حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
يكشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ب.ظ
پلکان ترقی :: استاد علی خیری حبیب آبادی


با عرض سلام و احترام

1. لطفا به صورت اجمالی خود را معرفی نمایید .

علی خیری حبیب آبادی متولد 1356در شهر حبیب آباد هستم ازسن 9 سالگی به رشته خوشنویسی علاقه مند شدم و با تشویق چند تن از معلمان خود از جمله آقای احمد اشرافی ،علی اکبر رضوانی و ... به تمرین خوشنویسی پرداخته و توانستم در مقاطع راهنمایی و دبیرستان همه ساله جزءنفرات برگزیده در مسابقات خوشنویسی منطقه و استان باشم بعد از طی دوره سربازی ،به تحصیلات خود ادامه داده و لیسانس ادبیات فارسی گرفتم در ادامه به انجمن خوشنویسان اصفهان رفته وپس از طی یک دوره ی یک ساله توانستم گواهینامه ممتاز خود را اخذ نمایم .بعد از طی این مرحله کار خود را با جدیت بیشتری آغاز کرده و با مطالعه و تحقیق بر روی آثار خوشنویسی در ادوار مختلف تاریخی به دانش خود افزوده و سعی نمودم با دقت و نکته سنجی خاصی از این آثار مشق نمایم در ادامه خود را از تقلید صرف از آثار اساتید رهانیده و سعی نمودم در کار خود به استقلال فکری و بصری نائل گردم . همزمان با طی روند تمرینی و پژوهشی  خود در جشنواره های خوشویسی استانی ،ملی و بین المللی شرکت نموده و موفق به کسب رتبه های برتر گردیدم که از جمله مهم ترین آن ها ،نفر اول جشنواره ملی رضوی ،نفر اول ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر و دریافت طوبی  زرین این جشنواره در محضر وزیر محترم ارشاد اسلامی و نفر برگزیده جشنواره خوشنویسی جهان اسلام در کشور ترکیه بوده است همچنین تاکنون در دهها نمایشگاه خوشنویسی شرکت نموده ام و چهار نمایشگاه انفرادی خوشنویسی برگزار نموده ام .

در حال حاضر با تدریس در انجمن خوشنویسان سعی در نشر و گسترش این هنر اصیل و اسلامی دارم و در این راه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهم کرد .

2. چگونه پلکان ترقی خود را طی نمودید و برنامه آینده شما چیست ؟

بیشتر اوقات فراغت خود را مشغول به فعالیت در زمینه خوشنویسی بوده ام و از هر فرصتی بهره جستم  حتی از بیشتر علایق شخصی و تفریحی خود چشم پوشی کردم و عاشقانه این هنر را دنبال نمودم و  درکنار یادگیری این هنر به دنبال کسب کمال و معرفت بوده ام .برگزاری نمایشگاه های متعدد در اصفهان ،تهران و کشورهای مختلف  و کتابت مجموعه های ادبی همچون دیوان اشعار شعرای بزرگ این سرزمین مانند حافظ ، مولوی ، عمان سامانی و... جزء برنامه های آینده است که در نظر دارم

3. مردم و مسئولین شهر چقدر در پیشرفت شما موثر بوده اند و فکر می کنید چقدرمی توانند در پیشرفت جوانان در این رشته کمک کنند ؟

در سوق این مسیر ،تشویق پدر و مادرم و نیز معلمان دلسوز مهم ترین تاثیر رادر موفقیت من  داشته است که از هیچ کمکی دریغ نکرده اند .یقیقا خانواده ها و معلمان می توانند با استعداد یابی جوانان با استعداد در این زمینه آنها را تشویق نمایند و انها را در رشته های مورد علاقه شان یاری نمایند .

4. به عنوان یک هنرمند که دارای عناوین مختلف ملی و بین المللی می باشد ،چرا بر خلاف بسیاری از شخصیت هایی که از این شهر مهاجرت نموده اند ، شما هنوز ساکن این شهر هستید ؟و راهکار های جنابعالی جهت جلوگیری از مهاجرت چیست ؟

البته فعالیت در زمینه هنر فعالیتی انفرادی است و صرفا علاقه شخصی و در اختیار داشتن امکانات مختصر و لازم برای پرداختن به این هنر کافی است و آنچه تعیین کننده است علاقه و پشتکار است و فرقی نمی کند در کجا به این فعالیت بپردازیم مهم نتیجه و ما حصل فعالیت است که بایستی در محافل هنری و فرهنگی به نمایش گذشته شود البته  با توجه به این که هنر خوشنویسی به صورت حرفه ای و هنری درآمد زا نبوده و صرفا به صورت یک فعالیت فرهنگی و هنری می باشد طبیعتا نمی توانسته این امکان را از نظر مالی برای من فراهم نماید که بتوانم در اصفهان یا حتی تهران ساکن باشم  و به فعالیت بپردازم لذا تاکنون در حبیب آباد مانده ام ،در عین حال خودم نیز صددرصد به این فکر نبوده ام که از این شهر مهاجرت نمایم و شاید اگر اراده کامل داشتم می توانستم به هر شکلی از این شهر مهاجرت نمایم ،لذاماندگاری در حبیب آباد را از این جهت که محیطی آرام و به دور از آلودگی هوا و ترافیک و مسائل و مشکلات شهرنشینی است دوست دارم و سعی نموده ام از این فرصت نهایت استفاده را ببرم و حتی به فعالیت در زمینه های هنری دیگر  مانند شعر و ادبیات و موسیقی پرداخته ام و کلاسهایی نیز در زمینه خوشنویسی برگزار کرده ام که متاسفانه به دلیل عدم حمایت خانواده ها و نداشتن اطلاعات کافی از اهمیت هنر ومسائل هنری و فرهنگی از سوی مسئولین و خانواده ها، با استقبال چندانی مواجه نشده و لاجرم کلاس ها تعطیل شد .

در حال حاضر چه در اصفهان یا در حبیب آباد ساکن باشم همیشه نسبت به این شهر احساس مسولیت می نمایم و از هیچ گونه کمکی در جهت رشد وارتقا سطح فرهنگی و هنری آن دریغ نخواهم کرد .

5. سخن آخر؟

با توجه به اینکه شهر حبیب آباد از قدیم شهری فرهنگی مذهبی بوده و علما و شاعران و بزرگان زیادی را به جامعه تحویل داده است انتظار می رود که این روند همچنان ادامه داشته باشد. متاسفانه شاهد این هستیم که بعضی از جوانان و نوجوانان آنگونه که باید به مسائل مذهبی و فرهنگی توجه کافی را ندارند و باید همه ی خانواده ها و مسئولین و تمامی افرادی که دغدغه ی فرهنگی دارند، دست در دست هم نهند تا مثل سابق حبیب آباد و حبیب آبادی به فرهنگ خود ببالد.

آثار علی خیری حبیب آبادی


برای آشنایی با بخشی از فعالیت ها و گزیده ای از آثار استاد در ادامه مطلب با ما همراه باشید .


استاد علی خیری حبیب آبادی

گواهی استادی در رشته خط نستعلیق که برای نخستین بار رو نمایی می شود 


استاد علی خیری حبیب آبادی

نگارش کتیبه های حرم حضرت علی(ع) که در ایوان طلای نجف اشرف نصب شده است



استاد علی خیری حبیب آبادی

نفرات برتر جشنواره فجر در تالار وحدت تهران، بهمن 1392



استاد علی خیری حبیب آبادی

دریافت طوبی زرین جشنواره فجر در تالار وحدت از آقای جنتی 

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد



آثار علی خیری حبیب آبادی



آثار علی خیری حبیب آبادی


آثار دیگر استاد : گزیده آثار هنرمندان ایران

نظرات (۲۰)

سلام.،انشاالله در همه امور زندگیت موفق باشید.خواهشمندم در مورد مزار شاعر نهج البلاغه منظوم تألیف محور الشعراء اصفهانی(حبیب آباد)شما نیز به شهردار و مسئولان محترم تذکر ی دهید.من که.....((حضرت علی علیه السلام 200سال قبرش مخفی بود...شاعر آنحضرت چند سال؟؟!؟!!؟ ومن الله توفیق م.م/M.m.
  • آقای دلواپس
  • باسلام؛

    ضمن تشکروقدردانی ازتمام فعالان حبادنما 

    پلکان ترقی قرار بود در فواصل زمانی مختلف به سراغ همشهریانی برود که در زمینه ای موفق بوده اند وهستندوالان بیش از شش ماه است که مطلبی دراین بخش قرارنگرفته است باتوجه به اینکه این بخش باعث انگیزه برای دیگران وهمچنین موجب می شودبیشتربااین افرادآشناشویم ازشماتقاضادارم این بخش رانیز همچون بخش های دیگر این وبلاگ فعالتر کنید

     



  • آرش نصر اصفهانی
  • آقای خیری پرتوان باشید که باعث افتخار   شهر واستان مائید .من یک جلسه خدمتتان رسیدم ودیگر توفیق نشد  که ادامه پیدا کند.
    علی خیری
    LIke :)

    به نام خدا

    با توجه به نظرهایی که دوستان عزیز ارائه فرمودند لازم میدانم به موارد زیر اشاره نمایم:

     اتفاقا قدم گذاشتن در عرصه خوشنویسی برای من همزمان بود با تاسیس کانون شهید باهنر حبیب آباد و اینکه وجود چنین مجموعه ای با مدیریت یک شخص هنرمند و معلمی دلسوز چون « احمد اشرافی » خود به خود بسیاری از استعدادهای هنری را جذب خود میکرد و بسیار موثر بود. بیشترین علاقمندی بنده به واسطه تشویق های ایشان و جناب آقای رضوانی، دبیر هنرمان بود به گونه ای که بعد از حدود 27 سال که از فعالیت حقیر در زمینه خط و خوشنویسی میگذرد، هنوز هم آقای اشرافی  پیگیر فعالیت های من هستند و وجود ایشان برای من پشتوانه ای است که هنوز با دیدنشان انرژی گرفته و به کار خود ادامه میدهم.

    این یعنی رسالت واقعی یک معلم.

    چقدر چنین آفرادی در جامعه تکریم می شوند تا باز هم بیش از پیش ، با دلگرمی منشا اثرات خیر باشند؟

    در نتیجه باید بستر پیشرفت با حضور افراد متعهد و متخصص برای نسل جوان در حبیب آباد فراهم شود تا هر کس بنا بر استعداد خود بتواند رشته مورد علاقه خود را انتخاب نموده و موفق شود.

    در آخر من با اطمینان عرض میکنم که کلیه فعالیت های هنری ام در شهر حبیب آباد پایه ریزی شده و ادامه ی آن هم تا کنون در حبیب آباد بوده است و نتیجه آن که همان آثار و تابلو های خوشنویسی که در این چند ساله در حبیب آباد نوشته ام در مجامع هنری ملی و بین المللی به نمایش گذاشته شده است.

    پس در نهایت این اراده افراد است که سرنوشت آنها را رقم میزند و نه امکانات. البته امکانات هم لازم است ولی تجربه نشان داده است بسیاری از افراد با داشتن امکانات فراوان هم، نتوانسته اند پیشرفت زیادی نمایند مگر این که خودشان با تشویق خانواده و معلمان به جایگاه واقعی خود دست پیدا کرده اند.


    بکوشیم از وقتمان استفاده ی بهینه نماییم.

                                           ارادتمند شما : علی خیری حبیب آبادی

    تبریک به همه همشهریانه عزیز
  • هادی علی آبادی
  • من هم با نظر اول ( همشهری) موافقم - واقعا امکانات تاثیر زیادی در شکوفا شدن استعدادها داره و چه بسا استعدادهای مهم و ناشکفته که به خاطر کمبود امکانات سرکوب شد ه اند.
    سلام
    استاد خیری ففط افتخار حبیب آباد نیست بلکه افتخار منطقه برخوار و استان اصفهان است

    سلام

    امام علی (ع)فرمودند:هر که با کتاب آرامش یابد ، هیچ آرامشی را از دست نداده است

    در ابتدا: از پایگاه اطلاع رسانی جوانان حبیب آباد به خاطر همه چیز تشکر می کنم ، تهیه و تدوین چنین بخش هایی همراه با نگاه محلی و به زبان ساده می تواند ارزش کارهای فرهنگی و آموزشی را به همه نشان دهد

    یک پیشنهاد دوستانه:  همشهریان عزیزی که عضو کتابخانه هستند می توانند با مراجعه به کتابخانه ، کتاب های معرفی شده را امانت گرفته و مطالعه فرمایند
    یک : کتاب "از مکتب خانه تا دانشگاه" اثر دکتر عباس ادیب
    دکتر عباس ادیب سال ها فعالیت هایی را در سمت های اجرایی و آموزشی دانشگاه اصفهان بر عهده داشته است . دکتر ادیب در این کتاب به معرفی زندگینامه خود از کودکی تا بزرگسالی پرداخته و خاطرات خود را همراه با  شرایط آن روزگار روستای حبیب آباد به رشته ی تحریر در آورده است

    دو : کتاب " ادیب ماندگار " به معرفی آیت ا... عباسعلی ادیب حبیب آبادی پرداخته است

    سه : کتاب "نهج البلاغه منظوم " اثر محور حبیب آبادی


    چهار
    : کتاب "دیوان محور حبیب آبادی" شاعر حبیب آبادی

    البته کتاب های دیگری نیز در کتابخانه وجود دارد که بنده هم اکنون حضور ذهن ندارم . با تشکر
    حقیقت این است که ترقی  این هنرمند هیچ ارتباطی با حبیب اباد ندارد وکل ترقی ایشان دربیرون از این شهر شکل گرفته است بس ارتقا  درجات ایشان را به حبیب اباد ربط ندهیم  به امید کسب افنخارات بیشتر برای ایشان
    باسلام خدمت استاد گرامی اقای خیری وضمن تشکر بخاطر  افتخار افرینی ایشان  یه پیشنهاد داشتم اگه ممکنه یه کلاس خوشنویسی در شهر برگزار کنن از این استعداد ها تو شهر مون فراوان داریم ولی بدلیل نبود کلاس های پیشرفته در شهر این استعداد ها کور مانده است  
    پاسخ:
    سلام
    ممنون که به ما سر می زنید
    قرار است در آینده ای نزدیک مسئول کتابخانه شهر پیگیر برگزاری کلاس خوشنویسی در کتابخانه باشند و از استاد خیری برای تدریس خوشنویسی بهره مند شویم.
    بعضی وقتا از حبیب آبادم ناامید میشوم ، بعضی وقتا امیدم میره بالا
    الان با خوندن این مطلب در مدرسه ، حالت دوم برای من اتفاق افتاده 
    سر زدم که تشکر کنم از شما و ایشان
    خط نوشتن شعار پاکان است / هرزه گشتن نه کار پاکان است
    داند آنکس که آشنای دل است / که صفای خط از صفای دل است

    ارادتمند استاد گرامی ؛ دوست دوران جوانی ...
    استاد عزیز.جناب آقای خیری
    از افتخارات بنده شاگردی شما بوده و می باشد.امید وارم در تمامی مراحل زندگی و کارتان موفق و پیروز باشید
    جای دارد یادی هم از مادر مرحومه تان در این ایام که متعلق به بی بی دوعالم فاطمه زهرا دارد بکنیم.
    ارادتمند همیشگیتان

    گفت استاد مبر درس از یــاد/ یاد باد آن چه مرا  گفت استاد

    یاد باد آن که مرا یاد آموخت /آدمی نان خورد از دولت یـــاد

    هیـــــچ یــادم نرود این معنی /کـــه مرا مادر من ،نـــادان زاد

    پــــدرم نیز چو استـــادم دید /گشــــت از تربیــــــت من آزاد

    پس مرا منت از استـــــاد بود /که به تعلیم من اُستـــــاد اِستاد 

    هر چه می دانست آموخت مرا /غیر یک اصــل که نا گفته نهاد

    قدر استــــاد نکو دانستن /حیف استاد به من یاد نداد...

    (ایرج میرزا)

    آقای خیری بجز استادی درخط استاد اخلاق هم می باشد.انسانی سر به زیر بدونه حاشیه وبی ادعا.
     لینک مسقیم4 بیوگرافی کامل و آثار مختلف
     در سایت هنرمندان ایران http://azizihonar.net/fa/caligraphy/calligraphy-1/2097-ale-khere.html

    من نیز به نوبه خود از شما و همچنین افراد برجسته حبیب اباد تشکر مینمایم

    احسنت به همت این جوان ، با وجود کمترین امکانات ، بالاترین درجات رو کسب نمودید .

    سلام
    باعث افتخار ما هست که با آقای استاد خیری همشهری هستیم و از نزدیک با ایشون آشناییم . ان شا الله که در همه مراحل زندگیشون موفق و سر بلند باشند .به امید شهری پر از استعداد های به ثمر رسیده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    مشترک روزانه حبادنما شوید
    پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

    برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

    کانال حبادنما در تلگرام

    از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
    درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

    فرصتی برای خدمت

    شورای اسلامی شهر حبیب آباد

    آخرین نظرات
    پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند