حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
تاج گل
یکی از سنت های بسیار خوبی که در استان اصفهان و شهر حبیب آباد وجود دارد ، این است که هنگام فوت اشخاص، دوستان و آشنایان و اقوام آن شخص از طریق موسسات خیریه و مددکاری اقدام به تهیه تاج گل و تفت می نمایند.
فلسفه این کار بدین شرح است که با پرداخت مقداری پول به این موسسات در کمک کردن به خانواده های بی بضاعت و نیازمند همکاری می نماییم، که موجب بهره مندی روح مرحوم از ثواب این عمل خداپسندانه می شود و  با قراردادن تاج گل یا تفتی که از طریق این موسسات به محل برگزاری مراسم قرار داده می شود، با خانواده مرحوم ابراز همدردی می نمایند.
 برخی افراد  ابراز همدردی خود را با تهیه سبدهای گل طبیعی و بنر از محلی غیر از موسسات خیریه نشان می دهند، که اینکار علاوه بر اینکه نمی تواند کمکی برای نیازمندان و خیراتی برای روح مرحوم باشد، فقط باعث حیف و میل شدن مقداری پول می گردد.
یکی از مشکلاتی که برای موسسات خیریه در این زمینه بوجود آمده است برابری درآمد حاصل از فروش تاج گل با هزینه های تعمیر و نگهداری و حمل و نقل آن میباشد.
از طرفی فضایی که این تاج ها در مجالس عزاداری اشغال می کند، خود موجب آزار و اذیت مردم محل و عابرین میگردد.
با توجه به مشکلاتی که ذکر گردید، از خوانندگان گرامی خواهشمندیم نظرها، ایده ها و پیشنهادهای خود را درباره ی جایگزینی وسیله ای زیبا، کم حجم و کم هزینه ارائه نمایید تا جایگزینی برای تاج گل باشد و در آمد خیریه هم کم نشود و روح مرحومین از برکات آن بهره مند گردد.


  • ۹۳/۰۷/۰۸
  • حبادنما

حبیب آباد

نظرات (۴)

با سلام...
میشه مسئولین خیریه شاخه های گلی نهیه کنند و روی یکی از برگ هاش اسم دریافت کننده را بزنند یه سبد یا گلدان هم دم ورودی مسجد بذارند و روی آن اسم متوفی را بنویسند تا موقع ورود مردم شاخه های گلشونو داخل آن بذارند.
می تونند مثل شهرکردی ها تو ورودی مسجد یه صندوق بزارند و یه سری پاکت خالی
هرکس که داخل مسجد میشه یدونه پاکت برمیداره و هرچقدر که دوست داشت داخلش میزاره ، اگه دوست داشت اسمش را هم روی پاکت مینویسه و هنگام خروج داخل صندوق میندازه
آخر مجلس صاحب عزا اگه دوست داشت مقدار پول جمع شده را به موسسه خیریه به عنوان خیرات هدیه میکنه.
من نظرم این است که مسئولین خیریه ها طرح جدیدی بیندیشند تا جایگزین تاج گل شود. چون راستی بد افتضاحیه مثلا" لیست کمک کنندگان باری آن مرحوم را در مسجد نصب کنند
چه تاج گل چه بنر و پلاکارد و چه گل طبیعی برامرده فرقی نمی کنه و مردم دنبال افراط وتفریطند نه کاری به مرده دارند نه زنده فقط اسم خودشون مطرح بشه حالا به هرقیمتی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مشترک روزانه حبادنما شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کانال حبادنما در تلگرام

از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

فرصتی برای خدمت

شورای اسلامی شهر حبیب آباد

آخرین نظرات
پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند