حبادنما | پایگاه خبری تحلیلی جوانان حبیب آباد

حبادنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی جوانان حبیب آباد
پایگاه خبری ، تحلیلی جوانان حبیب آباد
چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴ ب.ظ
دبیرستان معلم حبیب آبادی چشم به راه تدبیر و همت مسئولان

همیشه گفته اند حبیب آباد شهر علم و اندیشه و زادگاه ادیب و معلم حبیب آبادی است و شایسته است هر شهروندی به این مفاخر و بزرگان ببالد و سعی در شناساندن مقام و مرتبه آنها داشته و جوانان و نوجوانان با تأسی به آنان در مسیرشان گام بردارند.این مطلب از دو سو قابل توجه است.یکی اینکه فرزندان حبیب آباد، جوانان و نوجوانان این شهر چگونه می توانند ادامه دهنده ی راه این عالمان و دانشمندان باشند؟ و چه سهمی را در زنده نگه داشتن نام و یاد آنان دارند؟دیگر اینکه مسئولین چگونه می توانند نام و یاد این بزرگواران را زنده نگاه دارند؟

در مورد سهم جوانان و نوجوانان شهر همانطور که در ماه های گذشته شاهد بودیم با تلاش های مجدانه و شبانه روزی این عزیزان نتایج بسیار خوبی در کنکور سراسری دانشگاه ها از سوی فرزندان حبیب آباد بدست آمد که به نظر می رسد آنها سهم خود را در ادامه دادن راه عالمان و دانشمندان بزرگ حبیب آباد به خوبی انجام داده اند.

اما از طرفی همان طور که می دانیم رسیدن به هر هدفی جدای از شخص و توانایی های او به ملاک های بیرونی دیگری از جمله ابزار و وسایل و فضای آموزشی مناسب و... نیز مربوط می گردد.

فرزندان حبیب آباد بار ها و در طی مقاطع زمانی مختلف ثابت کرده اند که با وجود امکانات محدود توانایی بروز استعداد های خود را در زمینه های گوناگون داشته اند اما منصفانه نیست که آنها از وجود امکانات مناسب بی بهره باشند.

این روز ها دبیرستان پسرانه ی معلم حبیب آبادی نمونه ای از فقدان امکانات آموزشی مناسب برای دانش آموزان این شهر است.از ساخت این مدرسه حدود 50 سال می گذرد و حدود چهار سال است که این مدرسه به دلیل فرسودگی بیش از حد بلا استفاده و تخلیه گردیده است و طبق وعده ی مسئولین مقرر شده بود پس از تخلیه این محل در زمانی نه چندان دور این مدرسه بازسازی شود اما با گذشت چندین سال همچنان به صورت قبل باقی و هیچ گونه اقدامی در جهت احداث ساختمان جدید شاهد نبوده ایم. این در حالی است که به دلیل فقدان امکانات آموزشی، تعدادی از دانش آموزان دبیرستانی ترک تحصیل کرده و یا برای ادامه تحصیل با مشقت های زیادی به شهرهای اصفهان و دولت آباد می روند.

***

بـاز   نالــه   بـاز     زاری/گــریه   چون    ابر  بهاری
از غم این خشک سالی/خـامه در این   سال جاری
یادم    آیــد      روزگاری/در  دبیـرستان   این شهر
نوجوانی  شاد      بودم /  شعرهایی  می سرودم
آن  دبیرستان    چه زیبا /هم حیاط و هم  کلاسش
هیچ شاگردی نمی شد /دور   از آنجا     حواسش
این    زمان  آنرا    ببینید / هست  مثل یک   خرابه
هرکسی  می بیند  آنرا / مثل من    قلبش   کبابه
شعر از استاد نعمت الله طالبی



امیدواریم با همت و تلاش جهادی مسئولین شهر و شهرستان این موضوع هر چه سریعتر حل گردد و دانش آموزان با آرامش به امر تحصیل بپردازند.

  • ۹۴/۰۶/۲۵
  • حبادنما

نظرات (۱)

  • آقای دلواپس
  • ای باباچه دل خوشی داریدشما(تدبیروهمت کجابوده؟)

    این دبیرستان نتنها بازسازی نشده بلکه یکی ازدوستان می گفت چندوقت پیش اداره آموزش وپرورش قصدبرپای دوباره ی ساختمان این دبیرستان راداشته که پس ازبازدیدازاین خرابه منصرف شده اند به نظرشماکدام دبیرجرات درس دادن دراین ساختمان رادارد؟؟؟

    امید وارم خیرین عزیزفکری به حال این دبیرستان کنند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    مشترک روزانه حبادنما شوید
    پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.

    برای دریافت آخرین مطالب و عضویت در کانال تلگرام حبادنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

    کانال حبادنما در تلگرام

    از همشهریان عزیز حبیب آبادی خواهشمندیم نظرات خود را جهت هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایند.
    درگاه ارتباطی : habadnama[at]gmail.com

    فرصتی برای خدمت

    شورای اسلامی شهر حبیب آباد

    آخرین نظرات
    پاسخ: بله الحمدولله در قید حیات هستند