ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۴۸
  • حبادنما
  • ۴۷۴ بازدید
کانون فرهنگی کریم اهل بیت (ع)
بسمه تعالی
مردم را باغیر زبان خود(یعنی با کردار) به نیکوکاری دعوت کنید ، مردم باید از شما کوشش در عبادت و راستگویی و پرهیزگاری را ببینند (نه فقط شعار بدون عمل را)
امام صادق (ع)

مقدمه

باسلام به روان پاک شهدای 8 سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و با سلام درود به امام شهدا امام خمینی(ره) و امام خامنه ای (مدظله)

فرهنگ چیست ؟ فرهنگ هر جامعه ، مجموعه ای متشکل از ارزشها ، هنجارها ، نظام اعتقادات ، سنتها ، آداب ، رسوم ، مذاهب ، ایدئولوژی ها ، تشریفات مذهبی ، میراث ، زبان و کلیه ی عدتها یا دیدگاههای مشترک آن جامعه می باشد. برخی صاحب نظران فرهنگ را به مثابه  ماده ای چسبناک می دانند که جوامع را متحد نگاه می دارد.کار فرهنگی به مفهوم خاصی که طی 3 دهه ی گذشته در ایران اسلامی وشیعی متداول گردیده و به مجموعه فعالیتهای دینی ، فرهنگی و تربیتی سازمانهای مردم نهاد اطلاق می شود ، برخلاف بسیاری از زیر شاخه های علوم انسانی ، مفهومی داخلی ، ملی و بومی است . که با توجه به مختصات فرهنگی و مذهبی این سرزمین ، هویت ومعنا پیدا می کند .

معرفی کانون کریم اهل بیت (ع) مسجد محمدیه حبیب آباد

کانون کریم اهل بیت (ع) در سال 1372 تأسیس گردیده و به منظور پرورش و تعلیم و شکوفایی جسم و روح خلاق آیندگان این مرز و بوم در راستای مسایل دینی و مذهبی و اعتقادی گام برداشت و در این خصوص از یاری عزیزانی که از اعضای تیم اجرایی هستند با مسولیتهای مخصوص به خود استفاده برد

تیم اجرایی کانون

این تیم که کلیه ی امور کانون را عهده دار می باشند متشکل از :

1-واحد امور مالی

2- واحد امور سمعی و بصری

3- واحد خدمات رسانی

4- واحد فرهنگی

5- واحد روابط عمومی و تبلیغات

6-واحد برگزاری اردوها

7- واحد امور ورزشی

8- واحد آموزشی

برخی از فعالیتهای کانون

     نمایشگاه کتاب حنانه ی رسول (ص) به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) با محوریت اصول وعقاید شیعه ، غدیر ، مهدویت ، ولایت ، ولی فقیه ، حجاب ، عفاف و ...

     مسابقاتی همچون : کتابخوانی غدیر ، تفسیر قرآن ، روشنی مهتاب  ،اذان ، تنیس روی میز و فوتبال دستی و ...

     اردوهای زیارتی و فرهنگی مشهد مقدس و قم و جمکران و آقا علی عباس

     طرحهایی چون: برکات نماز (تشویق و ترغیب نونهالان و دانش آموزان به نماز) و اذان ممتاز

      گاهنامه ی داخلی

     برگزاری کلاسهای :

    قرآنی همچون : روخوانی ، تفسیر ،ترتیل ، روانخوانی و ....

     فرهنگی همچون : طرح تلاوت نور(تلاوت هر روز یک صفحه از قرآن و پخش ترجمه ) و ...

ورزشی همچون : شنا ، فوتسال ، تنیس روی میز ، فوتبال دستی ،شطرنج و بازیهای رایانه ای

     مراسمات مختلف بر اساس مناسبتهای مذهبی

    پذیرایی جهت مناسبت های مختلف در خیابان

     و ...

کلام آخر

همانطور که می دانید نماز اولین رکن اساسی و پایه ی بندگی و رساندن آدمی به سرمنزل مقصود می باشد که با وجود مردم دیندار این مرز و بوم وانقلاب بزرگ اسلامی که بیش از 98 درصد مردم به انقلاب و امام امت حضرت امام خمینی (ره) آری گفتند اهتمام بیشتر در این خصوص و مراکز دینی و تربیتی وبه خصوص مساجد و کانونهای فرهنگی بیش از پیش مشاهده می شود. در پایان امیدواریم که ما نیز توانسته باشیم تأثیری هر چند اندک بر روح و روان این عزیزان گذاشته باشیم . از خدای متعال ظهور حضرت ولی عصر (عج) را در صدر حاجات و سپس ثابت قدمی ما در این راه  را خواستاریم ان شاء ا... که مورد قبول ایزد منان قرار گیرد .

و من الله توفیق

تیم اجرایی کانون

  • ۲ نظر
  • ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۳۵
  • حبادنما
  • ۵۰۰ بازدید

خدا را بی نهایت شاکریم که از خزانه ی موهبت و الطاف بی کران خود بر ما منت نهاد تا دگر باره بتوانیم این ماه پر برکت و پر فضیلت را درک نماییم؛ ماهی که خداوند متعال در شأن آن می فرماید: «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی لناس و بینات من الهدی و الفرقان…»

انجمن نجوم ادیب حبیب آباد مطابق برنامه مدون خود مبنی بر حضور مستمر در برنامه های رویت هلال در طول سال ، امروز نیز به منظور رویت هلال زیبای شامگاهی ماه مبارک رمضان در محل رصدی از پیش تعیین شده حضور یافت و موفق به رویت هلال گردید ، که گزارش آن به شرح زیر تقدیم می گردد :

هلال ماه رمضان لحظاتی پس از غروب خورشید و در ساعت 20:22  رویت شد .

غروب محاسباتی ماه : 20:49

غروب محاسباتی خورشید : 20:12

غروب ظاهری خورشید : 20:10

مکان رصد : حاشیه شمالی شهر

ارتفاع هلال در لحظه رویت : 5 درجه

طول کمان هلال : 1 تا 4

پایگاه اطلاع رسانی انجمن نجوم ادیب حبیب آباد Adibas.ir

  • ۱ نظر
  • ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۹
  • حبادنما
  • ۹۶۸ بازدید
چهارشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۴۹ ب.ظ
افتتاح مسجد المهدی (عج) در آستانه ی ماه مبارک رمضان

افتتاح مسجد المهدی (عج) در آستانه ی ماه مبارک رمضان

در آستانه ی ماه مبارک رمضان مراسم افتتاح مسجد المهدی(عج) مجتمع مسکونی علامه طباطبایی حبیب آباد باحضور امام جمعه حبیب آباد،فرماندار شهرستان، بخشدار حبیب آباد،اعضای شورای اسلامی حبیب آباد ،خیرین و جمعی از اهالی مجتمع امروز چهارشنبه 27 خرداد 94 با اقامه ی نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مومنی امام جمعه حبیب آباد برگزار گردید.

قرار است در ایام ماه مبارک رمضان هر سه نوبت نماز جماعت صبح ،ظهر و عصر و مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام شیخ عباس طالبی و حجت الاسلام احمدی فر اقامه گردد.

لازم به توضیح است کلنگ این مسجد حدود یک سال قبل با حضور مسئولین زده شده بود که به همت خیرین محترم امروز شاهد بهره برداری آن هستیم.

امیدواریم راه انداری این مرکز موجبات پیشرفت بهتر مجتمع مسکونی علامه طباطبایی را فراهم نماید.


مسجد المهدی(عج) مجتمع مسکونی علامه طباطبایی حبیب آباد

  • ۰ نظر
  • ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۹
  • حبادنما
  • ۴۷۷ بازدید
دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵ ب.ظ
جلسه توجیهی مدرسه پهلوانی 110 حبیب آباد برگزار شد

جلسه توجیهی مدرسه پهلوانی 110 حبیب آباد برگزار شد

جلسه توجیهی مدرسه پهلوانی 110 حبیب آباد ویژه ی دانش آموزان امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام صادق علیه السلام (ملاعباس) با حضور فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی(ع) و پهلوان حسین صادقی برگزار گردید.

در این جلسه پهلوان صادقی مطالبی پیرامون ورزش پهلوانی ارائه نمود و مقرر گردید اولین کلاس عملی ورزش ، روز چهارشنبه مورخ 27 خرداد 94 راس ساعت 14 در سالن ورزشی صالحین حبیب آباد برگزار گردد.

  • ۰ نظر
  • ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۲۵
  • حبادنما
  • ۵۵۳ بازدید
کتابخانه عمومی دین و دانش حبیب آباد
کتاب باغ و بوستان دانشمندان است.    حضرت علی (ع)

کتابخانه عمومی دین و دانش حبیب آباد در سال 1353 تاسیس شد و در سال 1383 از محل قبلی به ساختمان جدید واقع در شهرک آیت الله ادیب-ابتدای خیابان ارشاد انتقال یافت.مساحت زمین کتابخانه 1850 متر و  دارای 500متر مربع زیر بنا و در یک طبقه می باشد.دارای دوسالن مطالعه مجزا جهت خواهران و برادران و همچنین بخش کودک با 1462 نسخه کتاب، بخش مرجع با 224 نسخه کتاب و بخش نشریات ادواری با 56 عنوان نشریه می باشد.مخزن اصلی کتابخانه دارای 13473 نسخه کتاب در موضوعات مختلف روانشناسی- دین- علوم اجتماعی- زبان- علوم محض- علوم کاربردی – هنر – ادبیات- تاریخ و جغرافیا  می باشد.این کتابخانه در حال حاضر 1432 نفر عضو فعال در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.
برنامه های کتابخانه جهت تابستان 94:
- آشنایی با روخوانی و روانخوانی و تجوید قرآن کریم روزهای چهارشنبه هر هفته ساعت 5 بعدازظهر
- کلاس آموزش خوشنویسی 


ساعت کار:
 کتابخانه از ساعت 30/7 صبح الی 19 بعدازظهر آماده ارائه خدمات به علاقمندان و دوستداران کتاب می باشد.

شرایط عضویت:
- تکمیل فرم عضویت
- ارائه کارت شناسایی معتبر
- پرداخت حق عضویت به مبلغ 6500 تومان(برای مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی نیم بها-برای افرادی که عضویت بسیج فعال باشند در صورت ارائه کپی کارت بسیج فعال رایگان می باشد )

عضویت سراسری:
با اجرای طرح عضویت سراسری میتوانید با عضویت در یک کتابخانه از کلیه کتابخانه های سراسر کشور خدمات دریافت کنید.
آدم تنها اگر در بهشت هم باشد به او خوش نمی گذرد اما کسی که به کتاب یا تحقیق علاقمند است هنگامی که به مطالعه یا تفکر درباره محتوای آن کتاب مشغول است جهنم تنهایی برای او بهترین بهشت هاست.

مردم خوب حبیب آباد کتابخانه بهشت تنهایی شماست منتظر قدوم پرمهر شما هستیم.

  • ۱ نظر
  • ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۱
  • حبادنما
  • ۶۱۴ بازدید


به استحضار می رساند که کانون فرهنگی الغدیر مسجد حاج ملا حسین بخش حبیب آباد به منظور ترویج دین مبین اسلام و زنده نگه داشتن آیین محمدی در نظر دارد برای اوقات فراغت نونهالان، نوجوانان و جوانان (پسر) برای تابستان 1394 کلاس های قرآن بالاخص در ماه مبارک رمضان در سنین مختلف مشروط به حد نصاب رسید که همراه با اردوی تفریحی بعد از ماه مبارک رمضان می باشد، برگزار نماید.

همچنین این پایگاه فرهنگی در نظر دارد ، با توکل به خدا و توسل به حضرت صاحب الزمان (عج) جلسات پرسش و پاسخ را دوباره راه اندازی کند.

زمان ثبت نام هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء

مسجد حاج ملاحسین حبیب آباد برخوار

  • ۰ نظر
  • ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۵۹
  • حبادنما
  • ۳۴۹ بازدید

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حبیب آباد در سال 1390 افتتاح شد وتاکنون دارای 530 عضو و 7500 جلد کتاب می باشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حبیب آباد در اصل یک کتابخانه کودک و نوجوان است که برای پر کردن اوقات فراغت برنامه هایی با موضوعات متنوع چون ؛ مهارت زندگی ، مهارت خواندن ، معرفی آداب و رسوم ، طرح کتاب خوانی و قران دوست بچه ها تدارک دیده است.

کلاس های ویژه تابستان برای رده ی سنی 6 تا 14 سال عبارتنداز:

نقاشی ، سفالگری ، خوشنویسی ، کلاس بیست املا نویسی ، رباتیک و نوشتن خلاق 

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان حبیب آباد

ثبت نام ترم اول تا آخر خرداد ماه و ترم دوم تا آخر تیر ماه

حبیب آباد ، خیابان شهید رجایی ، روبروی حمام انقلاب       تلفن تماس :  45483999

  • ۰ نظر
  • ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۰۱
  • حبادنما
  • ۴۶۸ بازدید

مسابقات فوتسال جام رمضان «یادواره شهدای گرانقدر حبیب آباد»

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مسابقات فوتسال جام رمضان هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان شهرستان برخوار با همکاری پایگاه بسیج شهیدمصطفی خمینی (ره) حبیب آباد برگزار می کند.

شرایط ثبت نام : 

1- هر تیم شامل سرپرست و 10 نفر بازیکن می باشد. 

2- واریز مبلغ 1/500/000 ریال به شماره حساب 15810 قرض الحسنه حسنات حبیب آباد (قائم آل محمد عج) بابت ورودی مسابقات.

3- یک عدد چک به مبلغ  10/000/000 ریال با امضا و اثر انگشت سرپرست تیم.

4- ارائه کارت بیمه ورزشی سال 94 برای سرپرست و تمامی اعضای تیم الزامی است.

5- تکمیل فرم شماره یک که در هنگام تحویل مدارک در محل های زیر به سرپرست تحویل می گردد همراه باارائه آلبوم عکس(عکس 4*3) تیم و کپی شناسنامه بازیکنان .

6- آخرین مهلت تحویل لیست اسامی به همراه مدارک مورد نیاز تا تاریخ 1394/03/28 و جلسه توجیهی سرپرست تیم ها و زمان قرعه کشی جمعه مورخ  1394/03/29 ساعت 18:30 سالن ورزشی شهرداری حبیب آباد.

7- مکان ثبت نام:

- حبیب آباد میدان شهید مسعود خیری جنب مسجد امام صادق علیه السلام (مرحوم ملاعباس) پایگاه بسیج شهید مصطفی خمینی(ره) بعد از نماز مغرب وعشا .

- اکبر هاشمی ، ایستگاه اتوبوس مرکزی - 7 صبح الی 7 بعد از ظهر

- حبیب آباد بلوار معلم تعویض روغنی سپاهان آقای محمود خیری ساعات پذیرش 10صبح لغایت21 شب

  • ۲ نظر
  • ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۰
  • حبادنما
  • ۶۷۷ بازدید
مشترک روزانه حبادنما شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کانال حبادنما در تلگرام

از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

فرصتی برای خدمت

شورای اسلامی شهر حبیب آباد

آخرین نظرات
پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند